Gå til innhold

Au, ryggen min, hvordan sitte godt å amme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er straks 2mnd. og henger en del i puppen ja, problemet er at jeg klarer ikke sitte godt å amme....... Noen tips?? Lærte av en amme spesialist å holde babyen med motsatt arm (dvs. når hun ammer fra høyre pupp holder jeg henne rundt nakken med venstre arm) og det har hjulpet for sugeteknikk men IKKE for min rygg!!! Føler jeg sitter å "henger" fremover, nedre korsrygg er blitt stiv og støl, har vært til fysio i dag for å løse opp litt men vil jo heller forebygge enn å behandle ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du sett på ammehjelpen.no -- der er det videoer om ammestillinger - selv har jeg hatt god hjelp av ammepute - men for noen kan det gjøre vondt verre- så man må neten bare prøve- kanskje du kan få en lånt en noe sted (venninne, familie??) før du evt koster på deg en (dumt å kjøpe noe en ikke har bruk for - men du få jo sikkert solgt den igjen om du kjøper en og ikke får bruk for den...)

Skrevet

Har slitt med det samme - og fant ut at hvis jeg la en stor pute bak ryggen hjalp det ganske bra for da kunne jeg lene meg bakover samtidig.........det hjalp for meg iallfall!

Ellers hjelper det sikkert å trene opp ryggen litt - gjøre ryggøvelser......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...