Gjest Skrevet 17. desember 2006 #1 Skrevet 17. desember 2006 Vet ikke helt hvordan jeg ellers skal beskrive det. Som oftest ligger livmoren litt over halveis mellom symfysen og navlen på meg nå og den står ikke noe særlig opp heller enda når jeg ligger flatt på rygg, spesielt ikke om kvelden. Men enkelte morninger og noen ganger når jeg står oppreist, så står livmoren veldig ut og toppen er helt oppe med navlen?!? Er ikke til å ta feil av da og som oftest kjenner jeg også babyen veldig godt da, den presser seg mot en av sidene og når jeg dytter borti den store klumpen på den siden h*n ligger, kjenner jeg h*n sklir litt vekk og gjerne sparker tilbake. Men dette skjer bare av og til, har opplevd det 4-5 ganger så langt. Skjønner bare ikke hvordan det er mulig og kan ikke huske at dette har skjedd i de to andre svangerskapene, trodde ikke livmoren kunne flytte på seg slik jeg...?
doble Skrevet 17. desember 2006 #2 Skrevet 17. desember 2006 Hmmm...vet ikke om jeg opplever det samme som deg. Men jeg våkner ofte på natta at jeg må tisse, og da står magen som en ballong ut! Kjenner livmoren tydelig og sparkene og;) Sikkert fordi blæra er så full og litt øm.. Synes livmoren alltid står mere ut på høyre side. Når jeg presser litt der, så kjenner jeg godt av babyen beveger seg;) Ganske moro! Min er ca 5cm under navlen...litt mer til høyre..
Gjest Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Ja, det er alltid vis jeg må skikkelig på do om morningen her også! Bare at i tillegg til å stå skikkelig opp så er det akkurat som om den har flyttet seg 5-6 cm lenger opp enn der den normalt ligger. Rare greier. Til vanlig ligger den omtrent der du beskriver, ca 5 cm nedenfor navlen. Godt å høre det er flere da, synes dette var så snodig, spesielt siden det er tredje gang og jeg ikke har opplevd det før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå