Reveenka Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Ser at det har skjedd masse de siste dagene mens jeg har vært opptatt med andre ting - gratulerer til nybakte mormødre, eksamenskandidater med gode besvarelser og travle husmødre med store hauger stryketøy, julegaver og kakebokser som står ferdig i skapet! Vi har de siste ukene hatt en kompis av gubben på gjesterommet - han har tatt seg "julejobb" i byen, og har pendlet fra Gudbrandsdalen og hit. I helgen har vi hatt julegjester på forskudd, og i går ble eldstejentas bursdag feiret litt på forskudd - dagen er først i morgen - med mange småjenter fra klassen før besteforeldre og tanter tok seg en tur på kvelden. I dag trekker jeg pusten før vi fortsetter bursdagsrekka på torsdag med ny barnebursdag for den nestminste som skal ha en haug gjester fra barnehagen. Så skal vi plukke ned balloinger(dette er jo egentlig en skrivefeil, men syns når jeg tenker etter at balloinger er et myye bedre ord enn ballonger...) og feie vekk popcorn og smuler fra sjokoladekakene, og få julen på plass i løpet av fredagen og lørdagen. Hvis jeg er heldig , får jeg det jeg ønsker meg til jul - fred på jord, reversering av klimaendringene, friske snille barn(og mann selvfølgelig...c",)) og kanskje et trådløst nettverk som virker sånn at jeg kan være her inne litt mer med dere jentene!
dritgrei hei hei! Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 jeg håper i alle fall at du får det siste der! Koselig å se deg igjen reven!!! klem fra
Karomamma Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Hei på deg i julestria!!! For et program (som jeg kjenner meg litt igjen i....). Men du må jo skjønne at det ikke er smart å få barn i desember! Myyyyye bedre på våren, for da kan vi ha utebursdag og greier
Reveenka Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2006 Ja, det med barn rett før jul var kanskje ikke så godt planlagt...Håpet om å ha akebursdag forsvant jo i regnværet som har øst ned hele desember i år.... Tror Snulder har rett i at når vi sitter i stua vår på julaften med magene fulle av julemat, og gavene er åpnet og vi har tatt en runde rundt juletreet - da tenker vi at: var det nødvendig med alt det stresset, julen kommer uansett og koselig blir det jo bare vi har ordnet med julematen og gavene. 1. juledag er hvertfall huset langt fra perfekt lenger - da er det julegaver som skal lekes med, sekker med krøllete gavepapir som skal kastes og vi skal ingenting annet enn å kose oss så mye vi bare greier! c",)
phantomet Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Skjønner at dere er inne i en skikkelig bursdagsmaraton nå rett før jul. Akkurat det er jeg glad vi slipper, særlihg nå som det er sykdom som rår grunnen. Visst er det hyggeligere med balloinger!! Junior er konsekvent når han omtaler disse luftfyllt gledene.. Jeg skal prøve å ta til meg Snulder visdom jeg også, siden det blir begrenset hva som blir gjort her i huset pga sykdom. Visst blir det jul, kos og hygge selv om alt ikke er plettfritt...Håpe håpe håpe.
Ronja65 Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Fler en jeg som har bursdagsbarn i desember:-) Mitt eneste planlagte barn er født 17 des:-) Han ble en stor gutt på 15 år.. Husker godt når han var mindre og barnebursdagen kom.. rett før jul... Hu jeda meg. I fredags så hadde jeg hele eks svigerfamilien her (inviterte mot min eks vilje) De visste det... men kom!! ( han kom selv også:-)... Og tenk det var riktig så hyggelig:-).Sønnen min har hatt en kompis her hele helgen. De er spille gale begge to. Så kontoret er ikke akkurat ryddig.. Men det får han fikse idag...Det er lit deilig når bursdagsfeiringen er over... Nå skal jeg rydde opp til barselgruppe i morgen, sende bilen min på verksted (igjen) og på torsdag så setter vi kursen mot dalarna... Det er første gangen på 16 år som jeg er hjemme på julaften.... Vi skal sef..smuggle med oss pinnekjøtt..:-) Da det er en must for ungene. Ha en riktig fin jul alle sammen
Babyonboard ;-) Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Å.... Jul i Dalarne er sååå koselig!!! Har mange sånne juler å se tilbake på ;-))) Kose deg masse med "hjemme-jul" da, Ronja ;-)
Superlis Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Hei og hopp på deg og,kjenner meg godt i din beskrivelse av førjula!! Har en sønn som fyller 15 i dag! Dårlig planlegging med bursdags barn i julestria,men,men sånn er det nå bare... Ha en flott bursdag,gratulerer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå