Gå til innhold

Negativ tone for menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen, sitter her å leser noen innlegg og er forbauset over den negative tonen mange har for menn, er så mye drittslenging og surmagede oppstøt at jeg nesten blir skremt. Vi er da ikke så ille, ser jo at mye av det som er sagt er bare småtterier, allikevel hauses det opp bland mange av skriverne her. Det kan jo tenkes at noe av det som har skjedd i ett forhold faktisk er deres feil. Dere er ikke helt feilfrie dere heller. Kom heller med litt positivitet til disse sidene, er ikke noe gøy å gå inn på degatten når det bare er oppkast å klaging å lese om. Noen av oss aleneforeldre har det faktisk veldig bra, se positivt på livet og ikke gå rundt å irriter dere over småting, så blir livet så mye mye bedre å leve

Ønsker med dette en riktig god jul og ett fantastisk godt nyttår til dere alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mange kan man ha ett anstregt forhold til den andre part, å trenger kansje ett sted for å få tomme seg. Men jeg og min x mann har ett veldig godt vennskap oss i mellom, å samarbeider bra om barna. Vi skal feire jula sammnes i år med foreldrene våre på hver side.

Jeg prøver å la være å svartmale han, for ja som du sier jeg er ikke feilfri i dette jeg heller.

Skrevet

Det er mye fokus på det negative ja..

Tror mye av de positive tingene kommer frem på skravlesida og at når man skal blåse ut og klage litt kommer man hit inn.....

Her er det stort sett spørsmål og tråder om bidrag, samvær/samværsnekt, når penger kommer og hvor ubrukelige disse mennene er...

Har alltid samme tanke jeg da.....: Hallo! Dere gikk hen og ble gravide med disse ubrukelige mennene.. Så noe positivt må det da være?

Og ikke fortell meg at de forandret seg etter fødselen!

Antakelig ble de fleste gravide relativt fort i forholdet slik at de ikke fikk bli skikkelig kjent med hverandre først.

Selv har jeg ett godt forhold til barnet sin pappa. Og takk og pris for det :)

Skrevet

Hei

Her inne er det mange forskjellige mennesker, like forskjellige som de som er gift og samboende. Jeg har aldri på disse sidene sett noen påstå de er feilfrie.

Når det er menn det klages på så er vel grunnen at det er flest kvinner her inne. Det er ikke gruppen menn generelt, men våre eks-partnere det noen ganger kan klages på. Med visse unntak selvfølgelig.

Jeg personlig har lite, dvs. ingenting, positivt å si om min eks-mann. Han har skuffet barna på det groveste og stiller ikke opp slik en far bør og skal. Men det er sjelden det skrives om ham her, det er kun om jeg skal illustrere noe i et svar.

Likevel har jeg et meget godt liv. Men selv om jeg stort sett er lykkelig og har det bra, så må jeg jo også få lov til å fortelle om det negative som skjer.

Skrevet

Joda menn kan også forandre seg. En annen sak er at det er faktisk ikke alle sider man ser ved en partner før man får barn. Livet som to voksne mennesker uten barn er vidt forskjellig fra livet med barn.

Jeg er blant dem som fikk meg en overraskelse når jeg fikk barn med min eks. Likevel fikk vi to barn sammen. For så lenge vi bodde sammen var ikke hans (u)vaner like synlig som de er nå. Ikke var jeg blindet av forelskelse og ung heller da første kom.

Som samværsforelder er min eks håpløs dessverre. Men han fungerte i forholdet når noen husket å minne ham på ting han skulle gjøre.

Men når du under samvær ikke gir barn mat før til barne-tv, da mener jeg det er et stort problem.

Skrevet

He he takk det samme, om god jul og godt nytt år altså;-) Når det er sagt så er nok jeg mest negativ til menn siden det virker som de fleste jeg treffer for date har koblet ut det store hodet og kun tenker med det lille.

Skrevet

Ja ja...synd at du treffer bare de med lillehodet innkoblet, men bli nå ikke forutinntatt...vi er mange som virkelig prøver å bruke begge!!! lykke til i fremtiden med jakten på den rette

Skrevet

det er lett for å ta ut sin frustrasjon på slike sider. det er ikke altid like mye forståelse å få fra venner og familie som ikke er/har vert i en slik situasjon,

men jeg er helt enig at vi kunne godt hatt noen positive innlegg og.

men det har vi og!

god jul og godt nyttår til deg og dine, og alle andre her:)

Skrevet

Tenker som nevnt overfor at dette er vel stedet man kan komme med sine innerste tanker og bekymringer og følelser som man ellers ikke kan få uttrykt så lett på andre måter. Sikkert derfor du får den følelsen. Er vel ikke slik at vi alle går rundt og bruker livet vårt på å være sure på eksene våre :-D

God Jul.

Skrevet

*ler*....takk for det, men den jakten har jeg gitt opp

Skrevet

Dytter litt på denne :-)

Forfriskende å se at det faktisk er noen alenepappaer her og. Kanskje spesielt for de av oss som har barn som bor hos sin pappa og :-)

Jeg selv har barn med mer enn en og har både positiv og negativ erfaring. Har en kjempefin pappa til noen og en drittsekk av dimensjoner til de yngste. Så jeg kunne lagt til mange erfaringer fra begge sider :o)

Hadde vært interessant å sett din respons på diverse surmagede svar på innlegg om helgemammaer. Kunne vært fint som en motvekt.

Hadde vært fint å få flere innspill fra alenefedre. Det kunne trenges her inne :-)

God Jul & Godt Nyttår c",)

Skrevet

Har skrevet flere innlegg om det, alenepappa. Men får som regel bare pepper :)

Har et godt forhold til barnefar, selv om vi begge to har sagt ting vi ikke burde. Men sånn vil det alltid være, når to skilles. Han får ha henne så mye han har anledning til, men pga stor avstand så har vi anna hver uke fra onsdag til søndag. Så får vi se når jenta blir eldre og får meninger selv.

Skrevet

Syns nå det er bedre å komme inn her å få ut frustrasjonen til tider ,enn å denge huet i veggen foran jenta mi her hjemme:P

Også har det vel litt med at mer eller mindre hver en bruker her inne på forumet er damer...''kvinnfolk vett''..hehe:P

Ha en riktig så god jul, du og dine=)

Skrevet

Takk for alle svar, masse fint og lese, og mye mere morro og lese det.

Burde vært mere av disse innleggene, blir jo litt lei av all dritten som slenges ut her. Se heller det positive i det som skjer, så blir livet mye bedre. Har vært skilt i ett år nå, har ikke hatt et godt forhold til eksen, men det blir ikke bedre av å slenge ut eder å galle....prøver heller å holde humøret oppe sammen med mine små barn. Det virker, så resepten er herved lagt ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...