Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har vært sammen med en fra Tyrkia i drøye to måneder nå og jeg spør mye om hvordan han kom til Norge og slik. Spør og graver om oppholdstilatelse. Om papirer som sier hvor lenge han får være her i denne omgang osv..... For jeg er jo blitt så glad i denne mannen og er livredd for at han plutselig blir "kastet" ut av landet! Men til dette svarer han at neste år skal han gi meg alle svarene! Han ba meg pent om å ikke spørre så mye enda.....for han ville ikke at jeg skulle bli redd og han var redd for å miste meg om han fortalte alt sammen nå!!! Hjelpe meg.....hva kan dette være?? Han sier at man må få 4 papirer totalt og det fjerde er permanent oppholdstilatelse etter som hva jeg skjønte.....ehh? Han har til nå fått 3 av disse papirene. Dette sier egentlig meg ingenting.... Han har fortalt at han kom til landet ulovelig, men er her lovelig nå. Og han har bodd i Norge i 4 år nå. Jeg dør nesten av nysgjerrig her!!! Hva i all verden kommer han til å fortelle meg.....om minst 6 måneder! Jeg spekulerer jo veldig da i hue mitt.....er han gift i Tyrkia og venter på skilsmissepapierer? Eller hva i all verden kan det være? Hva er det som kan gjøre meg redd? Hva hadde dere gjort? Krevd et svar umiddelbart eller ventet tålmodig på når tiden er inne til at han forteller alt?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Ikke for å være frekk, men jeg tror nok det er noe denne fyren ikke forteller deg. Ut i fra det du sier her gjetter jeg på følgende: De 4 papirene han refererer til er oppholdstillatelser. Når man kommer til Norge, som feks som gift med en norsk, må man søke om oppholdstillatelse hvert år. Etter 3 år, altså fjerde gangen man søker, kan man søke om bosettingstillatelse, som er en permanent oppholdstillatelse. Den kan man ikke miste selv om man skiller seg. Det høres ut som om denne fyren er gift her i Norge (de fleste tyrkere kommer hit på den måten), og at han venter på å få permanent oppholdstillatelse for å skille seg fra den dama han er gift med nå. Hvis han skiller seg før, kan han risikere å miste oppholdstillatelsen sin, eller få avslag når han søker en ny. Kanskje neste år er da han kan søke om permanent oppholdstillatelse? Og at han har tenkt å fortelle deg hele historien i etterkant? Jeg er ganske sikker på at den løsningen som jeg har referert til her over er riktig. Jeg skal ikke "bestemme" hva du skal gjøre, men jeg hadde ikke orket å være sammen med en fyr som hele tiden skal skjule ting for meg.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Tenkte også som hun over at han er gift. At han har søkt opphold på familiegjenforeningsgrunnlag 3 ganger, og at han kan søke om permannet oppholdtillatelse den 4. / neste gang. Stor mulighet for at han da søker om skilsmisse, og først forteller deg alt da.
Bellinda Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Det kan vel hende at han, for å tro det beste inntil det motsatte er bevist, er her som student eller fikset seg midlertidig opphold som asylsøker, og får jobbe så lenge han er er, og etter fire-fem år får permanent opphold, om han har flaks... Da hjelper det på med ett stabilt forhold til en herboende kvinne også.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Hvis han er her som student har han et studiebevis og "stempel" i passet sitt han kan vise deg, og hvis han er asylsøker eller flyktning har han en legitimasjon for asylsøkere/flyktninger han kan vise fram. Hvis han ikke kan det hadde jeg blitt veldig skeptisk. Bare sånn i tilfelde det viser seg at det er det verste og det viser seg at han er gift. Hvis han da sier at de har et proformaekteskap så ikke ta hans ord for det. Oppsøk denne kvinnen og spør henne og. Hvis hun sier at det er det så er det greit, men hvis ikke så hold deg langt unna. Det er ikke noe gøy å være den man blir bedratt med, men jeg kan skrive under på at det verste som kan skje er å bli bedratt. Det skjedde meg.. Når jeg trodde forholdet begynte å bli bedre så fikk jeg en telefon fra hun han hadde hatt ett forhold med og lurte på om jeg kjente han og hvordan. Han hadde ikke nevnt meg til henne. De møttes på jobben. Hun fikk misstanke om at han hadde flere enn bare henne, og så fant hun navnet mitt på han sitt mobilnummer. De hadde hatt et forhold i ca. 1 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Jeg var desverre den den daværende kjæresten min bedro kona med... Det ble helt jævli til slutt. For alle sammen vil jeg tro. Jeg ringte henne og sa i fra, men hun var fortsatt sammen han en stund etter. Nå har jeg i ettertid funnet ut at hun var gift med fetteren også for å få han hit og ble veldig lurt av mannen. Noen er skikkelig slemme... Men det er ikke sikkert din er det forde Men jeg er skeptisk av meg etter det jeg opplevde og krevde å få se alt av papirer mannen min hadde da vi ble sammen. Syntes du har rett til å få vite fra han hvorfor han er her- er han gift, student eller asylsøker. De har noe med å bygge opp tillitt i forholdet. Lykke til
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Det at han kom ulovlig til norge, men er her lovlig nå etter 4år høres jo ganske ut som han er gift her... tror ikke Tyrkere er de som søker asyl eller flykter til Norge heller... Men håper for din del at han kan være ærlig med deg hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå