Gå til innhold

Goooood morning!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser litt her, skjønner jeg at dere har det travelt, alle sammen!!

Så da vil jeg bare sende dere en førjulsklem og minne om at det blir jul uansett hvor lite eller mye vi stresser :)

Min kjære har allerede begynt å irritere seg over hvor fullt det kommer til å bli i bilen på fredag. Ha ha ha, det er stappfullt hvert år og vi er bare to stykker og ei lita frøken i en stoooor A6. Jeg foreslo at jeg kunne ta ekspressbussen med to store bager slik at det ble frigjort litt plass i bilen :)

Hva gjør dere andre når dere skal på tur? Har dere sjuseter, minibuss eller skiboks på taket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha, ha! Ja, jeg har lurt på det ei stund - hvordan vi skal få med alt i bilen. Vi har ei på 5 og en på et 1/2, og vi har en svæææær schäferhund som tar nesten hele rommet baki stasjonsvogna. Vi må ha med barnevogna, selvsagt. Dette har vi med til vanlig når vi drar, men nå har vi en enorm mengde gaver i tillegg. Men det går vel på et vis. Vi har skiboks, så pakkene blir vel lempa oppi der.

Trivelig også, da!

Skrevet

God morgen. Det med full bil høres kjent ut. Vi byttet ut en liten stasjonsvogn (Alfa Romeo) med en stor sjuseter (Ford Galaxy)sist vinter. Maud-mannen synes nok det er en temmelig kjedelig bil å kjøre, men det er masse plass! Da vi giftet oss for to måneder siden, klarte vi allikevel å fylle bilen nesten helt opp da vi skulle hjem igjen. Da hadde vi riktignok alle gavene i tillegg til vogn, fjellutstyr, brudekjole osv. Og så oss fire da. Mannen har gitt klar beskjed om at skiboks ikke er aktuelt på den store bilen, så hvis familien øker i størrelse, må vi nok tenke mer når vi pakker.

Stressnivået er ikke så høyt hos meg, skal ha fri i morgen og fredag og regner med at jeg rekker det siste da.

Sender en førjulsklem tilbake til deg og alle andre modne mammaer som har tid til å lese her inne.

Skrevet

Vi har gitt opp for lengst å få med oss alle ungene i bilen... Så vi kjører 2 biler de få gangene alle må være med (les.. blir tvunget til å være med...). Men de siste par ukene har det seriøst vært lite morsomt å være meg.. Vi solgte vår gamle Passat før vi fikk levert ny bil... Dermed har mor kjørt en eldgammel Toyota Corolla med 2 dører.... Uten plass til tvillingvogn bak... Julehandel har vært nærmest umulig. Meen... på lørdag ankom Audien, og jammen har jeg klart å handle det meste nå!

Så dermed Karomamma... vi har verken sjuseter, minibuss eller skiboks..... Men vi burde hatt det! Har snakket om det i årevis, men aldri blitt noe. Nå fyller eldstemann 18 i slutten av januar... og håper han får førerkort fort som fy!!

Skrevet

Bilen blir ALLTID full, den - uansett hvor stor den er.... Innholdet øker proporsjonalt med bilens størrelse c",)!

Vi har en Ford Excursion - det er monsterstørrelse - ALLTID full, og som regel på langtur må en eller fler av ungene sitte med noe av bagasjen under bena(det blir det alltid mye hyl og skrik av forresten...).

Og så har vi en sjuseter, og den er stappfull når jeg har hentet alle ungene på skole og barnehage med parkdresser og sekker, og vært på RIMI og tatt med en handlepose eller to. Hmmm, den sjuseteren - der er det jo faktisk et ledig sete...kanskje vi skulle fylt det opp med en baby til?

Skrevet

Kjent problemstilling. Men menn kan jo være håpløst negativt innstilt på hva som får plass i en bil da. Hver gang påstår min kjære at dette bare ikke går - og så gjør det det likevel når Gummis har pakka bilen også ;-) Men for tiden er bil stort diskusjonstema her. Har vært ute på tur med Phantomets 7-seter og vil ha sånn jeg også... Vi har derimot en Volvo V70 og min kjære nekter å bytte. Og jeg er ikke sikker på om jeg orker å høre klaginga hans dersom vi bytter mot hans vilje...

Men til fjells kommer vi oss uansett!

Skrevet

God morning til deg og!! Vi måtte bytte bil fra audi A4 til 7 seter da ungeflokk og pikk pakk bare økte og økt,ja det neste blir vel minibuss...eller 3 år til så kan den eldste kjøre bil selv,tror vi får holde ut så lenge..heheh

Skrevet

Selv er jeg en eier av en gammel caravell minibuss. Praktisk med stor plass til barnevogn og alle barn. Det beste med den, er at jeg kan kjøre i bussfilen når trafikken står bom still på E18:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...