Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Jeg er litt fortvilet nå, har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen... Vi har brukt kondom ved vært eneste samleie, men det var tydeligvis ikke "nok". Jeg tåler hverken p piller eller hormonspiral så kondom har fungert fint for oss, vi har vært i lag i 6 år. Nå har vi en datter på snart 8 mnd sammen og enda en er på vei... Hvordan skal jeg klare og ta meg av to alene? Er det mulig og klare en hverdag med nyfødt og en da ca 17 mnd gammelt barn alene? For mannen min jobber lange dager og jeg har ingen mor som kan trå til med hjelp... Noen som har vært i samme situasjon? Veldig takknemlig for innspill her... Hilsen nervøs gravid mamma...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har ikke to tette for her blir det 2år mellom. Men jeg er like nervøs som deg. Det blir sikkert mye stress, men dobbelt opp med gleder også. Det må jo bare gå. Misunner deg for at du kan bruke tvillingvogn. Min 2-åring (blir 2 da vi får et nytt barn) vil nok ikke sitte i vogn, så da blir det sikkert litt mas når vi må handle osv. Svangerskapet blir sikkert hardere enn søskenstresset:)
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Siden mannen din jobber lange dager og du har liten mulighet for hjelp, vil jeg absolutt anbefale barnehage til eldstemann. Dersom dagene blir en stresstilværelse for deg, går det utover hele familien. Det er lett å irritere seg på eldstemann om man er sliten, og man blir kanskje sint uten at man har god grunn til det. Så prøver du å prioritere baby på dagtid og eldstemann på ettermiddagene. Du kommer inn i rutiner etterhvert og da går det så fint så! Og husk at når du ser tilbake på babytiden, så har den gått fort (ikke sant?), og vips så underholder de hverandre og har stor glede av hverandre. 20mnd mellom mine. Minsten er 7.5mnd og hans store helt er storesøster.
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Det er 22mnd. mellom mine jenter, går bedre enn forventet Nå er minste frøkna bare 2mnd. da, og sover jo mye så jeg har tid til storesøstrer. MEN... Jeg er evig takknemlig for barnehageplassen ja, ellers hadde vi nok klikket Det som er kjipt for min del er at min mann jobber om kvelden og det er da begge barna krever mest Men graviditet nummer to gikk mye kjappere og det gjør tiden nå og så vips før du vet det er de blitt så stor at man ønsker seg en tredje..........??? Eller kanskje ikke, he-he!!!! Lykke til
tullla Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Gratulerer så mye ))) 17 mnd mellom mine, og det går foreløpig fint! Har eldstejenta litt i barnehage og det er fint for både henne og meg og babyen tror jeg! Og fødselen blir jo mye bedre med to så tette da De kommer til å få kjempemye glede av hverandre etterhvert, så selv om det er veldig travelt en stund nå, så får vi det igjen senere tror jeg. Min eldste er veldig glad i lillesøsteren sin, og skal hele tiden kose og klappe på henne. Er hun lei seg hjelper det alltid med en kos fra baby, og er baby lei seg iler storesøster til og sier "så så baby, så så... " og koooooser og klapper De er så søte at jeg blir helt rørt.. Baby her er 3 uker, så jeg har ikke så lang erfaring som tobarnsmor da. LYKKE TIL !!
2nj♥ Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Hei Jeg har 15 mnd mellom mine gutter. Minstemann er veldig fersk da (18 dager), så vi har ikke så mye erfaring enda. -Men det går mye bedre enn jeg hadde fryktet. Svangerskapet var greit, men blir tungt på slutten da med stor mage og ganske stor gutt som vil bæres innimellom. Jeg var redd eldstemann ville bli sjalu, men det har vi ikke sett mye til. Han vil kose med babyen og gir han smokken og henter teppe til han når han gråter. -Så søt og omsorgsfull. Men som ei over her skriver..... barnehage er greit å ha. Vi har barnehageplass til eldste og det er jeg veldig glad for. Han stortrives i bhg og siden han er en veldig aktiv gutt, så tror jeg han hadde syntes det ble lange dager hjemme med oss hver dag. Og når han er i bhg får jeg mulighet til å kose og ta meg mer av minstemann, slik at han også får litt alenetid med mamma. Han kommer jo litt i andre rekke når begge er hjemme, for eldste krever ofte litt mer. Jeg bor 60 mil fra mamman min, så her er det heller ikke noen mor som kan trå til på kort varsel nei..... Tror det kommer til å gå veldig bra. Man må bare innstille seg på at det kommer til å bli slitsomt den første tida, men etterhvert kommer nok barna til å få masse glede av hverandre. -Det håper vi iallfall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Tusen takk for så mange fine svar =) Jeg tenker bare på hvordan dette skal gå nå, så det er godt å lese om dere i samme situasjon. Jeg håper jeg får barnehageplass til tulla ila disse 8 mnd før baby nr 2 kommer......bor i Oslo så her er det ikke like enkelt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Hei! Jeg har 13 mnd mellom mine, og kan ikke si annet enn at jeg STOR koser meg! Alle har mast og mast om at dette blir travelt for deg, du må være driiiiiiiiit sliten osv osv.. men vettu hva?! Jeg vil ha fler.. ikke enda riktig nok, men de har allerede etter 2 mnd fått et bånd! Lille søster smiler og ler til storebror hele tiden, og hun tåler mye av han.. Han er SÅ stolt av søsteren sin, og jeg får bare lyst å grine av glede og lykke følelse når jeg ser dem sammen.. Jeg vil faktisk anbefale å få to tette! Svangerskap/fødsel gikk kjempe fort og greit! Kiloene RASER av, og jeg sliter med å ikke se ut som et skjelett, noe som tross alt er bedre enn motsatt synes jeg.. Jobb messig, så har jeg nok å gjøre, men det blir slik man gjør det til selv! Vi har heller ingen familie i mils omkrets, så vi har vel egentlig aldri hatt barnevakt, til noen av dem. Det fungerer likevel kjempe fint! Du bør passe på at mannen deltar aktivt med barna, slik at han tar sin del på kveldstid. hadde ikke min gjort det, må jeg innrømme at det nok hadde blitt mye mer slitsomt. Kan føye til at vi var syke den først mnd her, så alt sto på hodet, men tl tross for det, har alt gått kjempe bra! Du trenger absolut ikke grue deg! Men hvis du innstiller deg på at det blir mye styr, så blir du nok positivt overrasket kan jeg love deg! Nb! Min er IKKE i barnehage.. tenkte de skulle få begynne sammen når de er 2 og 3 år gamle.. for husk: Når du får to så tette, vil du ha ett år med DOBBEL kontantstøtte, dermed, trenger du vel aknskje ikke å jobbe s mye?
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 jeg har også hatt lyst på to tette..og etter å ha lest dette er jeg faktisk enda mer sikker..alle rundt meg syns jeg burde stoppe etter han jeg har for det er så mye jobb,men jeg vil at henrik skal få enn liten søster eller bror..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Stakkars deg! Uten hjelp vil du aldri klare dette!!!!!!! Det er tross alt barn som trenger masse omsorg, 2 stykker!
_svana_ Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Hehe. Ja, det går nok aldri bra *mumle* Tenk om jeg skulle tenke slik? Er kjempeglad for at jeg har fått to stykker - alltid en lekekamerat i nærheten! Selvfølgelig vil det bli mer krevende i starten, men man får nok igjen for det senere. Er 3 minutter mellom mine da... ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Hvordan blir det med fødselspermisjon når man får to tette?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Kan klaffe om man føder rett rundt man egentlig skulle gått ut igjen i jobb, i mitt tilfelle gjør det ikke det siden jeg ble gravid rett før 1. permisjon var slutt. Skal si opp jobben jeg nå, orker ikke jobbe, spy og ha en liten en på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå