Mrs B Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Vi blir aldri enige om omsorg/samvær med datteren vår. Vi skal flytte fra hverandre i januar, og hadde håpt å bli enige oss i mellom innen den tid. Jeg vil ha full omsorg med vanlig samvær, han vil ha 50-50. Ææææææ! blir gal! Datteren vår er jo bare 2,5 !! Syns det er håpløst at hun skal bo en uke her og en uke der. Prøvd å gi han annenhver uke med onsdag - søndag, men det vil han ikke ha. Hvem kan hjelpe meg? hvem skal jeg ringe?
Korse76♥ Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 ta kontakt med familievernkontoret, få til en mekling... Håper dere finner en løsning som er til hennes beste.
Mrs B Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2006 Vi har ikke familievernkontor i vårt område... Dessuten vet jeg ikke hvor sterkt jeg står, kan jeg miste henne til barnefaren? Syns alderen hennes burde spille inn. ARgh..sinne:P
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Ungen er jo hans også. Hva gir deg rett til å bestemme hvordan samværet skal være? Kanskje det da er bedre om barnet er hos far og du har "vanlig samvær".
Korse76♥ Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 www.nav.no Ta kontakt med nærmeste enhet, de hjelper dere videre...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 hallo? det er eg ikke enig i! har selv en gutt som ikke har samvær i det hele tatt med far. det kan jo være årsaker til at ikke far bør ha 50/50..og dessuten er de ganske liten enda til å flytte rundt hver uke!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Da får du ringe familievernkontoret i nærmeste by.. Dere må til mekling før saken kan taes opp i retten. Når det er sagt dømmer IKKE retten 50-50. De dømmer daglig omsorg til en av dere, vanlig samvær til den andre. Det vil med all sannsynlighet være du som får daglig omsorg. Skjønner godt at du ikke vil ha 50-50 jeg...vil jeg heller aldri ha. Har heldigvis en pappa som er enig i det.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 synes ikke så små barn skal ha 50-50 jeg... :/ Da vi flyttet fra hverandre ville pappa'n her også ha det. Hun var bare 10 mnd da, så vi endte opp med megling og kom til enighet om vanlig samvær. det er nok ett familievernkontor i nærheten, og du står sterkere om det er du som tar initiativ til megling også forresten. Iallefall viser det at du er interressert i barnets beste.
Manhattan skyline Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Familievernkontoret anbefaler tidligst en 50-50 ordning fra barnet er tre år... Men hvis det er helt umulig for han å ha ons-søn, er det noe DU kunne tenke deg å ha i stedet? I alle fall for en periode? Jeg tror heller ikke 50-50 er det beste for et barn... Kunne vi ha tenkt oss å bodd annenhver uke et sted??? Men som det er sagt over her, du MÅ ta kontakt med famvernkontoret. Det nærmeste du finner. Si du SKAL ha hjelp, de har mye erfaring med dette og hva alt dette dreier seg om. Lykke til! (been there before...)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 Så klart det er ett familievernkontor. Det er ett i hver eneste kommune. 50/50 ordning er flott! "Ville vi likt å bo annenhver uke to steder"??? Ja, hvis alternativet var å bo en uke for meg selv og en uke sammen med noen jeg er glad i og de i meg! Husk at barna elsker både mor og far. Ingen har rett til å frarøve de nok samvær med hverken den ene eller den andre. Det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #11 Skrevet 20. desember 2006 Det er ikke OK å måtte være en kasteball mellom to foreldre...... NEI! Delt omsorg er ikke til det beste for barna - da det er vitenskapelig bevist at enkelte barn får tilknytingsproblemer - dvs. ikke klarer å knytte seg til - og danne varige sosiale relasjoner i voksen alder. Barna klarer heller ikke å få kontinuitet i livet sitt.......... Jeg opplevde at mine foreldre skilte seg da jeg var 8 år - og forsøkte selv å leve under en slik ordning.... mor og far var gode venner og samarbeidet om oss barna.... vi var allesammen rastløse, og klarte aldri å slå oss helt i ro. Vi skulle jo dra snart igjen alikevel. Man tanker på den andre forelderen som sitter igjen alene, og føler dårlig samvittighet. Nå som voksen ser jeg det annerledes, men et lite barn gjør ikke det. Delt omsorg skulle vært bannlyst!! Om noen år - når man ser skadevirkningene av det - på langtidstudier vil man se hvor utrolig dårlig løsning dette viser seg å være. Vi skal liksom være så tolerante og nytenkende og det ene og det andre. Enkelte ting er slik de er - og kan ikke forandres.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #13 Skrevet 21. desember 2006 Vis meg det vitenskapelige beviset så kan hende jeg endrer mening ang delt bosted. Fenomenet er nemlig så nytt ennå at langtidsvikningen av det ennå ikke er kjent!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #14 Skrevet 22. desember 2006 Hallo?? Les innlegget mitt en gang til......... Jeg sier jo nettopp det - at langtidsvirkningene ikke er kjent - men av studier som er ferske nå viser det seg at barna bruker mere energi til å omstille seg - istedet for å utvikle seg!!! Det er logisk!!! Var forresten en reporstasjen om fenomenet på dagsreven her forleden!!!
supermam5 Skrevet 23. desember 2006 #15 Skrevet 23. desember 2006 hei,jeg å x mannen har 50/50 på 2 av våre jenter som er snart 4 å 3 år..vi bor 20 min i fra hverandre å jeg synes d er kavete for jeg må fra en plass til en annen for å levere ongene i barnehagen også må jeg levere minste jenta til dagmamma å ei på skole før jeg får kommt meg på jobb å ongene må opp kvart over 6 om morgenen noe jeg ikke liker men nå har vi prøvd denne løsningen å d er ikke noe jeg vil fortsette me for ongene virker helt forvirra stakkars..men d er d nok delte meninger om selvfølgelig å jeg tror nok at pappaene er like godt egna som mødre til å ha barne 100%...
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #16 Skrevet 23. desember 2006 Er det egentlig så ille med 50/50. Ordningen du foreslår med annen hver uke fra onsdag til søndag er jo nesten 50/50 det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå