♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 19. desember 2006 #26 Skrevet 19. desember 2006 til ka-ping... armhulene barberer jeg samtidig som jeg pusser tennene eller dusjer..det er en vanesak jeg har hatt helt siden jeg fikk hår under armene om jeg ikke fortsetter vil det blir som om jeg ikke pusser tenna på 3 dager.. og nedentil shaver jeg (ikke allt men skinner en sånn kort frisyre FØR jeg drar på sjukehuset..etterpå kan den gro intill det blir ubehagelig ..av kløe mener jeg da altså..) og yess jeg er heelt serriøs;) musa kan vente men armhulene MÅ jeg ta så fort det kommer noen stubber..
Leola Skrevet 19. desember 2006 #27 Skrevet 19. desember 2006 ja, armhulene tar jeg som det blir sagt her som å pusse tennene. Gjør det hver gang jeg dusjer, og det er like natrulig som å såpe meg inn. Det tar 10 sek til sammen, så jeg skjønner ikke hva du er så sjokkert over. Er jo like naturlig som å pusse tenna liksom.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #28 Skrevet 19. desember 2006 ja,det blir fort rutine å gjøre det når man dusjer.vet jo ikke hvordan ammetåka påvirker det- får se :-)
Leola Skrevet 19. desember 2006 #29 Skrevet 19. desember 2006 Ja, aldri godt å si på forhånd hvordan ting blir:)
Denise:-) Skrevet 19. desember 2006 #30 Skrevet 19. desember 2006 det er kanskje litt på siden av saken, men dersom man skal ta keisersnitt skal man ikke barbere seg nedentil selv før man kommer på sykehuset. dette fordi det kan oppstå små nupper e.l som er full av bakterier og som kan spre seg til operasjonssåret. (det er selvsagt lov å stusse hekken da). det kan jo være en ting for alle å tenke på, for man vet aldri om en fødsel ender med hastesnitt.
Tiddelidu Skrevet 19. desember 2006 #31 Skrevet 19. desember 2006 Det siste du har lyst til etter å ha født, er mer "vondter" der nede, altså stikkinger etter barbering.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #32 Skrevet 19. desember 2006 Nei, jeg må ta det under armene annenhver dag... Og det tar jo bare to sekund i dusjen, så det unner jeg meg selv om jeg skal bli vant til et knøtt, lære meg amming og komme meg. Vil føle meg LITT fresh selv om jeg blir nybakt mor ;o) Og det føler jeg ikke hvis jeg har hårete armhuler... Hehe.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #33 Skrevet 19. desember 2006 ka-ping Helt enig med deg der ja.....................
Leola Skrevet 19. desember 2006 #34 Skrevet 19. desember 2006 Ungen kommer jo ikke ut gjennom bikini linjen da! he he...
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #35 Skrevet 19. desember 2006 Hehe :-) jeg vil heller ikke se ut som en utslitt småbarnsmor med håret i en klomp midt på hodet. håper fødselen går bra sånn at vi kan komme oss masse ut på trilleturer og back in shape ) må unne seg selv en frisør time el no også. er nok lett å bli helt oppslukt i den lille og glemme seg selv litt i farta
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 #36 Skrevet 19. desember 2006 Bare så det er sagt: jeg foretrekker faktisk å ha glattbarberte armhuler selv Jeg barberer meg ganske ofte akkurat der, hehe... Nedentil er jeg bare frisert, med barbert bikinilinje. Kall meg urkvinne om dere vil, jeg gidder bare ikke å ha skjeggstubb i hekken. Det jeg lurte på var bare om man virkelig har tenkt å ta med høvel og barbere seg under armene på barsel... for meg falt det liksom litt inn i rekka med litt små-underlige tanker om barseloppholdet som har kommet fram her fra førstegangsfødende Og det er ikke vondt ment altså! Husker bare selv at det ble så utrolig anderledes enn jeg hadde sett det for meg... Og til alle som er redde for (og desperat vil unngå) å se ut som utslitte småbarnsmødre med grorudpalmer og utslitte grilldressbukser: Ammetåka gjør at man bryr seg litt mindre om sånt, men man glemmer ikke helt hvordan man bruker en høvel og kammer håret
rødhette* Skrevet 19. desember 2006 #37 Skrevet 19. desember 2006 Nå er jeg førstegangsfødende, så jeg har ingen erfaring med sykehusopphold på barsel... Men jeg har IKKE pakket med barberhøvel i den ferdigpakkede bagen. Har pakket ned litt sminke, for å kunne føle meg litt fresh (greit med litt farge på øyenvippene og litt kamuflasje (dekkstift)). Men ellers driter jeg i barberinga de dagene jeg er der. Skal jo ikke gå og vise fram armhulene heller, så skulle det bli noen dagers utvekst overlever jeg det. Ellers kan jeg alltid be sambo ta det med en dag han kommer, hvis jeg skulle få et veldig langt opphold på sykehuset. Men satser på det blir et vanlig opphold, så da klarer jeg meg da fint. Herregud, vi har jo akkurat født da.. Er vel ingen som forventer at vi skal ha nybarberte armhuler og legger og slikt da. Jeg tenker iallfall lite på slikt i forhold til fødselen... Nå er det dårlig med barberinga nedentil uansett for tida, og leggene blir tatt sjeeelden.. da blir det også gjort med sambos hjelp.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #38 Skrevet 19. desember 2006 hehe :-) nei man glemmer neppe seg selv helt.Jeg vil heller ha med litt sminkesaker på sykehuset siden det sikkert blir tatt masse bilder.:-) Har ikke barbert leggene på 2 uker hvertfall,og jeg gir fullstendig damn sambo er så dekket av hår selv at han merker det ikke uanett sier han.hehe.
rødhette* Skrevet 19. desember 2006 #39 Skrevet 19. desember 2006 Hehe Jeg skal få sambo til å barbere leggene mine på lørdag, så jeg har nybarberte legger når jeg skal ha på skjørt på julaften. Men begynner vel bli nærmere 2 uker siden sist her også nå ja. Intimbarberinga er evigheter siden.. men det driter jeg oppi akku nå. Sambo bryr seg heller ikke om det nå, han skjønner jo hvorfor. Er lissom andre kroppsdeler som får mer oppmerksomhet for tida enn f.eks. beina mine De fleste mannfolk skjønner da vel at alt ikke kan være helt som ellers når man er gravid. Sambo er iallfall flink å gi komplimenter
Mrs. Bouquet Skrevet 19. desember 2006 #40 Skrevet 19. desember 2006 For min del barberes det like nøye, ofte og mye hele året. Det har faktisk ikke med forfengelighet å gjøre, men ubehaget av stikkertene som vokser ut holder jeg ikke ut. Har jo barbert meg annen hver dag både her og der i minst 8 år. Så om jeg må være på føden i mer enn to dager så barberer jeg meg sannsynligvis. Sikkert ubehaglig nok alt det andre som følger med en fødsel, om jeg ikke skal måtte daue av ubehagelige skejggstubber på kroppen. Men er jo redd for infeksjoner en viss plass, så jeg tror jeg må investere i et nytt jævla barberblad for hver barbering de første ukene.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. desember 2006 #41 Skrevet 19. desember 2006 Beklager banningen, angrer! Men det er skikkelige fæle priser på barberblad.
rødhette* Skrevet 19. desember 2006 #42 Skrevet 19. desember 2006 Kjøp billigere engangshøvler i stedet for å bruke den første tida da
Mrs. Bouquet Skrevet 19. desember 2006 #43 Skrevet 19. desember 2006 Nei, da kan jeg like godt bruke en kniv. Skjærer meg uansett med engangshøvler desverre, men det hadde jo vært lurt om ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå