Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 hei! min sønn er nå snrt 5 mnd, og eg var alene fra eg var ca 3 mnd gravid... faren til barnet har ikke tatt noe slags form for kontakt med verken meg eller barnet, selvom eg gang på gang har skrivd han mld ol. vi har nå tatt farskapstest og det viste jo seg som eg viste at han var faren. og nå får eg høre at han skal ha barnet 50%.. noe eg overhodet ikke vil...han har en sønn til som han har annen hver helg, men han er ute på byen isteden for å ha han... eg vil på ingen måte at min sønn skal være hos han halve tiden!! noen her som er i samme situasjon eller som kan gi meg noen gode råd i denne saken?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 En ting kan jeg i hvert fall si helt sikkert. Ingen får ha et barn 50% mot den andre av foreldrene sin vilje. Hvis han ikke godtar "vanlig" samvær må det bli sak om hvem som skal ha daglig omsorg. Altså hvem han skal bo hos. I dette tilfellet er det vel neppe noen sak i det hele tatt. For med mindre du er udyktig som mor så vil aldri en sakkyndig anbefale å ta et så lite barn vekk fra sin mor. Spesielt ikke hvis en ammer. Men selv uten amming ville det ikke anbefales. Har dere delt foreldreansvar? Hvis dere ikke har fylt ut skjema om det etter at det ble klart at han er faren så har han vel ikke krav på noe samvær i det hele tatt..... Er ikke helt sikker der, men mener at han da ikke har krav på samvær heller. Men uansett stiller han temmelig svakt da. Ungen har jo aldri vært med han selv om du har gitt han sjansen.
m@mm@mia Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 hmmm.. en venninde av meg er i samme situasjon hvor faren ville ha 50% og han har nå barnet annen hver helg og en dag i uken, dette barnet er 2år. og han fikk avslag. annen hver helg skal du ikke se vekk fra de sier. men så skal jeg ikke si at dere kommer til og få avslag for det vet jeg jo ikke. men du har vel folk rundt deg som får med seg hva som skjer? prøv nå da og invitere pappen på besøk så han kan bli kjent med gutten,sier han nei til det, vel hvordan skal han da klare og ha han 50%? selv har jeg lite kontakt med barnefaren,han kommer innom og "skryter" av seg selv litt en gang i blant. han har også et barn til som han har hele tiden,men mini her bryr han seg ikke en døyt om. off det er ikke kjekt og være i en slik situasjon. du får bare jatte med han,for alt du vet er det ikke sikkert han gjør noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå