Andrea05 Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 uff må bare fortelle. syns dette er så vanskelig. i dag skulle mi eldste til leger og styr, og minste var syk så pappa hennes skulle ha henne her hos meg mens jeg gjorde det vi skulle. lege og julegaver.var borte i tre timer.før jeg dro så la jeg minste så hun skulle få time luren sin. når jeg kom inn fikk jeg en merkelig lukt av sykdom i nesa, høres rart ut, men følte noe var galt.ropte på barnefaren og fikk ikke svar, hørte lille gråt sårt på rommet sitt, hentet henne og gikk opp og der fant jeg barnefar i koma på sofaen, fått føling badet i svette, og ristet, jeg er jo vane med hans sukker syke, men trodde han passet bedre på når han hadde lille jenta si, fikk tak i nabo som tok begge unga for meg inn til seg og prøvde få liv i han, satt meg åppå han og ga han søtt, men endte med kamp, han slo og var gal, men veldig vanlig med sånne sykdommer. men ga opp kampen og ringte sykebil, han måtte ha intravenøst i åra. de kom og han kom seg etter en time igjen, ambulanse folka var så flinke, med oss alle her. jeg gråt jo store tårer for tenkte at han var tross alt alene med jenta mi, og at han kunne være så uansvarlig og IKKE spise, når han har sukkersyke, bare drikke cola og tro det går bra.Man må ha ordentlig mat for og holde blodsukker stabilt, men det skjønner han ikke, så endte med føling, skremmer meg veldig det som skjedde i dag, hva elelrs da når han har henne med seg, alene.... er jo synd på han pga sykdommen, men på en måte ikke når han ikke kan passe på kostholdet sitt.uff. tenker bare at jeg er så glad for at jeg dro hjem da og ikke tok den frisør timen jeg fikk, vet ikke, men kansje det var instinkt det var som gjorde at jeg ikke tok den timen og heller dro hjem. men var dagens sjokk. men jeg vet ikke. er jo en sykdom han ikke kan noe for, men han kan noe for sin ego måte og ikke passe på kostholdet sitt..eller??? noen som deler noe med meg? jenta vår er jo bare 17 mnd da. hatt helt knekk etter dette i dag. redd for jenta mi skal ditt til han nå ... takk for at dere leste. klem fra meg..
Korse76♥ Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Jeg skjønner godt at du blir betenkt og bekymret. Du blir jo nødt til å snakke med han om dette, få han til å innse at det går ut over barnets sikkerhet osv. Kanskje du skal foreslå at dere er sammen alle sammen noen ganger? Vi gjorde det da vesla var liten, spiste middag sammen osv. Men det var ikke fordi det var nødvendig da.... Evt kan du kanskje ta det opp med helsestasjonen? Sende et lite brev til fastlege eller sykehuset som er ansvarlig for behandlingen hans
Andrea05 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2006 ja. tenkte på det tidligere i dag at jeg skulle sende ett brev til fast legen hans, for han forteller jo der at han er så flink, men er overhode ikke flink. vanskelig. men tenker på jenta mi si sikkerhet. han er en fin pappa blitt for henne, ho er veldig glad i pappan sin, så vanskelig, prøvd og snakke med han nå, men nytter ikke. han sier bare " det skjer ikke igjen osv" han ser ikke alvoret. hva hvis de er ute og handler da og han bare har "drukket " cola og ramler om.. blir fortvila. to barn med to fedre som ikke ser sitt barns beste først.. galt med meg eller de. begynner og lure noen ganger.... så lei intriger med de fedrene, er sliten, men pokker heller.. ingen skal ha mine barn hvis de ikke tenker dems sikkerhet.... blir veldig fortvila av alt nå..
trillemamma Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Å huff, for et sjokk du må ha fått. Du må jo være kjemperedd. Er du sikker på at faren har slurvet med kostholdet? Eller er det bare noe du gjetter deg til? Jeg er ingen ekspert på diabetes, men jeg vet om et tilfelle hvor følingen kom uten forvarsel. Han hadde spist som han skulle, sjekket blodsukkeret før han la seg til å sove. Likevel, så fikk han føling, midt på natten. Han ble funnet av datteren tidlig om morningen. Hadde han vært alene hjemme (han er helgepappa), hadde han ikke overlevd. Nå tør han ikke lenger å sove en hel natt, står opp hver natt for å måle seg.
Andrea05 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2006 hei. han sa selv han ikke hadde spist. vet jo at det kan skje at blodsukker kan synke selv om han har spist spesielt på natten, men han er ikke flink til og følge dette opp, han lever på cola og tar mer insulin heller. er vanskelig. men skal få han til og forstå at han må passe bedre på. jeg er litt inni det med sukkersyke hadde det når jeg gikk gravid og at jeg har vært sammen med han. når han ser han har lavt drikker han bare cola, det gjør jo at det fort stiger og poff rett ned. han har hatt med seg sin andre sønn på 7 år i bilen og stoppa på veien og fått føling og slått ned politi og folk rundt seg. han blir veldig sint når han får føling, sånn like før han ramler ned. hans sønn kan dette og har egen mob da, og kan ringe sin mor, men mi kan jo ikke ha en mob rundt halsen. snakket med ambulanse folket her om dagen og de sa skjedde det når han hadde lille med seg så tok de vare på henne eller kjørte henne på lege vakt til faren våknet, men ikke noe koselig tanke. jeg maser på han, forlanger at han spiser før han drar herfra med ho og ta blod sukker, men får bare kjeft av han. mase kjerring osv.
trillemamma Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Huff, ikke lett. Han hører vel ikke på leger eller andre faglige personer heller? Da er vel neste alternativ å nekte han å være alene med ungene. Stakkars unger, stakkars dere mødre, som må leve med dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå