Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Hei jeg er ei jente på 17 år.. Har ADHD og er mamma til en liten gutt på 2 måneder. Det jeg lurer på er om det er farlig å drekka når man går på conserta? Og i såfall hvorfor? Hva skal jeg gjøre dersom jeg har lyst til å drikke? Tenkte litt i og med at det snart er nyttårsaften, og da drekker man som regel litt.. Og det har jeg lyst til siden det er flere måneder siden jeg drakk sist. Har skaffet barnevakt og greier..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Interaksjoner: Skal ikke gis til pasienter som behandles med ikke-selektive irreversible MAO-hemmere (samtidig eller de 2 siste ukene). Brukes med forsiktighet sammen med legemidler som øker kartonus. Forsiktighet bør utvises ved samtidig bruk av andre legemidler og spesielt legemidler med smalt terapeutisk vindu. Enkeltrapporter indikerer at metylfenidat kan inhibere metabolismen av kumarin-antikoagulantia, antiepileptika (f.eks. fenobarbital, fenytoin, primidon) og noen antidepressiva (trisykliske antidepressiva og selektive serotoninreopptakshemmere). Dosereduksjon kan være nødvendig hvis slike legemidler gis samtidig med metylfenidat. Ved seponering av antikoagulantia og antiepileptika kan dosejustering og monitorering av plasmakonsentrasjonen være påkrevd. Halogenerte anestetika: Ved planlagt kirurgi bør metylfenidat ikke tas på operasjonsdagen, pga. mulig risiko for høyt blodtrykk under anestesi. Alkohol kan forsterke CNS-effekten av psykoaktive stoffer. Pasientene bør derfor avstå fra alkohol under behandlingen.
Ronja65 Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Gratulerer med gutten. Ser at du har fått svar over. Der står det at du ikke bør drikke. Så da hadde nok ikke jeg gjort det. Ha en fin nyttårs feiring. Selv bor jeg lit på landet, kjører derfor ofte bil. Pleier ha det gøy på fester uansett, selv om jeg ikke kan drikke. Synes det var flott gjort å spørre oss gamlinger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå