Gå til innhold

Hvorfor begynner dere med grøt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser at så mange har begynt med grøt også lurer jeg på hvorfor?

 

Ikke meningen å kritisere altså, bare lurer.

Selv vil jeg vente til hun er 6 mnd. Det er jo også det som er anbefalt (jeg fullammer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har begynt med grøt, middag (moste grønnsaker) og dessert (frukt) - men kun som smaksprøver! Det er nok ikke nødvendig da jenta vår er mer enn fornøyd med MM - men det er rett og slett for at hun skal bli vant til andre smaker og annen konsistens enn melken. Har ei venninne med en datter som ikke fikk smake noe før etter 6 mnd og hun vil ikke ha noe annet enn MM - er nå over året! Derfor prøver vi ut litt ting etterhvert for å venne henne til det...............ikke noen annen grunn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt med grøt fordi Alver spiser veldig mye mme nå. Tror rett og slett han trenger mer mat. Han har også begynt å våkne på natten. Helsesøster anbefalte å begynne med grøt. Vi har også gitt han most banan og pærepurrè. Han synes det er kjempegodt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vi begynne med grøt nå da spiser "hele" natten... varierer fra hver halvannen til hvertredje time.. Dette har nå foregått hver natt den siste mnd og nå må jeg begynne å fungere litt for familiens skyld.. Ikke minst storesøster som vil ha tilbake en blidere mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner fordi hun spiser veldig ofte, også om natta. Jeg er nødt til å begynne å studere igjen etter jul, men det går ikke hvis jeg må amme hver tredje time og ikke får nattesøvn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir også bare mm da babyen min er 4,5 mnd gammel. har rikelig med melk og helsesøster ville at jeg skulle prøve så lenge det går med morsmelk.

babyen min våkner fra 2-4 ganger pr natt og skal ha pupp, men er blitt en vane.

men da vi ikke gir grøt før 6 mnd alder, vil det si at en ikke skal gi noe

som helst enn mm?? hva med smaksprøver av frukter e.l?

eller skal en helst bare gi mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å gi henne gradvis tykkere velling nå nylig. Det var fordi hun ikke var fornøyd med bare melk lenger. Hun har bestandig vært stor og krevd mye mat, men den siste måneden sånn ca våknet hun hver time på natta for å spise, noe som førte til at hun aldri fikk hvile og ble veldig sutrete.

 

Hadde planlagt å fullamme til 6 mnd, men ting går jo ikke alltid som man har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Må bare si det her også

Det beste er ikke for barnet er ikke fullamming om dette blir slitsomt for både barnet og mor:)

Noen barn begynner å måtte ta puppen veldig ofte og det kan forstyrre nattesøvnen også til barnet

 

Vi fikk en sur gutt en periode pga spising hver 2. time spes om natten

 

Gutten min er stor og skal derfor ha store mengder melk og det har jeg rikelig av, Det han ble sur av var nok å ikke få sove. Nå tror jeg også dette var litt økedøgn for vi har bare så vidt innført litt grøt og andre smaksprøver. Men gutten er suuuperblid igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste mnd har jeg nesten ikke sovet da vesla skal ha mat hver- og annenhver time. Fullammer,men tanken var å prøve grøt.....helt til jeg prøvde å sove på rom ved siden av.

Da sov hun plutselig (!) hele natten,ammer bare en gang. Så tror det for vår det var at hun luktet meg/melk,og delvis vane kansje.

 

Verdt å prøve med hensyn til søvn!

Spørs om hun får eget rom snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være lurt å gi gi litt smaksprøver før barnet er 6 mnd. kjedelig hvis barnet ikke vil ha det og bruker lang tid på å venne seg til det. Trenger jo ikke begynne å gi fulle måltider, men bare la de smake litt for tilvenningen sin del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten spiste hele tiden mm og ble aldri mett. Kan jo ikke ha økedager hver dag :) Men viste i tillegg stor interesse for det vi spiste... Har dessuten hørt at de nå har "funnet ut" at man skal bare begynne å gi grøt fra 4 mnd, fordi det er så mange som blir underernærte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...