JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 og jeg blør hver gang jeg pusser tenna, syns det bare blir værre og værre. Har prøvd å kjøpe meg barnetannbørste nå for å se om det blir bedre. Har begynt å få småblødninger i nesa også, ikke sånn at jeg blør skikkelig neseblod, men at det kommer blod hvis jeg snyter meg... Skal det være slik da? Noen med noen gode råd for hva jeg kan gjøre? Bortsett fra å gå til tannlegen, for det har jeg ikke nerver til om dagen...
sistemannpåvei Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 det er sikkert ikke nødvendig med tannlege Det er veldig vanlig at man i 2 trimester blør mer i tannkjøttet, håret er vanligvis også et problem... mitt har vokst seg ut som en sky. veldig vakkert.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2006 Jeg vet det er vanlig å blø mer, men dette er ganske plagsomt og det må da være noe jeg kan gjøre for å slippe unna litt lettere..??
Faylinn Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Hei du! Jeg tror ikke du får hindret at du blør fra tannkjøttet, men tannpleieren min sa jeg burde skylle med Hexidril (tror jeg den heter, rosa væske som kjøpes på apoteket) hver dag for å unngå betennelse. Da jeg syns den ødelegger smaken på maten, gjør jeg det bare av og til. Det kan jo hende du alt har fått betennelse da, at det er derfor det blør ekstra mye hos deg? Du kunne jo prøve å skylle i en uke og se om det ble bedre? Blodig snørr / blod i nesa har jeg hatt siden jeg var ca tre måneder på vei, du lærer deg å leve med det... Alle slimhinnene våre går amok bare fordi livmora skal kunne vokse seg tjukk og fin. Rart ikke kroppen kan styre dette bedre.. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå