Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 skal skrive samværsavtale med bf. barnet er 4-mnd. jeg vil ha fullt samvær med barnet til det er 1 år. far kan ha barnet noen timer på dagtid i uka fram til da. fra barnet er 1 til 3 år vil jeg ha 50/50, med bytte hver 3. dag. etter at barnet har fylt 3 år vil jeg ha 50/50, med bytte annenhver uke
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Du tenker kanskje litt langt frem nå allerede? hvorfor ikke se an hvodan ting utvikler seg?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 ja du er veldi urimelig.. prøv å sett deg i faren sin situasjon.. tenk deg at du selv skulle møtt ungen så lite.. egoistisk..
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Det høres litt rart ut at du planlegger så langt frem,dessuten hvorfor kan ikke faren ha overnatting? Om det ikke er god grunn så kan han kreve det... Kansje du kan si frem til 6 mnd ingen overnatting, så se det an med hvordan annet samvær går. Er jo pappan!
trillemamma Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Jeg hadde gitt far mer samvær, det er bra for både far og barn, synes jeg. Ja, jeg skjønner godt at du kvir deg for å sende babyen på overnatting, men i de aller fleste tifeller, går det utmerket fint når babyen begynner å nærme seg året. Noen er klar før den tid også. Et lite tips. Prøv å ikke være så streng. Hvis begge foreldrene firer litt på kravene, prøver å finne løsninger istedenfor å sette grenser, samarbeider dere automatisk bedre. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Ja. 50/50 med bytte hver 3. dag??? Tenk på det barnet da som aldri klarer falle til ro noen sted fordi det snart skal til mor/far igjen likevel... Ser for meg bare stress. Ville også hatt enkelte netter, kanskje 1-2 i mnd før barnet er ett år. Hvis du må ha barnefri over natta, kan barnet sove hos mormor/tanter etc? Hvis svaret er ja, kan også faren ha samvær over natta! Bra at du tenker langt frem, men avtalen må ha muligheter for å endres. Kan hende du eller faren ser at avtalen ikke passer deres barn, eller at jobbsituasjon etc forandrer seg innen den tid.
SK&Maylen Skrevet 22. desember 2006 #7 Skrevet 22. desember 2006 Syns ikkje du skal tenke så langt fra, det anbefaler ikkje fam vern kontoret en gang,. Dessuten syns eg du er veldig urimelig når han bare skal få se ungen noken tima på dagtid i uka, så trist for han å ikkje få vere skikkelig pappa! Ungen har krav på å vere med pappa, du må tenke slik: UNgen har rett å vere med deg, ungen har rett å vere med pappan, det er ikkje du og pappan som har rett til å vere med ungen.. om du skjønner tankegangen! Dessuten bytte kvar 3. dag? Kor stabilt er det for en 1 åring da? Kommer jo ikkje til å ha noe fast holdeplass, ingen plass som er heime som er trygg..
winneboo Skrevet 22. desember 2006 #8 Skrevet 22. desember 2006 Det beste du kan gjøre for barnet ditt å lære det å kjenne å så finne ut hva slags samvær som passer barnet best. Å jeg syntes det er rimlig drastisk å gå fra 0 overnatting til 50\50 ved 1-års alder. Da burde dere heller begynne i det små å trappe opp fra f.eks overnatting fra 6mnd. innimellom å så prøve en helg f.eks når barnet er 1år. Dette er mine meninger da. 50\50 kan passe større barn f.eks men syns ikke det passer en 1-åring.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #9 Skrevet 22. desember 2006 Frem til 1 år. Hvorfor bare noen timer på dagtid? Hvorfor ikke da også på kvelden? Fordi han jobber dag eller? Synes det høres slitsom ut for et barn på mellom 1-3 år å bytte sted å bo hver tredje dag jeg da, men....
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #10 Skrevet 22. desember 2006 Herregud, stakkars barn. Du skriver hva DU vil, men du har tydeligvis ikke tenkt på barnet. Et barn blir slitent/frustrert av å måtte omstille seg ved hvert bytte, da det plutselig er andre rutiner og omgivelser å forholde seg til- og så tilbake igjen. Hadde en venninne som bodde 50/50 hos mor og far da hun var liten, og hun syntes det var kjempeslitsomt. Om du har lest avisen de siste dagene så har du kanskje fått med deg psykologene som sier at det er direkte usunt for barn under 3 år å bo 50/50, og at grunnen til at mange velger det er fordi det er hva de selv vil- altså ren egoisme! Selv som voksen kan du tenke deg hvordan det hadde vært om du selv skulle bytte bosted hver 3 dag...???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå