Gå til innhold

er det mange som sykemeldte seg tidlig her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 14 og sykemeldte meg for en uke siden..

har vært kvalm og fungerer ikke i det hele tatt.. har gått ned 10 kg

har og vondt i korssryggen og sliter med å få sove...

jeg er 100% syke meldt til over jul..

synes det er flaut å sykemelde meg så tidlig men har en tung jobb som hjelpepleier på et sykehjem..

det er så mange som synes dete r rart jeg er sykemeldt allerede og det var så vidt legen sykemeldte meg enda han veide meg å så jeg var gått ned 10kg...

så er det en ting som jeg tenker på. nå får jeg utbet 14000 i mnd og hvis jeg går tilbake på jobb og jobber slik at jeg eks tjener 8000 fordi jeg ikke årker ta flere vakter (er vikar) så taper jeg jo mange penger, hvis jeg eventuellt skal sykemelde meg igjen.... så nå burde jeg vel være sykemeldt helt til jeg føder???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sykemeldt ennå (er i uke 15). Men synes ikke du skal være flau over å sykemelde deg tidlig. Du har en tung jobb som krever mye. Itillegg har du jo gått mye ned i vekt. Viktig å tenke på deg selv og babyen! :)

Du kan ha helt god samvittighet synes jeg;)

Jeg tenker også litt på å sykemelde meg etterhvert hvis jeg blir mer gåen i bekkenet.. Jeg jobber freelance, og kan justere dagene som jeg vil. Men det blir jo lite penger av det! Har ikke en veldig tung jobb, men endel utsyr å dra på er det. Kan jo jobbe det jeg orker, men er jo også avhengig av en viss inntekt for at ting skal gå rundt og..

Er et dilemma det der...:(

Skrevet

Det er ikke flaut å sykemelde seg tidlig!!!

Det er greit at graviditet ikke er en sykdom, men en må huske at en skal ta godt vare på seg selv og babyen i magen.

jobben min, er nå i svangerskapspermisjon fordi Jeg har selv vært sykemeldt siden uke 5 eller 6 pga kvalme og tretthet. Nå er jeg i svangerskapspermisjon...er litt lenge å gå hjemme, men prøver å nyte det best mulig.

Skrevet

jeg ble sykemeldt i uke 11..og er det enda..kommer til å være det hele tiden..er 18+1 nå..men sånn er livet..

Skrevet

For en duste-lege du har, da...

Det er ikke flaut å sykemelde seg så tidlig, det er jo ofte i begynnelsen man er mye dårlig og slapp!!

Jeg var sykemeldt 50% i en mnd. fra uke 10, så gikk jeg over på 20% sykemelding en periode. Det var fordi jeg var sinnsykt slapp og en god del kvalm. Legen min hadde ingen problemer med det, det var han som anbefalte det. Nå er jeg 25 uker på vei og er frisk som en fisk!

Så det er ingenting som sier at man er "sykere" jo mer gravid man er.

Sykemeld deg med god samvittighet, det er sikkert ingen som takker deg om du sliter deg ut på jobb....

Skrevet

er ikke du som sykemelder deg, det er legen din. Er du sykemeldt er det fordi det er en helserisiko for deg eller babyen i magen at du jobber.

Så ikke være flau for at du er sykemeldt, d er faktisk ikke noe man kan velge selv! Man kan selvfølgelig sprenge seg selv, risikere helse og livet i magen, alt for å jobbe lengst mulig. Men dersom legen din mener du er tjent med å være hjemme så er det ikke noe du skal gå rundt å føle dårlig samvittighet for, eller være flau over.

Skrevet

Er jo en grunn til at man blir sykemeldt, så da må man jo ikke være flau over det - selv om jeg vet hvordan det føles altså! :) Jeg har brukt masse tid på å ikke ha dårlig samvittighet for at jeg er sykemeldt. Ble sykemeldt i uke 7 el 8 tror jeg det var, og er nå 21+1...

Skrevet

Ikke flaut å være sykemeldt vel? Jeg har vært 100 % siden uke 10-11 ca, og skal nok ikke tilbake i jobb før etter permisjonen.. Sånn er livet, man må ta hensyn til det hvis det er medisinske grunner til at man ikke kan jobbe, ikke verdt å satse helse og barn bare fordi folk reagerer på at man er sykemeldt..

Skrevet

Heia! Det er kommet noen fine regler her nå - du kan være sykemeldt i en jobb du ikke har, altså dersom du vanligvis jobber ekstra slik at du får 100 % men ikke klarer det nå, så kan du være sykemeldt i de resterende prosentene du ikke klarer ! Gosh hvor vanskelig det var å forklare. Ring trygdekontoret og forklar saken, evt gå inn på trygdeetaten.no.

Lykke til!

Skrevet

hei æ e 24+6 i dag. har vært sykemeldt 50% siden 14 +3 og 100% siden uke 23 pga bekkenløsning æ og arbeider innen hotell. er blitt mye bedre bare på den korte tida æ har vært 100% sykemeldt. skal heller se i jan om æ klare å gå tilbake i 50%

Skrevet

Som xenaen prøver å si over her.

Neste gang du er hos legen og dere finner ut at du kan jobbe litt...

Få 50% sykemelding og jobb 50%..

Da får du halvparten av de 14 du har nå og i tillegg kan du jobbe litt..

Har forøvrig selv vært sykemeldt side uke 7 og skal ikke tilbake til jobb før etter permisjonen.

Har en meget tung og krevende jobb som ikke lar seg kombinere med den vanvittige jobben kroppen min utfører ved å lage et fix ferdig unikt nytt menneske!

DET er jobb det!

Helsearbeid, politiarbeid etc. kan selv en mann gjøre..

Detta vi gjør nå, er et REALT stykke KVINNFOLKARBEID!

=)

Skrevet

Har du sjekket om du kan søke om svangerskap penger? Jeg har også en jobb som er fysisk/ psykisk tung og har fåttt invilget graderte svangerskap penger i 50 %. Da jobber jeg 50 % men, får betalt for 100%.

)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...