Gå til innhold

Samværsnekt er lov!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kontakt en advokat og legg inn bekymringsmelding hos barnevernet.

Barnevernet er pliktig til å føre tilsyn under samvær, om barnet er i fare. Ikke bare fysisk fare, emn også psykisk. Advokaten kan sette i gang sak om midlertidig forføyning, noe som i teorien er at barna/barnet ikke skal til den andre før omstendighetene tillater det.

Barnevernet skal også legge forholdene til rette for samvær.

Er i en slik sak nå, og skal på møte med barnevernet i min kommune, farens kommune , far og meg. Der skal vi prøve å finne en trygg samværsform for barnet.

Men husk å ha en advokat i ryggen! Dere kan også kreve at de avlegger prøve før samvær. Problemet er bare om dere bruker dette, og det viser seg at dere tar feil. Da kan det være far kjører sak på dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikk motsatt hva jeg har opplevd. Her kunne ikke barnevernet hjelpe til fordi de blandet seg ikke med mindre det var problemer med den som hadde hovedomsorgen. De sa de ikke la seg oppi hva samværsforeldren drev med.

Ikke kunne jeg kreve at han avla noe urinprøve for det var nå blitt på frivillig basis å jeg måtte da betale siden dette var frivillig å da skulle ikke det offentlige betale. Å når pappaen ikke gidder å betale så må det da bli meg.

Å så fikk jeg beskjed om at far ikke kunne kjøre noe sak på meg dersom jeg tok feil angående hans rusmisbruk for så lenge det foreligger mistanke så er det min oppgave å beskytte barnet mitt.

Skrevet

Er din oppgave ja, siden du har daglig omsorg. Men holder du tilbake fra samvær kun basert på mistanke, og det ikke foreligger klare bevis, så er det brudd på barnets rett til samvær. Om far da vil, kan han gå til sak mot deg for avtalebrudd. Skaff deg advokat, for å ha ditt på det tørre. Han kan sende brev om at samvær blir stoppet til det er avlagt dokumentasjon på at faren er til behandling eller ikke har et rusproblem.

Skrevet

Har ikke nektet far samvær. Men nektet han samvær alene for han innrømte for meg at han hadde begynt å røyke hasj igjen å at samboeren hans spiste piller. Så nå har han samvær under tilsyn.

Fikk advokaten min til å sende han et brev å vips så stoppa det kjeften hans.

Skrevet

Stoppet samvær samtidig som han fikk brev fra advokaten min, det har tatt han 4 uker å sende svar. Fordi han har vært for opptatt.....

Barnevernet førte tilsyn, men far flyttet til anna kommune og da opphører tilsynet. De var også åpne på at 1 tilsyn i løpet av helgen ikke var fullgodt. Og at de så at far nok ikke var klar til å ha et omfattende samvær enda.Men vet også at barnevernet jobber forksjellig fra kommune til kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...