Gå til innhold

viktig å vise respekt for andre religioner

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er muslim og føler at jeg er praktiserende men det betyr ikke at jeg er enig men usamabin ladin saddam og alle de gerningene de fleste religioner blir tolket på så mange måter så det betyr ikke at jeg er terrorist selv om jeg er muslim,har en helt vanlig familie liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være vanskelig å være muslim med all den negative omtalen som er i mediene og alle fordommene folk har?!

Skrevet

hei!

selvfølgelig betyr det ikke at du er terrorist, men desverre er det slik at alt for mange nordmenn (og andre) som ikke kjenner noen muslimer selv lar useriøse massemedier som feks VG og Dagbladet være styrende for hva de tenker og mener om en del ting. Selv kjenner jeg mange innvandrere og flyktinger fra flere land, deriblandt en del muslimer. De er vennlige, høflige, fredlige og har mange kvaliteter som vi i vesten kan lære av. Samtidig kan de helt sikkert lære av oss også.

Det er forøvrig ikke lett å være kristen alltid i Norge heller :o)

Gud velsigne deg.

Klem

Skrevet

Islam er nok verdens mest misforståtte religion. Muslimer er som folk flest, og det finnes gærninger der også, men de fleste er svært høflige, hyggelige og respekterende. Bare se på hva de sier (Hassalamaleikum eller no':) ) - DIN GUD VÆRE MED DEG. Ikke allah være med deg eller jesus være med deg, men din gud være med deg. med dette respekterer de andres religion og godkjenner dette faktum og det er helt flott syns jeg!

Skrevet

Visste ikke at det var det det betydde! Så vakkert!

Jeg har respekt overfor alle som har respekt for mitt religiøse standpunkt.

Jeg skulle ønske at misjonærer og dems like kunne vise mer respekt for religionsfriheten. Har hatt noen besøk på døra som rett og slett har gjordt meg sint nok til å late som jeg var satanist bare for å få de vekk!

Skrevet

Ordene Salaam aleikum, eller asalaam aleikum, betyr "Fred være med deg", og har ikke direkte noe med Gud å gjøre. Men salaam, betyr Fred, og islam kommer fra samme roten, men Islam betyr underkastelse (til Den Ene Gud).

Skrevet

Hm, da har nok jeg blitt fortalt feil :( men kanskje det er noe annet de sier som betyr dette?

Muslimer slik jeg kjenner dem er ofte mye mer respekterende ovenfor andres religion enn andre religioner. Jeg kjenner utrolig mange hyggelige muslimer, og ikke en eneste terrorist!

Hehe...

Din gud være med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...