Gå til innhold

klage,klage,syte,syte......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg klage litt!!! Vet jeg egentlig ikke har så mye å syte over,men i dag trenger jeg å syte litt..er liksom litt lei meg i dag!! Nå er det 15.året på rad jeg sitter med hele julestria og ungene alene,med en mann i resturant bransjen er jeg alene fra morgen til kveld!! Styrer på med 4 unger,på avsluttninger,julebakst,julegavekjøp,julemat, handling,bursdagsbesøk,julekort,med bekymringer for barn,med knøttet på 8 mnd som får tenner og er forkjøla,med klesvask,husvask osv. Nå er jeg drita lei,rett og slett litt deppa kjenner jeg!!! Andre har tid til sosialt samvær og litt kos innimellom,ikke her i huset!! Så jeg har sagt at enten bytter han jobb,ellers feirer jeg jul et annet sted neste jul!!! Synes jo selfølgelig synd i han og,men ærligtalt går jo ann og gi litt beskjed, og sette familien litt forann av og til? Nei er ikke lett og være gift med en arbeidsnarkoman!!!! Det som fikk dråpen ti å renne over var selfølgelig svigermor,som ringer for å si at jeg må slappe av litt,ikke styre sånn. Neimen for svarte sa jeg,ungene må ha mat,klær skal vaskes,og hus må holde en viss standar..har ikke tenkt å bli stengt av helsemyndighetene heller!!!!! Dama er bare 60 år,er sykemeldt vondt i en fot,men kunne vel dratt seg ut her og passet knøtten litt for det!!!!! Neida,men huset skal være julevasket,og sengene stå oppredd til de kommer julaften,de vil jo ligge over for å kunne kos seg litt!!! Ville komme lillejulaften for å kose seg,men da sa hurpa(jeg) nei!! Nei nå er det nok syting,ellers så har jeg det bra!! Thihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe...skulle tro du refererte meg på visse ting =)

syt i vei du,er lov det.

å hvem blir ikke lei av dette stresset??

jul blir det alikavell,om man er ferdig eller ei.

selv har jeg ikke tenkt å slite meg helt ut,så jeg har utelatt noe i år.

sender deg trøsteklem jeg.håper mannen din får sånn "ikke jobbe mye" pille i julegave =))

Skrevet

Takk for det,er liksom bare så deilig å få det ut av og til!! Smiler nå:)

Skrevet

Bare klag i vei du! Det hjelper å få det ut nemlig:-)))

Og jeg forstår godt at du er lei.......Men gjør som attpåklatt (hun andre;-) sier, ikke la dette slite oss ut. Prioriter hva som er viktigst. Og kanskje svigermor faktisk kan ta seg en tur, spør henne rett ut!!! Heier på deg jeg:-)))

Jeg har også begynt å prioritere bort en del ting før jul, da det rett og slett virker så meningsløst. Som å stå og bake mange slag med kaker som ingen spiser og som kastes etter en tid i fryseren. Julekortskrivingen har begrenset seg mer og mer de siste årene, prøver heller å ha kontakt med folk jevnt utover året, og får dermed sagt God Jul direkte istedet:-) Og vaskingen, ja den vaskingen.............her tar vi et røsk også fordelt utover året, og vanlig rengjøring ellers.....Vaskemaskinen går hele uken hele året her i huset, så den merker jeg ingen forskjell på.....

Hva med å overlate maten til mannen, om han er i restaurantbransjen så har han vel tilgang på rimelige innkjøp etc.....lag en liste og gi ham;-)

Kanskje det blir bra!

Lykke til, og ikke slit deg ut, da blir det ingen koselig jul........

Sender over en klem jeg

Skrevet

Tar imot alle klemmer jeg,blir ingenting så ille da:)Sender klemmer igjen! Nå skal jeg kjøre å kjøpe lekegrind,da kan jeg iallefall gå på do uten å engste meg!! ha en fin dag allesammen!!!

Skrevet

Hørtes slitsomt ut! Klart du skal få lov til å klage - selv kvinnen med supekrefter kan trenge en pust i bakken en gang i blant og en hjelpende hånd!

Kjenner følelsen av menn som jobber for mye. Har du ikke en venninne som også har en arbeidsnarkoman mann? Veldig godt tips å alliere seg med hverandre. Har hatt mye god hjelp i at vi gjør ting sammen. Og når det gjelder baking for eks er det mye enklere å ta dobbel deig og så bytte med hverandre når kakene er ferdige ;-)

Og spør svigermoren din om hjelp du! Kan jo hende at hun bare oppfatter deg som en slik superkvinne som ikke vil ha hjelp..? Det verste som kan skje er jo bare at hun sier nei.

Og jeg nekter å tro at du er noen hurpe! Det overlater vi jo til de på kranglesiden og andre fora ;-)

Skrevet

Jet om jeg kjenner meg igjen:-). Har også en mann som er for "snill" og er på jobb til langt ut over kvelden. Snart setter jeg nok foten ned:-). Har også hatt en travel uke, med bursdag, juleavsluttning i friidretten. (sitter i styret) med innhandling av div...Barselgruppe i dag....I morgen skal jeg pakke inn de siste julepresangene og sende avgårde de siste julekortene. Tennåringene mine er oppe seint og jeg tror noen ganger har litt for mye voks i ørene... Dvs... nedsatt hørsel... Rommene deres er som "bombnedslag".

Samboern min sovner på sofaen, etter en lang dag på jobb..I dag så har bilen vært på reparasjon i gjen...Eksen ringer.... Eh.. har du litt julepapir... trenger å pakke inn noen gaver som skal leveres imorgen... Mor sier ja da... trenger du tråd...eh.. er det nødvendig da:-))

Men... jeg prøver å ta ting som de kommer... på torsdag så reiser jeg hjem til mor og far for å feire jul...Det blir koselig det...( Det er bare 17 år siden jeg feiret jul hjemme hos mor og far)

Åh som jeg gleder meg til vi alle sitter i spisestuen hjemme hos mor og spiser god julemat... ungene er glade og samboer slapper av....:-))

Skrevet

Hjelp... Har akkurat fått en fortvivlet telefon fra min eldste datter....KANINEN er vandret til de sella jaktmarker.... Hun er alldeles i fra seg... Hun og kaninen har hengt sammen i over 10 år...Stakkars.... Den hadde bare sovnet stille inn.

Må innrømme at jeg, på tross av all masing om skifting av bur synes det er lit trist.... Men det er også lit deilig at den ikke trenger å være med på juleferie til sverige i år...

Nå blir det lenge til vi får et nytt dyr å passe på.. Det er i hvertfall sikkert.

Skrevet

Oj da!!! Det er jo helt grusomt når det skjer.......husker det ene marsvinet her tok kvelden også..........ungene gråt og jeg gråt og det var helt forferdelig. Men det hjalp litt da vi fikk pakket det pent inn i rosa håndkle og lagt det i en skoeske, og bestefar tok det med og begravde det på dyrekirkegården ute i skogen:-))) Og det er helt sant, han gjorde det!

Men jeg husker alt maset om skifting av bur jeg også..........etter en stund så er det greit å slippe det også........:-)

Skrevet

Ja. Det blir nok en liten sermoni i morgen tenker jeg....

Skrevet

Det er HELT greit å klage, Superlis :)

Ellers kan jeg bare skrive under på det de andre sier om nedprioritering og det å be om hjelp... Kjipt å være en utslitt, gråtkvalt julemamma på julaften. Håper det hjelper å klage litt og "skrive det av seg" :)

Klem klem fra

Skrevet

I går var depp depp dag,og det hjalp kjempe mye med støtt og gode råd fra dere!! Må innrømme at det kom noen tårer og,dere er så søte..mange klemmer til dere...det hjelper og få skrevet det av seg,hjelper og høre at vi er flere,hjelper med gode råd!!! Nå har jeg senket skuldrene,baker bare det vi faktisk liker:sjokoladekake og risboller! Har det vel igrunnen reint nok...vasker bare helge vask...julekort til de nærmeste holder!....ungene tar rommene sine selv...svigerforeldre får komme julaften istede for lillejulaften...svigermor skal passe knøttet i morgen!!! Og mannen ringte og sa at han tar fri lillejulaften....Himmel dette ble rotete..men altså dagen i dag ser mye lysere ut,og dagen i går ble mye bedre takket være dere!!! Mange klemmer til alle dere goinger:))))))

Skrevet

Så flott da!!!

Der ser du, ikke så gæærnt at ikke det er godt for noe;-)))

Skrevet

Fint at dagen i dag ser bedre ut! Skjønner godt at du blir deppa, jeg, med så mye ansvar alene. Hadde jammen jeg også blitt. Flott at du ser ut til å få litt avlastning!

Skrevet

Klag i vei, for vettu.... jeg hadde eksplodert - men hva hjelper det??

Og sånne svigermødre eller andre mødre eller bare folk generelt som ikke ser at det som gjøres faktisk er nødvendig, ja de kan du få gratis av meg.... Men det trenger du jo strengt tatt ikke for du har jo en helt selv som sikkert er på billigsalg til tider.

Nei fres og smell med dører så blir alt så mye bedre etterpå.

Jeg syns jeg har vært så flink jeg i denne førjulstida, men huset råtner jo hver dag... samme hvor mye jeg rydder, og jeg har bare to barn hvorav den ene ikke roter i det hele tatt, så da ... ja jeg syns du er ubeskrivelig flink!

Hurra meg rundt for deg, og til neste år drar du på hotellferie i jula... tenk så koselig det er... Man blir servert, men har ingen familie som mener noe om alt, det er fyr i peisen, sengene er redd opp og badet er reint til enhver tid... man kan til og med levere inn møkkete klær... for en lykke det hadde vært. Velger du den løsningen i jula 2007 så blir jeg med ;-)

god klem fra

Skrevet

Ja i disse juletider hadde han blitt solgt billig,eller gitt vekk!! Tror han har skjønt alvoret,har søkt ny jobb...hehe. og svigermor fikk faktisk kjeft av meg,det blir liksom bare nok av og til,jeg er liksom ikke den som bare sitter og depper,da kjefter jeg heller!! Helt klart reiser jeg til fjells da er du med:)))

Skrevet

Knallbra Superlis!!! Dette ender bra skal du se:-)))

Skrevet

Hva med å leie en hushjelp som kan hjelpe deg - dere ltt med det værste i huset?? - og evt ungene....?

Skrevet

Svart som bare det.

Hvorfor: Har en mann som ikke bare er arbeidsnarkoman, men han blir syk av det. I dag hadde han hatt feber over 39, opp til 39,8 siden fredag, så han kjørte til fastlegen i min stasjonsvogn. Da ble han kjørt på av en stor bil, og jeg måtte ta bilen rett til verksted da han kom hjem med den. Fikk leiebil, har full pakke forsikring. I morgen må jeg til tannlegen, fordi en tannhalsfylling falt ut i går, hadde egentlig fått time i dag, men pga. bilen...

Så han er ikke frisk, og jeg flyr omkring og skal fikse ting med liten unge. I forgårs falt hun ned fra stellebordet, rett og slett fordi jeg var så sliten at hun bare krabbet bakover fordi jeg tok på maskara. Hun landet som en katt og slo seg ikke. Ble bare litt redd-

Men hvorfor forsøke å være attraktiv overfor en mann som ikke ser en? kunne like gjerne vært iført skitten joggedress og ikke vet jeg. Han har sluttet å se meg fordi han er så sliten. Egentlig tror jeg ikke han elsker meg lenger, Lurer på om han egentlig er forelsket i en annen jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...