Gå til innhold

For gamle?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg diskuterte følgende med mine to nære venninner før i dag: et par med to store barn, han er 55 år og hun er 43 år. De er meget velstående og hun er hjemmeværende.

De ønsker å adoptere et lite barn, får man det når de er så godt voksne?

Jeg mener nei men mine venninner mener ja.

 

Hva vet dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier alder ikke har noen betydning saa lenge man kan passe paa barnet og har god helse og alt det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder skal vel ikke ha noe å si, men de stiller nok bakerst i køen hos adopsjonslandet..

Alle land ønsker for sine barn relativt unge foreldre nettopp fordi de skal kunne følge opp barna i mange år. Helse har så klart noe å si, og med alderen kan den skrante.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så landet man adopterer fra har sine egne aldersgrenser da? Men nå har det blitt så populært å være godt voksen (i 35-40 åra) før man for barn her i Norden, og om man er ved god helse så kan de evt. prøve å få adoptert?

Snakket med de i dag og de vil prøve å få adoptert eller de skal snakke med hjemkommunen her ang å kunne få være fosterforeldre til et barn i Norge og evt få adoptert det senere.

 

Noen med slik erfaring?

 

Fruen dette gjelder skal komme her på nettet etter nyåret og jeg får lov til å opplyse om dette av henne og stille disse spm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan adoptere.

 

Men mange land stiller krav om at eldre par skal ta i mot eldre barn, så at adoptivforeldre i den aldersgruppen f.eks får barn i alderen 4-7 år i stedet for spebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min er adoptert.. Foreldrene hans adopterte i aldern av 50..

Var en person innom hjemmet som såg på tillstanden.. hvordan foreldrene var.. Siden moren til min sambo er ganske godt trent og har sunn helse fikk de adoptere.

 

Så lenge helsen din er fin så godtar de det.

Barna kom fra Guatemala om det har betydning for dere. Vet ikke om det er bare Guatemala som ikke er så gneten på alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...