Gå til innhold

Til slutt ble det fødsel på meg også! (ikke for sarte sjeler)


Gjest

Anbefalte innlegg

12 dager på overtid kom endelig vår etterlengtede Mia Elise. Hun veide 3800 g og var 52 cm.

Fødselen ble alt annet enn jeg hadde forestilt meg.

Riene begynte fredag kveld og fortsatte hele helgen, med 15-20 min mellomrom og noen pauser innimellom. Søndagen reiste vi på føden og jeg var knapt moden og hadde ingen åpning! Vanvittig skuffende. Riene fortsatte og jeg ble mer og mer fortvilet og utrolig sliten. Mandag natt tok det seg noe opp og vi reiste til føden i tre tiden på natten tirsdag. Da hadde jeg 3 cm åpning, og håp om en nært forestående fødsel. Riene tok seg derimot ikke særlig mye mer opp og de tok derfor vannet for å få fortgang. Dette hjalp ikke, ingen større åpning. Jeg ble da satt på drypp og epidural for å få mer fart på sakene. Riene var vanvittig vonde når epiduralen slapp taket og jeg har aldri vært så sliten noensinne. Natt til onsdag hadde jeg 6 cm åpning, et døgn etter at jeg kom på føden. Det ble da snakket om alternative løsninger siden babyen absolutt ikke kom godt nok ned i bekkenet. Etter 23 timer på føden og med absolutt alle tenkelige måter for å prøve å få ut lille Mia Elise ble det til slutt akutt keisersnitt. 23 og en halv time etter ankomst føden kom vår vakre datter til verden. Desverre var mamma så sliten at jeg knapt husker noe av det første møtet. Fødselen var forferdelig hardt og jeg syns det var veldig trist at det endte med keisersnitt da jeg hele tiden har hatt et stort ønske om å føde selv. Men vil ikke kroppen så vil den ikke! Når jeg endelig kom litt mer til meg selv var lykken ubeskrivelig! Uansett om fødselen var vanskelig og tøff er dette det flotteste jeg har opplevd noensinne!

Vi har vært noen ekstra dager på sykehuset, hatt litt startvansker, men er nå endelig hjemme og koser oss vanvittig. Mia Elise er en medgjørlig og trøtt liten jente, og både pappa, mamma og hunden trives kjempegodt i den nye familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer kjempemasse med Mia Elise! :)

synd at det ikke gikk som forventet for deg, men bra at alt er vel overstått og dere har det bra nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Bra vi ikke veit på forhånd åssen fødselen blir. Godt det gikk bra til slutt for dere iallefall og kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer som nybakt mamma bobaloos! Hørtes ut som en tøff start, fint at du ville dele den med oss. Trenger å høre om både enkle og mer vanskelig fødsler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, endelig er du ferdig bobaloos !! Gratulerer så mye... Noen ganger er det jo bare slik at babyen ikke klarer å komme ut naturlig, men det er sikkert for jævlig å gå gjennom de smertene, for så å gå til KS....

 

Lykke til videre med deres lille familie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd fødselen ikke stod til noen av forventningene, men fint at det gikk bra til slutt da. KS er et greit alternativ når det ikke er noen fremgang med hjelpemidler.

 

Masse gratulasjoner og lykke til videre. Kos dere masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta di! Jeg var veldig spent på hvordan fødselen gikk, og har smugkikket her inne de siste dagene for å se om jeg kunne finne fødselshistorien din! Og når jeg fant den ble jeg ganske blank i øynene- stakkars dere, det var litt av en stri tørn dere har vært gjennom! Men veldig godt å lese at dere nå er trygt hjemme igjen, og at alle fire trives med den nye familiesituasjonen.

 

Stor klem fra hu i Stavanger som fremdeles må vente noen små måneder før nurket hennes kommer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bobaloos!!!!!!!!!!! En skikkelig tøff fødsel, men nå er det gjort:) Er det ikke herlig å endelig se den lille... Jeg tror jeg klarte å holde køkulturen????:))) Min lille Sara kom kl 03.18 13 desember.... Når fødte du???

 

Mange gratulasjoner til deg og den lille familien din:)))

 

Stor klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jaggu meg god på køkultur! Mia Elise kom til verden kl 02.27 13. desember! Ler meg ihjel her jeg sitter... Gratulerer så mye til deg også! Kos deg masse med Sara i julen - nydelig navn foressten, et av våre alternativer.

 

Stor mammaklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Hadde en tøff fødsel jeg og...

Men du har hatt det verre enn meg...

Huff er ikke bare bare å føde nei...

Men elsker det lille nurket..

Uten han hadde de ekstra dagene på sykehuset vært kjempe harde...

Håper alt er bra med dere:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...