phantomet Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Etter lang tids sykdom, influensa og omgangssyke, med overlapping for flere i phantomhulen er dette status: Nattens mareritt med slapp mamma, og veldig sulten og krakilsk måke anbefales ikke...Særlig ikke når melkeproduksjonen har fått seg en knekk...opp hver time uten søvn i mellom for mammaen. Når så phantom-mannen forlater hulen for det som skulle være en kort tur innom jobben før jul, med påfølgende lunsj, samtidig som treåringen er hjemme pga forkjølelse...har gjerne mammaen mest lyst til å dra en pute over hodet og la verden rase sammen. Men det alternativet stod ikke på valg desverre... Så opp og hoppe, ordne mat, kle på søte gutter, aktivisere litt, før hodepinen siger inn for fullt. Sulten Måke, for han er selvfølgelig ikke mett enda, liten treåring som kjeder seg, og finner på kreative men desto mer tidkrevende å rydde opp etter påfunn, sutrer litt fordi mammaen er jo ikke noe morsom. Blitt lovet avlastning litt av svigers, men da behovet meldte seg for Måka endelig ville ta seg en lur, og mammaen var overklar for det samme, så passet det visst ikke likevel...panikk...desperasjon og inni granskauen hodepine... Da slår phantomet inn giret som har ligget i dvale. Setter på en film for Junior og setter til verket.... Støvsuger hele huset, vasker deretter alle vaskbare flater ytterdøren iberegnet, pusser 8 vinduer, skrubber to bad, bærer frem kasse på kasse med julepynt og setter frem det som skal ut omsider. Setter nye lys i alle staker... I løpet av den maniske seansen er filmen satt på enda en gang, og Måka er våken og følger med fra ro m til rom mens mamma fyker rundt som en tornado. Litt pupp så på an igjen... Så ringer phantom-mannen... 3 timer etter at han skulle vært tilbake. Han kjører bare en kollega hjem først...de hadde så mye å prate om... Den ene tingen han skulle gjøre, som var å poste et lite knippe kort, som var etterlagt, var ikke gjort...Og dermed blir det svart for et phantom...Legger på telefonen uten flere ord. Rekker såvidt å legge røret ned, før det raser inn med bonusbarn som er sultne, vil fortelle om alt de har opplevd og vise tingene de har laget på juleverksted før jul. Litt liten positiv respons....i forhold til vanlig...men greit nok... Etter enda en time dukker mannen opp, men da er phantomet så utkjørt at å ta en runde om hvem som gjør hva rett og slett maktes ikke.. Så er det igjen full rulle med trening, middag, julesangøvelse i lekse og tilslutt legging. Jippi! Måka er fremdeles sulten, junior er fremdeles pjusk, de store ungene er vel i seng, phantomet har handlet inn til å lage Gummelillans fantastiske kake, sydd nisselue til juniors nissefest i barnehagen imorgen... men nå tror jeg snart at Duracell phantomet går på en smell... God Jul!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Uff, nå må du ikke la Duracell phantomet gjøre det, for da blir det lite koselig........La unødvendige ting ligge............hvem gidder vel å se om du har nypussede vinduer? Julepynten ligger pent pakket i eskene sine her også.........kommer vel kanskje på plass før julaften......orker ikke akkuat nå. Trodde formen ble bedre, men etter en dusj, så kom kvalmen tilbake igjen............så nå kaster jeg inn håndkleet og melder meg ut av julestria:-)) Og det føles helt greit igrunn:-))) Jeg vet at det blir både lillejulaften, julaften og 1. og 2.dag uten at jeg sliter meg ut, så blir det sikkert fint alikevel.....for nå skal de andre her hjemme værsågod ta det som står igjen.......for jeg skal pleie meg selv og bli frisk...........;-))) Og du vennen min, lov meg at du tar det med ro fremover........kanskje vi kunne fått til et treff i romjulen, for slitne mammaer og små barn med store øyne som ikke forstår helt hvorfor:-)) Sender over smittefrie klemmer
dritgrei hei hei! Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 ................................................................... kjære kjære kjære deg, så flink du er, men oi oi oi.................................................... skulle ikke du bli frisk?......................................................... men som superlis sa i et annet innlegg...... hva )%¤¤%&¤ skal en gjøre da?????, ingenting gjør seg sjøl... Du er toppen phantomet, og de er heldige som har deg! sov godt nå, en time i slengen, og prøv å hente krefter i natten..... jeg er glad i deg!
Gummelillan Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Phantomet mitt!!!! Hva er det du holder på med???? Hva med å rope ut et lite hjelp sånn til en som mer enn gjerne kunne gjort en innsats? Og den kaken... Hm, spørs om jeg rett og slett ikke må gå meg en liten tur på besøk i morgen formiddag, ja! Treff i julen høres ut som en veldig lur plan. Har snart abstinens på grunn av manglende skravletid med deg!
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 nei nå får du slutte å styre på.tenk på deg selv,bli frisk igjen.!! jula kommer uansett,men hva nytter det hvis du til slutt mister piffen?? da blir du liggende i jula. nei vennen,ladd opp batteriene igjen og få sovet litt.er vel noen som kan hjelpe deg med ungene noen timer?? huff.jeg håper virkelig du får krabba til sengs,og sovet lenge. stor god bedringklem
Urtete Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Synes mye av det du skriver er gjenkjennelig: Sykdom på store og små, dårlige netter, alt for travel mann som har hodet fullt av jobb, uforutsigbare svigers......... :-/ MEN JØSS - SÅ FLINK DU ER!!!!!!!!!!!!!!!!!! Der jeg kaster inn håndkledet, går du på med krum hals og ordner det som må ordnes... Jeg tar av meg hatten for deg, og skulle ønske at jeg hadde litt av din ståpåvilje! Husk å ta vare på deg selv innimellom også! )
Karomamma Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Må bare skrive under på dete de andre sier altså: GURIMALLA for en opphenting, bare pass på deg selv oppi alt sammen
Maud Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Du er flink du! Håper phantommannen vet hvor heldig han er. Håper nattten har vært relativt rolig og at du tillater deg selv ro i dag.
phantomet Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2006 Tusen takk damer! For alle gode ord, trøst, oppmuntring og varme tanker! Rosen skal jeg ta til meg også..*smiler* Det ble faktisk litt mer søvn her i huset i natt. For underenes tid er ikke forbi. All den masingen med amming har ført til resultater. Klokken tre i natt våknet phantomet med den brystsprengen da Måka gråt. Og med full pupp var det bare å gi melk til hele ungen var full...med det mener jeg selvsagt hår, ansikt og pysjen også....for trykket var så enormt at da Måka tok seg pustepause så stod det til alle retninger.... (Ellers så hadde jeg en guffen opplevelse ved legging i går...den skal jeg se om jeg forteller om i en annen tråd...) Dagen idag har føltes litt lettere, selv om kroppen fremdeles er tydelig medtatt. Det har blitt tid til julegaveinnkjøp, nissefest i barnehagen, hyggelig middag med hele familien...før Phnatom-mannen måtte melde pass pga dårlig form. Da han omsider inntok sengen, og måka fulgte etter, fikk de største barna kost seg med julekalender på TV. Deretter rigget vi oss til på kjøkkenet for å male krus og vase til bestemor og bestefar. Og dere kan tro de ble fine. Rene små kunstverk med alle de tre største som kunstnere...Regner med at julegavene faller i smak. *smiler* Etter hyggelig kveldsmat var det det vante kveldsstellet, lesing og kos på sengen for junior. De to store barna fikk liv i en groggy pappa, som leste for dem og gav dem en hyggelig avslutning på dagen... Nå er det endelig stille i huset. Til og med den mindre intelligente bikkja ligger fornøyd og nyter roen...Tekoppen er fylt, nå skal phantomet kul`n litt...
Superlis Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Kjære lille du,nå må du love og hvile deg litt og bli frisk,helt frisk!! Virker som du har klart og komme langt ivei til juleklart hus selv med sykdom,flinke du:)))
♥Snulder Skrevet 22. desember 2006 #11 Skrevet 22. desember 2006 Livet er heldigvis ganske så rettferdig har jeg funnet ut. Etter harde dager, så kommer myke og gode dager! Og hvis man setter seg ned og tenker seg om så tror jeg faktisk det er flere gode dager enn tøffe!!!? Gudskjelovogtakkogpris!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå