Gå til innhold

hva kjennetegner den gode bestemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns mor er ennå i sin beste alder, i fullt arbeid.

Hun bor 2 timers kjøring unna oss. Likevel kommer hun nesten aldri på besøk. Til jul og nyttår gir hun pengegaver. Hun sitter aldri barnevakt. Er aldri interessert i å komme på besøk for å treffe barne.

Min mor bor på andre kanten av landet. Hun er også i full jobb, men hun har da tid til å komme på besøk. Når hun kommer, er det pannekakesteking, bollebaking, tegning, eventyrlesing...barna storkoser seg, stebarna også...

Men det blir altfor sjelden - hun bor som sagt langt unna og tjener ganske dårlig. Hun vil ikke forskjellsbehandle barna, så hun kjøper like dyre gaver til stebarna som til fellesbarna, enda jeg har sagt hun må slutte med det, jeg vil heller hun skal bruke pengene sine på flybilletter hit!

Jeg er så skuffet over min manns mor, hun har alt hun trenger, penger på bok, behøver egentlig ikke jobbe i det hele tatt..

men alle kan vel ikke være søt bolle-bakende-bestemor heller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som det skulle vært meg selv du skriver om. Min svigemor bor 4 km unna, hun og mannen er pansjonert å går hjemme.De kommer aldri på besøk,DE VIL BLI bedt.Jeg har sagt at med 3 evt 4 barn til tider har jeg ikke kapasitet til å be folk annet enn nødvendig og jeg sier til henne" bare stikk innom". De gir også pengegaver....alltid.Og jul føler jeg det lite personlig. De orker ikke gå ut å finne noe så penger er noe mann slipper lett unna med.

De ønsker å se barne barn mer men ringer aldrig for å ha han.Som jeg sier så er jeg hj.værende og trenger stor set ikke barnevakt og da tenker ikke jeg på å spørre om de vil ha noen barn...

Min mor og far er i full jobb begge to + bestemoren min ligger nå etter oprasjon pga kreft...ennå har hun tid å handle gaver, komme innom, henter barna........hmm merkelig det der.

Derimot mine 2 eldste 11 og 7 år har en annen far og da en annen farmor og hun er en farmor dratt ut av en eventyrbok.

Jeg har ikke ord på hvor flott hun er.Vi koser oss, drar på turer og handler, hun tar med barna på bondegårder, ridestevner osv. Og vi to har fortsatt kjempegod kontakt selvom forholde til hennes sønn og meg brøt for mange år siden.

Hun er bare kjempeflott.

Så folk er forskjellige og uansett hvor frustrert vi blir får vi ikke gjort noe med det.Jeg tenker at jeg selv vil bli en flott bestemor, jeg vet iallefall hvordan jeg ikke skal bli,

Skrevet

her er det helt supre bestemødre på begge sider. ingen kommer noe særlig på besøk, men begge holder åpent hus for store og små, når vi måtte ønske :-)

de er begge litt for sykelige til å være barnevakt, men de avlaster det de kan. de kommer med gaver når de er kommet over noe i en butikk, men til bursdag og jul blir det pengegaver, som vi kjøper for.

er litt enig i at det er litt upersonlig, men barna får det de vil ha, og alle blir fornøyde. men vi er glade for dette, nettopp fordi de begge har sånn en inkluderende holdning, og da blir akkurat hvordan en ordner ting, mindre viktig.

jeg hadde nok blitt veldig skuffet om de ikke viste interesse i barnebarnet/barnebarna.

kanskje dere skal be om mer engasjement. spesiellt der alle barnebarna er "ekte", det er litt vanskeligere utenom, for mange i den eldre garde synest det er litt vanskelig å forholde seg til stebestebarn, og det bør vel respekteres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...