Gå til innhold

Barberhøvel med i sykehusbagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå gått i nesten 9 mnd uten å få til intimbarberingen.

Ser jo ut som et helt skogkratt der nede.

Hadde dere tatt med barberhøvelen i bagen og fjernet krattet på sykehuset eller hadde dere ventet til dere kom hjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, jeg har heller ikke fått ordna der nede på ca like lang tid, men jeg kommer nok til å vente til jeg kommer hjem... er sikkert ganske "sliten" nedentil etter fødsel osv..så tror faktisk jeg kommer til å vente litt med det..

:)

Skrevet

Det tar jeg hjemme...men nå klarer jeg jo enda å ordne meg,men gidder nok ikke bruke tid på det inne på sykehuset =)

Skrevet

Kommer ikke til å ta med høvel på sykehuset nei.

Ett lite tips for å få til barberingen er å ha ett speil (vi har ett speilskap) som du står forran, kan bli litt skjevt men man får værtfall tatt det værste :)

Skrevet

Jeg tror nok at det er lurt å vente en stund før man barberer seg. Man blir jo mer utsatt for infeksjoner osv når man er barbert og det er nok sikkert sårt og vondt nok der nede fra før... Kan nok ikke brukes før en stundt etter fødselen uansett....

Skrevet

jeg ville tatt med barberhøvel!!! heller det,en blod... som "setter " seg fast...hår som sitter i evt sting osv...hvertfall tatt det værste..

men enda bedre å få tatt det like før fødsel....

Skrevet

Har noen av dere født før egentlig? Nå skal ikke jeg påberope meg retten til å sitte på fasiten bare fordi jeg er andregangs, men da jeg var på sykehuset sist så var ikke akkurat intimbarbering det jeg hadde øverst på prioriteringslista de første dagene... Uansett om dere revner/klippes eller ikke, så er man sår der nede. Det kan faktisk være vondt nok å tisse. Det er også litt ukjent terreng i starten - ikke noe særlig å begynne å veive rundt med skarpe gjenstander i. Hvis dere ønsker å være finbarbert, så gjør det heller FØR fødsel. Få gubben til å hjelpe til, det minsker risikoen for arbeidsulykker :)

Skrevet

Jeg skal få min samboer til å ta en service med barberhøvelen der nede, for det er litt vanskelig å se på grunn av storemagen.

Men man skal da egentlig ikke barbere seg pga infeksjonsfaren, men jeg nekter å føde med en store dusken mellom beina.

Skrevet

altså..da jeg fikk førstemann så var jm på sykehuset veldig glad for at jeg hadde barbert meg før jeg kom, fordi jeg revnet ganske mye så jeg måtte sy. jm sa at det var veldig bra fordi at da var det mye mer hygienisk og bedre med tanke på infeksjoner osv. ikke masse hår som bakteriene kunne holde til i..

Skrevet

Jeg vil også gjerne være barbert før fødsel, ikke minst fordi jeg er øm der nede fra før, og orker ikke tanken på lugging og dritt i tillegg. JM ga meg samme beskjeden som din, HarOdin, ang. den hygieniske delen. Det jeg mente over her var at det nok er mye greiere å barbere FØR enn ETTER fødsel :)

Skrevet

har vi ikke hår der, nettop for å unngå bakterier og innfeksjoner?:/

Skrevet

ja, jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle KLART å satt igang med en høvel der nede etter fødselen! over mitt lik! det var helt forferdelig å gå på do...så, jeg skal ihvertfall holde meg oppusset der nå fram til fødselen!

Skrevet

ang. infeksjoner og bakterier så var det den beskjeden jeg fikk ihvertfall, og jeg synes det er logisk også jeg. så mye man blør å så mye som skal renskes ut etter en fødsel, så er det jo best at det er minst mulig det setter seg fast i.

Skrevet

hvis man klare å holde det passelig i orden fram til fødsel,så er det vel ikke nødvendig å bynne å styre med barbering på sykehuset??

hadde iallefall ikke det i tankene etter min forrige fødsel....

det kan vente til man kommer hjem.om alt går som det skal så er det ikke mange dagene man er borte før man drar hjem uanz...

MEN,det er opp til hver enkelt...som med alt annet:))

Skrevet

Når jeg ikke er gravid så barberer jeg meg, men helt ærlig så synes jeg at det høres voldsomt ut at en baby skal komme ut av et nybarbert kjønn... Kan hende at det bare er meg, men intimbarbering har noe seksuelt over seg for meg... Dessuten så er det flere leger som har gått ut å sagt noe om at kjønnshår har en funskjon i forhold til å holde bakterier osv borte. Det er vel derfor vi får hår der?? Kan jo ikke være for at det er så fint i hvertfall:-)

Skrevet

det har ikke noe med at det er sexy å gjøre for min del ihvertfall. jeg synes rett og slett det er rensligere.

Skrevet

Har du klart å la det vokse seg ut under graviditeten, er det beste med tanke på infeksjoner å vente til du er grodd sammen før du begynner å ta buskaset. Skulle ønske jeg var behåret selv til fødselen, men jeg klarer desverre ikke å la det vokse ut. Håper for all del at jeg ikke er så ødelagt nedentil etterpå at jeg bare må la det vokse ut. Blir det rifter o.l. er det veldig viktig at man tar nytt barberblad for hver intimbarbering, det kan følge med masse bakterier i et brukt barberblad.

Skrevet

HAHA! Barbering er omtrent det siste du tenker på etter du har fått barn..

Kjæææære dere da!

Skrevet

jeg tar nok lodotten før jeg skal på sjukehuset..mest fordi det stikker med lang pels og pga blod som setter seg fast og hår som sitter fast i sting (som nevnt over) også klør det sååå grusomt med stor urskog der nede kan ligge og klø i lange tider om jeg ikke får vekk litt hår,og det kan være iriiterende på sjukehuset og løpe rundt med hånda neddi trusa og KLØ:S

Skrevet

er 9 mnd på vei så nå sliter jeg med å se når jeg skal barbere meg, men tar det på feelingen eller i speilet. Tror likevel ikke det blir prioritert på sykehuset. Men jeg tar nok med så jeg får barbert meg under armene:)

Skrevet

Off, nei takk!

Hadde ALDRI I LIVET fått meg til å TENKE tanken på en høvel der nede rett etter fødsel...! (født før, ja..)

Jeg barberer meg ikke der nede for tiden, men jeg klipper håret med saks så langt inntil som jeg kommer. Holder en liten kam mellom saksen og understellet. På den måten tar jeg ikke risikoen med å skjære meg der nede, men jeg får lite hår. Har tenkt å ha det sånn når jeg går inn i fødsel også.

Kanskje et tips for andre jenter også ??

Skrevet

auu tror ikke jeg vil begynne med noe høvel etter å ha pressa ut en unge.. :-) skal få sambo til å hjelpe meg litt før jeg drar på sykehuset.

Skrevet

Jeg tar med høvel på sykehuset - men det er i tilfelle for armhulene hvis vi blir noen dager!!!! ALDRI om jeg begynner å barbere meg der nede etter en fødsel...er førstegangs, men kan jo tenke meg at det blir ømt og vondt der etterpå!! Uff, får jo helt grøss jeg, det hørtes vondt ut... tar bort håret jevnlig frem til fødsel, men etter - DA tar det nok et par uker til neste barbering ja. Vokser jo uanz ikke SÅ fort, ihvertfall ikke her, så blir ikke rare stubbene - men de skal få komme ja :o)

Skrevet

De fleste ligger på sykehuset/føden ca 3 døgn etter fødsel. Den tiden bruker man på å bli vant til å ha et knøtt der, teste amminga og komme seg etter fødsel. Jeg må bare spørre... har dere helt seriøst tenkt å barbere dere under armene i løpet av de tre dagene? Seriøst? Går det virkelig ikke an å vente til man er hjemme igjen?

Skrevet

hehe.. :-) tror ikke jeg kommer til å tenke på barbering hverken her eller der de første to ukene hvertfall.. tror ikke jeg vil tørre å se meg nedentil den første tiden heller..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...