Gå til innhold

For tidlig med legesjekk??


Linda med babymagen =)

Anbefalte innlegg

Jeg skal til legen på fredag på første svangerskapskontroll, jeg er i dag 5+1 og jeg syns det er litt for tidlig med legesjekk!!! Tar jeg helt feil???

Jeg skal til jordmor i februar og syns liksom at jeg kan vente til da med første sjekken. Det er jo ikke så mye å finne nå så tidlig alikevel! Jeg har vært gravid tre ganger før, så jeg har to barn hvor svangerskapet var helt uten problem også har jeg en selvbestemt abort som ble utført for ca. 6 år siden.

Ser det er mange her som er tidlig hos lege og UL men de har som oftes miste tidligere o.l.....liker ikke tanken på at noen skal klemme og holde på med mage og/eller underlivet mitt så tidlig i svangerskapet, er redd for at det kan skade mer enn det gjør godt!!! Er jeg litt teit eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det virker litt tidlig ja, jeg har første legetime etter nyttår og da er jeg 9 uker på vei. Da jeg bestilte time fikk jeg beskjed at det var ganske normalt med første sjekk rundt de tider. Det kan jo være det blir praktisert forskjellig fra lege til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos lege idag (er 5+3) - bestilte time i forrige uke og trodde det ville ta lang tid før jeg fikk time, men neida. Det jeg kan si er at den gyn.undersøkelsen var helt for j... vond, testene legen tok var vonde.. alt var vondt. Så stol på magefølelsen: Vent i det lengste! Det er mulig jeg er helt på tuppa, men etterpå følte jeg at jeg hadde vært utsatt for en stavmikser og jeg var engstelig for at lille kryp skulle slippe taket. Føler meg bedre nå, men gud bedre for en følelse!

Ellers så alt bra ut, så sånn sett var det fantastisk.. Ingen UL da, for alt var fint.

Skal til jordmor 15. januar også - gleder meg veldig til det!!!!

 

Lykke til på legetimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som har vært igjennom dette tre ganger før har sikkert ikke den samme uroligheten og usikkerheten ang graviditeten som f.eks jeg har, som er gravid med min første. Ser ikke at det skulle være noe prob for deg å vente litt med legesjekken. Jeg har fått time den 9.jan, da er jeg 7 uker på vei og syns det er helt passe for meg:) Du kan vel egentlig bestemme tidspunktet til legetimen selv? det gjorde hvertfall jeg.

 

Uansett, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...