Gummelillan Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 1. Vask vinduer! Med Jifs nye vaskesystem er det lekende lett å få blanke fine vinduer. Akkurat her lyver faktisk ikek reklamen ;-) 2. Få ungene til å rydde mot en premie til førstemann som blir ferdig med rommet mens du støvsuger i kriker og kroker. 3. Handle inn mat i en fei. Gå for oppskjærte alternativer av det meste, men kjøp inn mye "garnityr". 4. Når du kommer hjem fyller du vaskebøtta med varmt vann. Hell grønnsåpe rett på kluten og vask karmer, flekkvask vegger etc.etc. Mye grønnsåpe er tingen. Da lukter det jul på lang lei og hvite karmer lurer alle til å tro at det er gullende rent overalt. 5. På matfronten lager du en del iøyenfallende ting selv slik at folk sitter igjen med et inntrykk av at du er DEN superhusmora og ikke tenker over at silda er fra glass på Rema... Selv laget jeg kjøttboller (greske), tzatziki, potetsalat og eggerøre. Alt annet var ferdig. Brød er selvsagt halvstekte. Poenget er dandering og masse frukt og grønt til dandering. Og iskake til dessert gjorde man selvsagt ferdig dagen før... 6. Vask bad (benker, speil, vask og badekar samt alt evt stæsj) med Jif-kluter (som er en genial oppfinnelse - har alltid pakker av dette liggende på badet, lett tilgjengelig slik at mor kan tørke en runde stort sett hver dag når familien har forlatt huset ;-))! Gulvet og dusjen tar du med Jif baderomsspray og hånkledet ditt på vei ut av dusjen! 7. Dekk bord med voksduk i lin, men snu den så voksen ligger ned ;-) 8. Smink deg og 9. Smiiil i det du tar i mot folket til koselig julelunsj! 10. Og siden det meste nå er i orden har jeg faktisk noen litt rolige dager foran meg. God jul alle sammen!!!!
Superlis Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Skal printe det ut og gjøre som du!!! Takk for dette,mange lure tips:)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Hehehehehehehe..............tusen takk Gummelillan!!!! Kjekt med effektive tips ja;-)))
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 åååh...takk =) skal også printe det ut,men jeg skal henge det på kjøleskapet med pent skrevet tekst......: TIL PAPPA FRA MAMMA.......sukkh.....
Ronja65 Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Hu jeda meg... Du er jammen flink.... Denne oppskriften skal jeg huske... Så fint at det ble en koselig lunsj... Med helt sikkert god mat...:-)) Har veldig lyst på oppskriften til din berømte iskake:-))
Karomamma Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Du er superflink, Gummelillan! Regner med du baker julekake i dette øyeblikk, he he... Lista di er knall (jeg kunne en del av triksene fra før, hi hi). Hurra for triks og lister!!!
Gummelillan Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2006 Jepp, tror ikke jeg hadde overlevd uten lister, jeg! Hvis noen hadde forbudt meg ås krive lister hadde jeg garantert blitt sittende tafatt i et hjørne å ikke skjønne noen ting ;-) Men når ligger jeg 1 time etter skjema for i dag altså! Må skynde meg å få julekakene i ovnen. De har blitt digre på benken mens gummis har farvet de små grå.... Katastrofehår!
Ronja65 Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 Jeg trodde håret var ekte jeg:-)))))))
Babyonboard ;-) Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Tuuuuuuuuuuuuusen takk!!! Jeg bare surrer på jobb og retter varetellingslister :-( Bli'kke mye jul av DET i heimen....... Vaskinga har jeg som sagt kjøpt meg fri fra, men fader det er mye rot i matskapet og i garderoben ;-((( Men uansett denne skal jeg printe ut og henge på et lurt sted for senere bruk! Er definitivt en i siste liten person ;-)))))))))))))
Urtete Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 Jifs nye vaskesystem med den derre bøtta - er det den du mener? ER den effektiv altså???? (Må innrømme at jeg trodde det var reklametullogtøysbareforåtjenepengerpålettlurtelatehusmorspirersommeg) Kanskje jeg må investere i en?????????????
Gummelillan Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 21. desember 2006 Ja, veldig kjekk altså ;-) Sambo ler seg nesten skakk av meg, men når det gjelder vaskemidler og utstyr er jeg helt hekta... Må ha det, bare må ha det! Men akkurat denne inverseringen var grei for det funka. En kort og en lang nal og bøtte. Ikke akkurat hokus pokus, men passer jo på moppestanga også da slik at det blir lett å vaske høye vinduer også. Og det vindusvaskemiddelet er kjempebra. Blir skikkelig blankt og fint, uten striper. Og nei, jeg jobber ikke for Jif altså ;-)
Gummelillan Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. desember 2006 Håret er da ekte ;-) Men alle de små grå i tinningen må farves vekk... Og vanligvis gjør frisøren det veldig greit ved å male på noen striper akkurat der. Men i det siste har jeg da aldri tid til å sitte rolig hos frisør lenge nok så jeg har tydd til hjemmefarve... Ikke lurt, ikke lurt! Satser på at det blir bedre om en stund...?
Urtete Skrevet 21. desember 2006 #13 Skrevet 21. desember 2006 Hehehehehehe, jeg er også litt hekta på vaskemidler. Ikke fordi jeg vasker så mye, men fordi jeg er ganske lat - derfor er jeg stadig på utkikk etter nyvinninger som er supereffektive!:-) Prøver alt av kjøkkensprayer, engangskluter, microkluter, engangsmopper, badesprayer, dovaskemidler, skurepulver...... Og det gjør jeg i håp om å finne vidundermiddelet som gjør vasking til en lek! Hehehehe, tror aldri jeg finner det!:-))) Mine favoritter er engangskluter! Spesielt på badet er de et "must"! Så kjekt å slippe å finne fram klut og bøtte! Vurderer sterkt å kjøpe meg en Jif-bøtte nå altså! Tror ikke jeg klarer å la være etter å ha lest innlegget ditt! Så hvis du virkelig jobber for Jif, kan du notere et salg nå! Hehehehe:-))))))))))))
dritgrei hei hei! Skrevet 21. desember 2006 #14 Skrevet 21. desember 2006 i dag har jeg gjort det her........ det funka så fint så fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå