rakrias Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Hei på dere.. Med termin den 29. november lot lillegutt vente på seg, og 2 uker på overtid ble fødselen satt i gang.. Jeg må innrømme at jeg grudde meg ENORMT til fødselen, så i tiden før nedkomst forberedte jeg meg mentalt på det aller verste hva smerter angår.. Den 12. desember ble jeg innlagt for igangsetting, og første tablett ble satt kl. 11. Denne virket riktignok ikke før etter 2 gangs dosering, så kl. 22 om kvelden gikk vannet, og riene startet umiddelbart etter det. De kom tette som hagl fram til kl. 04.00. Selv om det gjorde vondt, opplevde jeg de ikke som uoverkommelig og det verste av alt var at tiden raste avgårde. I 04.00 tiden syntes jordmoren at jeg hadde slitt nok, så anestesilegen kom å satte en epidural. Det var rene himmelriket, og siden jeg allerede hadde 5 cm åpning stoppet ikke prosessen opp som den gjerne kan gjøre hvis epidural settes for tidlig. Etter epiduralen var satt spiste jeg to brødskiver og slumret deretter i over 3,5 t. Jeg våknet opp til full åpning kl. 08.00. Epiduralen gjorde at jeg måtte settes på drypp for å igangsette pressriene. Etter 4,5 t med pressrier ble vår lucia-gutt født. Han hadde en tøff start, og var rimelig lilla i fargen ved ankomst og hadde litt problem med pusten.Han ble derfor tatt til intensiven med det samme. I kampens hete hadde han bæsjet i fostervannet og svelget noe av dette. Det gjorde at han fikk en infeksjon som han måtte behandles med penicillin. Kuren er over og vi er kommet hjem. Nå sitter vi bare å beundrer vårt lille gull, og til alle dere førstegangsfødende: det er UMULIG å forestille seg på forhånd hvor fantastisk det er å bli mor. Jeg simpelten elsker mitt nye liv. GLED DERE.. En igangsetting av fødsel kan jo for kroppen oppleves som mer brutalt for enn at det hele starter av seg selv, men vet dere hva..jeg husker ikke smertene fra fødselen nå, selv om det kun er litt over en uke siden. Jeg vil også si til dere som gruer dere til fødselen at visst er det vondt, men det er ikke uoverkommerlig. Kanskje kan det være lurt å forberede seg på det verste, for så å bli positivt overrasket i ettertid??? Og dersom jeg måtte ha gått igjennom 10 fødsler for å få vårt lille gull, ja, så hadde jeg gladelig gjort det...Smertene er helt underordnet det fantasktiske å bli mor. Jeg ønsker dere alle en kjempeflott jul, og lykke til for de av dere som har temin i disse tider. Juleklæm!!!
Mille-k Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Gratulerer så mye!! Kos dere masse i julen med den lille. Må bare si at jeg har vært satt igang og og kan ikke tenke meg en bedre fødsel! Spent på denne gangen.
Beatej80 Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Gratulerer så mye med lille gutten :-) Positivt å høre at det gikk bedre enn forventet med fødselen :-)
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Gratulerer så mye! og god yule til dere oxo
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 gratulerer med baby ;-) god jul til dere!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Så fin fødselshistorie, alt i alt.. Gratulerer med den lille prinsen..!!! Jeg kan signere på at igangsetting ikke alltid er så gale. Jeg ble igangsatt i uke37 pga svangerskapsforgiftning sist, og jeg hadde en drømmefødsel som startet med rier 3t etter den første pillen var satt... Og jeg hadde nurket mitt i armene ca. 5 timer etter første rie! Håper på en så herlig fødsel igjen!
samboer87 Skrevet 22. desember 2006 #7 Skrevet 22. desember 2006 Jeg som grudde meg så mye til fødselen merker nå når jeg bare har 4 uker igjen at jeg klarer å se forbi den og bare glede meg til å ha det lille nurket i armene:) Forbereder meg på at de smertene blir den verste smerten jeg har opplevd å så får jeg ta det som en bonus vis det ikke blir det..tusen takk for at du delte din historie!! Håper du har en kjempefin med den lille engelen og storkoser deg:D
Storebror til to :) Skrevet 22. desember 2006 #8 Skrevet 22. desember 2006 Er førstegangsfødende og ser ikke så frem til fødselen. Så må si jeg blir så utrolig glad av å lese slike fine ord her inne som de du nå har skrevet ) En kjempe fin jul ønsker jeg deg. Kos deg masse med gullet. *GOD JUL* til oss a¨lle her på BIM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå