ITG Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Hei! trenger hjelp nå. jeg var på kurs i helgen og ammet ikke fra fredag formiddag til lørdag kveld (pumpet og håndmelket da). Babyen min er nå 7,5 mnd, og bruker å få pupp 4-5 ganger i døgnet. Ammet lørdagskveld og søndagsmorgen før jeg dro på kurs igjen, så ammet jeg på søndags kveld. Igår ville han ikke ha pupp på dagtid, sugde litt før han ble sint (føler og selv at jeg har mindre melk nå enn før), i natt vekte jeg han får å amme, og da sugde han bra, det gjorde han også i dag tidlig. men etter det blir han bare sint når jeg prøver å legge han til, så han er mye mer survete nå enn tidligere. Han spiser greit ellers, tre måltider om dagen. Noen som har tips til meg??? trenger hjelp, vil fortsette å amme en del lenger enn dette...
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Dytter.. Var syk i helgen og fikk ikke ammet så mye. Opplever akkurat det samme som deg og gutten vår er bare 5,5 mnd. Blir litt stressa og lei meg, jeg...
ITG Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2006 Jeg skal til føden på sykehuset for å snakke med ei som har ammepoliklinikk der, skal dit kl åtte.. skal få lånt meg ei elektrisk pumpe så jeg kan prøve å få opp produksjonen litt. Skriver inn her jeg hvis jeg får noen bra tips av henne. Ikke noe gøy dette, man blir stresset og lei seg ja.. vi får håpe det retter seg fort!
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Syntocinon spray hjalp meg da veslemor nektet pupp etter flaske. Det sammen med å gå og bysse henne mens jeg ammet, da kommer melken men en gang slik at hun ikke ble så sint. Funker kjempebra! Det er så merkelig at de godtar puppen på natta selv om de nekter på dagtid.
ITG Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2006 Ja, merkelige greier. Nå har jeg vært å lånt meg elektrisk pumpe og skal pumpe annenhver/tredjehver time i ett-to døgn, så får vi se hva som skjer da. Ellers anbefalte damen på ammepoliklinikken å være mye hud mot hud med babyen og la han finne puppen selv. Man må passe på å ikke tvinge dem, men la det gå naturlig. Kanskje jeg skal kjøpe meg sånn spray også.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Hvis det ikke hadde vært for den sprayen hadde ikke jeg ammet ennå! Den hjalp iallefall kjempebra på meg;-) Jeg tvang henne ikke men prøvde igjen og igjen hele tiden, gjett om de stakkars puppene mine ble herdet! Hun fikk mat enten via teskje eller pupp (nå var hun litt mindre enn din da det skjedde her da), flaske var uaktuelt! Lykke til iallefall!
Fiskestang Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har opplevd det samme at snuppa nekta pupp. Det starta med mye grining under ammesituasjon, og så gikk det etterhvert over til totalnekt. Måtte slite for å få det tilbake. Prøv å gi i pupp i søvne, da kan det være lettere å få barnet til å spise. Ikke når det er overtrøtt, har skreket lenge, da blir det bare vanskeligere. Prøv å ligge ved siden av i ett mørkt rom , og ikke dytte barnet mot puppen eller puppen mot barnet, bare la den ligge nærmt og la barnet finne brystet selv. Dette gjorde jeg hver gang jeg skulle amme, gikk på senga i ett mørkt rom,og hun skreik og skreik og tilslutt tok hun den, det kunne ta opp til 15-20 min før hun tok den, men det minsket på tiden etterhvert. Her var ammingen tilbake for fulgt etter ca en uke med en tøff tid som dette, men ta tiden til hjelp. Les på ammehjelpen om brystvegring / puppenekt, eller søk på google, e.l. så finner du nok endel informasjon. Må bare si at ammehjelpen er en helt fantastisk hjelp, jeg sendte mang en frustrert mail til ammehjelpen og fikk masse fine råd og tips, og jeg fortalte videre hvordan det gikk, og de hjalp meg igjen med råd. Fikk svar samme dag. Veldig takknemlig for den hjelpen, det gjorde at jeg ikke ga opp (hadde VELDIG lyst, siden jeg pumpet meg og ga flaske når hun ikke ville ha i starten) og nå har ammingen kommet tilbake og hun spiser som bare det. Håper det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå