Gå til innhold

gravid eller ikke!?


lucki

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt mensen 6. des, vonde pupper, 2 rare (negative?/ tvetydige) graviditetstester tatt for fire dager siden (en sterk strek og en svak strek), klump i halsen (vanskelig å svelge noen ganger)... ER JEG GRAVID?? Vi har prøvd i 11 mnd....så dette er etterlengtet i såfall :) Regner ut termin til den 18 august, kan noen av dere jentene her (som ev. er likelangt) kjenne noe av dette igjen? Tar ny test på mandag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

Dersom du er gravid vil du ha et hormon i urinen som påvirker graviditetstesten. Hormonet er i ulik grad tilstede i begynnelsen. DVS. litt avhengig av hvor følsom testen du tar er, vil den bli svak, eller sterkere. Du vil ikke kunne få noen strek/reaksjon i det hele tatt, dersom dette hormonet ikke er tilgjengelig. Min var svak i begynnelsen også. Sjekk igjen på mandag, men jeg tror nok du kan glede deg. Lykke til.

 

Jeg har termin 19 aug.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Får ClearBlue testen i posten på mandag. Da er det barerett på do og vente i spenning. Regnet ut ny termin til den 19, jeg hadde EL 24 nov... Da er vi likelangt, hvis jeg får positivt svar i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tok også to graviditetstester (Clearblue), der krysset var så svakt at jeg nesten ikke kunne se det. Kjøpte en Clearblue digital dagen etter og der var det ikke noe å lure på! Anbefaller deg å gjøre det! Du er helt sikkert gravid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord! Jeg håper jeg håper jeg håper!!!!!!!

ÅÅÅÅÅ dette er så spennende, blir så utrolig skuffa om jeg ikke får bli med dere i augustgjengen videre :(

 

Men jeg er optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei lucki.

Vil bare minne deg om at du må ta testen med morgenurinen. Da er det mye større sjangse for at testen vil fange opp en graviditet tidlig. Mengden HCG bygger seg opp i urinen iløpet av natten, og det vil dærfor være større konsentrasjon av hormonet i morgenurinen (den som har vært lengst mulig i kroppen din).

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johooo, jippi og alt det der. Testen viste at jeg kan smile :) Det stod "gravid!!

Så morro at dere er nysgjerrige:)

 

Men nå er jeg plutselig nede på bakken igjen, hadde en liten lyserød blødning i dag morres. HUFF OG HUFF, dette er vel det vi alle er så redde for... Har den ikke klart å holde seg fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...