Gå til innhold

Ang bidrag og samvær....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg låg å tenkte her en kveld på mange av innleggene som er her. Mange av disse handler om samvær, at de fleste ikke ønsker 50/50 og at bidraget er for lite.

Hvis barnet en dag kommer å spør hvorfor det ikke har fått være mer med pappa og i tillegg får høre fra pappa at mor har nektet far mer samvær og mottat penger fra en far som egentlig ville hatt barnet mer, hva vil dere si da?

Dette gjelder selvfølgelig de barna som har en skikket far som stiller opp og alt det der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt de samme tankene som deg.

Mine barn sin far stiller opp helt suverent annenhver helg og noen gang en ettermiddag i uka. Den ser vi ann fra uke til uke, avhengig av om noe skjer her som jeg må følge de opp på eller i.

Jeg har ønsket 50% hele tiden, men han mener barna har best av en base.. Det jeg ser er at barna savner pappaen sin! De ønsker å tilbringe mer tid med han.. Dessuten ser jeg jo at den korte tida de er hos han er bare kos, jeg står for all oppdragele og oppfølging.

Mine barn har spurt meg, de er 5 og 7 år gamle, om hvorfor de ikke er mer hos pappa. Da sier jeg som sant er at pappa mener det er best de bor mest hos meg.

Eldstegutten har også kommet med en sånn: pappa sier du får penger av han som du skal bruke på oss. (Dette sier han hvis han ønsker seg noe...) Da har sikkert faren ikke villet kjøpe det til han og sagt at han får spørre mamma som faktisk får penger..

Vel.. hvordan forklare en 7 åring at de bidragspengene også skal være med på å dekke klær, sko og aktiviteter??

Alt hadde vært enklere for alle parter om de var 50% hos hver foreldre. Både med tanke på oppfølging og nærhet til både mor og far!

Skrevet

Har ikkje noe med bidraget å gjøre at eg ikkje vil ha 50/50, har med kors vi bor, og med bestemmelser og lignende å gjøre!

Skrevet

Bestemmelsrer, som i "vanlig samvær- bestemmelser"?

Har tenkt det samme selv. Så her står pappan fritt til å ha henne når han ønsker og det passer for han. I tillegg så betaler han ikke bidrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...