Gå til innhold

4-5 cm åpning...


corleone

Anbefalte innlegg

...hadde jeg i dag da jeg var til kontroll på sykehuset. Morkaken og navlesnoret var topp og bra med fostervann. Fikk tilbud om å ta vannet i dag men ville vente og se det litt an i håp om at det kommer i gang av seg selv nå. Hadde igangsatt fødsel første gangen med ingen gode minner og grufullt lang åpningstid. Er i uke 41+ ifg UL og 40+ ifg mens (som stemmer mer sannsynlig, siden det ikke var så mye sex på den aktuelle tiden). hatt mange kynnere i lengre tid og særlig om nettene de siste 2 ukene, så søvn blir det så som så med for tiden.

Det var nå egentlig målet også å holde litt ut i lengden, siden jeg måtte tegne en ekstraforsikring på NAV som selvstendig næringsdrivende for å få 100% fødselspenger (i stedet for 65% ellers) og karenstiden på 10 mnd. gikk ut i går. Formen har vært super, bortsett fra de siste to ukene med lite nattesøvn. Er nå heldig også som har et større barn fra før som ikke krever løfting og bleieskift + et godt støtteapparat rundt meg. Så jeg har fått lov å være litt dronning i det siste.

Så nå ligger det vel i kortene at det blir meg som føder den 24. av hele gjengen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*ler*

 

tror ikke det er mange som krangler med deg på den datoen;)

så værsegod!

de fleste av oss har vel satt fødsel på pause til over helga, men da er det påan igjen med venting;)

 

Så frisk og positiv du er forresten:) kjente jeg ble orntli gla av å lese innlegget ditt, høres ut som om du både har og har hatt det flott i sv skapet? ikke litt lei engang?

 

men 4-5 cm åpning.... tror du at du klarer å holde helt til julaften da? er veldig spent kjenner jeg:) godt at jeg får litt spenning her på natta!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, må lage litt moro innimellom da. Ellers får de andre konkurrere om nyttårsbarnet, så får jeg trone alene på pallen om 24. des.-baby. Mye lettere å komme opp i teten.

For å være helt ærlig, så begynner det å røyne på nå, men helst pga ekstremt lite søvn den siste tiden. Det er illevarslende mye liv i denne ungen om nettene + kynnere med det samme jeg dupper av.

Svangerskapet ellers har gått lettlig denne gangen. Hatt bekkenløsningsplager fra ganske tidlig av men gikk til en kjekk fysioterapeut som satte meg raskt på bena igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, da er vel du pr def. i fødsel da?? Er ikke det fra 4cm åpning???

 

Tror jeg hadde takket ja til at de skulle ta vannet, men klart, med dårlig erfaring så gjør man kanskje ikke det! :-)

 

Har på følelsen av at jeg er med deg på konkurransen om julaften barnet!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, Lucia, da blir det oss to, vi blir nok enige om pallplasseringen :). Har tenkt at det nå kanskje straffer seg med all bekkenbunnstreningen jeg har vært så flink med. Med 4-5 cm åpning bør jo ungen snart begynne å dette ut av seg selv, eller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her enda, ingen tegn.... Blir nok den 24. ja... :)

Har nærmest skapt krangel i familien, siden vi av åpenbare grunner ikke kan svare på hvor vi har tenkt oss hen på julaften og folk her liker å planlegge grundig. Men men, den ene jula av mitt liv klarer jeg meg fint uten noe stort familieselskap da, og de andre får eventuelt klare seg uten oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er nok flere av oss som kjenner presset der ja ;)

 

vi skal til svgers, men da de bor 17 mil unna, og 11 mil fra nærmeste sykehus, er jo det ikke det smarteste jeg har funnet på!

reiser i ettermiddag, og kjenner jeg angrer meg litt *ler*

 

men men. familien min sitter 50 mil unna og er parat til å komme nedover hvis noe skjer :) så jeg er på en måte ansvarlig for hva som skjer med jula til begge sider av familien! Ingen press!!! neeeeeeeeeeeeeida!

 

nei, vi skulle ha leid en diger bygning som hele des klubben kunne feira jul i! da hadde vi sluppet noe mer styr ;)

 

men Mrs Potts, ingenting som skjer enda altså?

er spent på å se hvem som vinner av deg og Lucia :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg gikk fra 2 cm åpning til full åpning på fire timer første gang jeg fødte! Og da kom det fort ut etterpå!

Imponerende tålmodighet du har:)

Lykke til med julebarnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...