Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Har ei datter på 10 år fra før, og ei datter på tre år med min nåværende mann, + en i magen som kommer i mai. Vi har vært sammen siden elste jenta mi var 2 1/2 år, så det begynner å bli noen år nå... Datteren min har i alle år fått julegaver , bursdagsgaver osv av hans foreldre , men aldri av tanter , onkler , søskenbarn osv.... noe jeg ikke har reagert på heller , da hun ikke har fått det fra mine tanter,onkler osv heller (vi er en stor familie) MEN , da vi fikk minstejenta , som nå er 3 år, begynte pakkene å komme...både til jul og bursdag....og BARE til hun minste !!! fra hans tanter,onkler og søskenbarn.... ( det er hans første barn....for å ha nevnt det) Er dette riktig ?? normalt ?? Må si jeg fikk helt hakeslepp den første julen ....vi satt og pakket opp gaver og hun eldste som da var 7 år er jo ikke dummere enn at hun skjønte det her ...og ble lei seg og spurte da meg om hvorfor hun ikke fikk gaver av dem ...dette er folk vi har jevn omgang med også,og som har god kontakt med elstedattren min... Slik jeg ser på det så syns jeg det er helt sykt at voksne mennesker kan gjøre noe slikt .... Har byttet allle gavene hun fikk jeg , og kjøp noe til dem begge to isteden.. men i år har jeg bestemt meg (sånn halv veis) for å levere tilbake gavene dersom det skjer igjen ... eller skal jeg ta det opp ?? Ser dem ikke i jula , så da må jeg i tilfelle ringe da...litt vemmelig...men føler at nå må jeg bare si i fra....med en ny baby som kommer snart da, så blir det to av mine barn som får pakker og ei stakkars som ikke får ..Nei, det går bare ikke !!! Noen forslag til hva jeg kan gjøre ???
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 jeg ville ha snakket med de som gir til den ene, men ikke den andre, at dette faktisk sårer barnet.. og at hun hadde spurt o hvorfor hun ikke fikk gaver.. for et lite barn, vil det føles som om de ikke er glade i henne.. uomtenksomt vil jeg kalle det.. hvis de ikke gjør det med vilje da..
ana baroma Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Ja, enig:) Dette er rart... snakk med onklene og tantene om det, at du heller vil at de sender pakker til alle eller ingen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå