mammatil2. Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 vi spiser ikke svinekjøtt. mannen min er muslim og jeg har også konvertert til islam. vi spiser oksestek på julaften vi. skal på besøk,så vi tar med egen mat. dere da?
Pysa Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Jeg spiser vanlig norsk julemat. Typen er muslim og spiser ikke svin. Jeg må ha juleskinke. Julaften er det koldtbord med masse rart, lammekjøtt og svinekjøtt. oster osv. Familien min har ribbe 1.dag, men da er vi som regel hjemme, er ikke glad i det selv. Vi spiser ikke svinekjøtt hjemme til vanlig, men det er ikke noe problem for ham at jeg og barna våre spiser det av og til, - men det blir ikke noe kyssing etterpå, da ;-)
bow Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Tradisjonelt spiser familien min den islandske nasjonalretten hankikjøt, men her i USA er det ikke å oppdrive. Derfor erstattes det med lammestek i et par år helt til vi får råd til å bestille hankikjøt fra Island.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Det der er så morsomt. Han er kjæreste, og har seg utenfor ekteskapet, men svin, nei ser du det kan man ikke ha noe av... Som om svinekjøtt er den største synd i islam... Han skulle ikke kysset deg, punktum, svin eller ikke....
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Herregud for et svar. Disse konventerete norske muslimske damene burde holde seg til slike svar på en muslimsk side. Denne er for alle som er sammen med en utlending. Tenk på hvor mye svin du har spist, og hvor mye horeri og haram du ellers har gjort før du ble "nyfrelst" muslim
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Jeg er ikke muslim engang. Jeg bare kan en del om islam, og har en del muslimske venner, som ryster på hodet over slike "muslimer".
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 jeg er saa enig med deg!!!!!!!!!!!!! dette er et forum for alle blandete forhold ikke kun for konverterte muslimer!!!!!!!!!!!
#Ariadne# Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 spiser ribbe, medisterkaker, medisterpolser, surkaal, brun saus, tyttebaer, og riskrem til dessert..
Bellinda Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Og hun/han som la inn det innlegget er ikke muslim engang. Snakker om å dra konklusjoner. Er det bare konvertitter som kan ha kommentarer til islam?
Pysa Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Åh, det er så mange idioter her. Gi meg ETT religiøst menneske som lever etter ALLE religionens bud!!! Han har blitt oppdratt med at svin er ekkelt, og selv om han ikke praktiserer religionen strengt, klarer han ikke tanken på å spise svinekjøtt. Om du flyttet til en del av verden der det var vanlig å spise slanger, rotter, katter eller bikkjer, hadde du spist det da?
Bellinda Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Anonymknappens velsignelse, det at det er mangen idioter i fri slipp her, tror jeg... Jeg er litt enig med den anonyme, og samtidig litt enig med det du sier, Pysa, om at det sitter langt inne... Men egentlig, skulle det sitte langt inne å ha kjæreste, drikke alkohol, og sånt og. Det jeg ikke forstår, er de som drikker, og ikke spiser svin, fordi begge deler er like galt. Svin kan man enkelt holde seg unna, men for mange er det så vanskelig med alkoholen. Det vanskeligste jeg oppga da jeg ble muslim, var de småtingene man er vant til, som inneholder svin, som feks leverpostei, (spesielt den svenske...), kjøpe vanlige pølser og pizza. Ellers er jo alt en overgang, og det går jo litt etter litt, egentlig. Noen venner seg TIL noe, andre venner seg FRA noe. Enkelt...
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Vi (jeg og ungene) skal ha pinnekjøtt. Men av alle ting (hehe) liker ikke typen (som forøvrig er muslim og ikke gift med meg) dette, så han skal få oksesteik.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 ehhhh debatten var vel ikke om muslimske menn skulle kysse kjæresten sin eller????? men for all del alle kristne lever jo fanatisk etter de 10 bud.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 Vi skal ha pinnekjøtt og kålerabistappe og så tenkte jeg på å ha marinert kalkunbryst 1, juledag.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 19. desember 2006 #15 Skrevet 19. desember 2006 Pinnekjøtt!! Må ha kålrabistappe og gode poteter til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå