Gå til innhold

Ferie


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi som har termin i august, vil vi ha krav på ferie til sommeren?

Hvordan blir det med tanke på permisjon før fødsel da? (De to ukene)

 

Jeg jobber et sted der jeg bare har anledning til å ta ut ferie om sommeren, nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klippet ut dette som jeg fant et sted på nettet:

 

18. Jeg er gravid. Kan arbeidsgiver pålegge meg å avvikle ferie i tiden hvor jeg har nedkomstpermisjon med lønn?

 

Nei, ikke uten at du er enig. Etter at reglene om fødselspermisjon ble utvidet, kan du avtale med arbeidsgiver at permisjonen avbrytes med det antall ferieuker du tar. Fødselspermisjonen forlenges tilsvarende. Du kan også overføre 12 virkedager til neste ferieår (samt avtalefestet ferie) og ta disse dagene etter at fødselspermisjonens utløp etter avtale med arbeidsgiver.

For å sikre dine rettigheter ved eventuell sykdom i ferien, anbefaler vi at ferien avvikles i permisjonstiden (permisjon avbrytes).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du er jo ikke sleip! Ferien har du jo allerede jobbet hardt for å fortjene - den skal du ikke tape fordi du er gravid :) Det skal bli så deilig å være borte fra jobben hele august og mere til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLEDER MEG til å kunne gå hjemme med en liten en på sommeren; har en jente som blir 6 år på julaften, og det blir en helt annen opplevelse å bli mamma på sommeren; tenk så deilig det skal bli å trille turer i sol og varme:o) Synes vi FORTJENER en lang fin sommer etter et langt svangerskap jeg; er dere ikke enige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...