Gå til innhold

Jeg vil ikke, men han vil...!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere? Han vil at vi skal gift oss, men det vil ikke jeg. Jeg har aldri hatt noen drøm om å gifte meg, og føler rett og slett at det ikke blir riktig for meg. Skal jeg gi etter??

Vi venter ett barn til sommeren, og han har en unge fra ett tidligere forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...vanskelig situasjon det der.

Sambo fridde til meg for 1 1/2 år siden, jeg var i den syvende himmel, men så plutselig fikk jeg meg en smell. Jeg hadde ikke lyst i det hele tatt. Jeg fikk rett og slett helt panikk. Vi kranglet mye, noe som resulterte at vi nesten gikk fra hverandre. Og det var det som måtte til for at jeg skulle skifte mening. Jeg ble dritt redd for å miste sambo, og plutselig hadde jeg veldig lyst at vi skulle gifte oss og være sammen for alltid.Nå gleder jeg meg kjempe masse og syntes det er veldig stas å se på kjoler, lokaler o.l.

Jeg kan også forstå samboeren din. Siden han har ett barn med en annen så vil han gjerne at dere skal ha det ekstra som dere får ved å være gift. Og så liker han vel tanken på å være sammen med den han elsker resten av livet. Man kan selvsagt være sammen resten av livet selv om man ikke er gift. Men det er på en måte en ekstra trygghet ved å ha den ringen på.

Håper du finner ut av dette. Lykke til.

klem fra meg!

Skrevet

Det er ikke så mye sånn samlivsmessig som forandrer seg etter at en har giftet seg, men den økonomiske siden er jo mye bedre sikret etterpå. Det er masse papir arbeid å gjøre om man skal sikre sine etterfølgere og seg selv om en av partene skulle falle bort eller det blir et samlivsbrudd. Les det nyeste "Dine Penger", på forsiden så skal det stå "Nye samboerregler". For dere og barnet sin del.

Men sånn samlivs messig så har jo ikke ekteskap så mye å si.

Sitter ikke i situasjonen selv, men jeg ville bare tipse deg om dette, håper det ikke blir tatt ille opp :) Var ikke ment slik vertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...