Gå til innhold

hvordan holder dere ut barn som har adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som er gift/samboer med en person som har et barn med ad/hd?

hvordan holder dere ut dette barnet med ad/hd?

jeg har en sambo som har et barn med adhd, denne gutten er en pest og en plage. sambo har også en gutt uten adhd, denne gutten er den lille engelen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tre stebarn.

den ene har sore adferdsproblemer, men ingen diagnose. barneverntjeneste har vært involvert og han har snakket en del med en psykolog.

jeg opplever også denne gutten som en pest og en plage, men det er sikkert fordi han gjør alt han kan for å terge meg.

jeg har selv snakket med psykolog for å få hjelp og veiledning til ikke å la meg provosere, og for hjelp til hvordan jeg kan håndtere situasjonen bedre.

noe som er svært viktig er at en som voksne står sammen i grensetsetting.

jeg og faren har også gått til rådgivning sammen for å bli enige om hvilke grenser vi ønsker. dessuten gikk det på parforholdet løs, når barnet fikk styre.

Skrevet

snakket dere med fagpersoner som kjente gutten deres eller var det helt generelt om adferdsproblemer?

jeg vil gjerne snakke med fagpersoner som kjenner gutten "min", men dette nekter mor hans meg. hun har rett til å nekte dem å utlevere opplysninger om gutten. men jeg føler at dette går ut over gutten hennes og setter spørsmålstegn ved hennes måte å håndtere situasjonen på.

Skrevet

Jeg har en sønn som er under utredning av adhd og barn som er så aktive, distaherte, gjerne gjøre hyss til visse personer pga oppmerksomhet.

Her i hus slet min samboer og min sønn.Jeg satte meg ned med min samboer og snakket om dette, for hvis dette fortsatte ville vi ha gått fra hverandre.Jeg ville alltid ha valgt barna mine.

Jeg forklarte han at han måtte konsentrere seg å gi denne gutten ros hele tiden, tilogmed for små ting som vi tar som en selvfølge, han måtte ta de 10 første min når han kom hjem fra fra jobb med min sønn å snakke med han om skole,sfo og hvordan han hadde det. Jeg ba min samboer om å kjøpe geomag å gi dette til min sønn slik at dette var dems, så 15 min hver kveld gikk de inn på rommet til min sønn for å gjøre dette, da var det dems tid. Bare det at min samboer har begynt å stryke han på håret har gjort en innvirkning.

Jeg sa enkelt til min samboer at man fortjener respekt, man kan ikke forlange den, og dette må bygges opp over tid.

Min sønn gjorde ofte hyss mot min samboer og det er kun på grunnlaget av at han ville ha oppmerksomhet, siden han ikke fikk positiv oppmerksomhet tok han gjerne den negative.

Så for å komme ut av en ond sirkel er vi nødt å bryte rutinene overfor barnet.

For VI er de voksne og de barna, de klarer ikke forandre seg før vi gjør det.

Og jeg vil si at dette har gjort underverker her.Nå løper min sønn til min samboer etter hjelp, de prater sammmen og jeg ser gleden i min samboer også over endelig å forstå denne lille gutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...