Gå til innhold

hvor jeg kan kjøpe slik matte se link

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte slik på ekstraleker, kostet vel 69,- hvis jeg ikke husker helt feil

Skrevet

Du får kjøpt den på brio, men den er for 3+ (år) de har en på BR leker som er 1+ det er pga små biter:)

Skrevet

Jeg var på nille igår å kjøpte puslematten de har etter anbefaling av fysioterapeuten som hører til på helsestasjonen vi går på.

Den er 109 cm x 109 cm og kostet 149 kr (mener jeg det var...)

Hun sa det var et godt og billig alternativ til andre matter...som er en god del dyrer

Matten har tallene 1 - 9, er fargerik og kan settes sammen som en eske...blir gøy for Oda å leke med når hun blir større. Tallene kan også settes i ulik rekkefølge og kombinere fargene som en vil...nesten som den er mer morro for meg nå som Oda bare er 5 mnd....hehe

Skrevet

Ville tenkt meg litt om før innkjøp av puzzlematte. Vi hadde to stk, en fra Nille og en fra Brio. For litt siden var det mye diskusjon her inne og mange som undersøkte om disse var skadelige uten å få noe klart svar fra hverken produsent eller andre. Vi har kastet våre ut (tar INGEN sjanser for gogutten vår) og investert i en ordentlig og godkjent matte fra vår lokale reflex-butikk. Litt dyrere, ja, men ingen pris er for høy for å sikre vår gutt god helse.

Skrevet

Jeg må visst også legge til at ikke jeg heller tar unødvendige sjansen med helsen til min lille Oda, og selvfølgelig er ingen pris for høy når det gjelder å kjøpe det som er best for henne.

Leste at en her inne sendte en email (husker ikke hvor til...) og fikk til svar at de mattene var ikke farlig. Jeg har nå ikke gått til innkjøp av nille sin puzzlematte fordi den var billigst, men fordi jeg syns den var artig og vet hun kommer til å få det morro med den i flere år fremover.

Skrevet

Bare pass på at matten ikke har for mange biter. Vi hadde en med mange biter og det var et mareritt når jenta ble eldre - hun plukket fra hverandre hele matten og 50 biter måtte settes sammen hver kveld. Dessuten var det mange små biter som vi måtte fjerne.

Skrevet

Hvordan er de Nille-mattene? Er de tykke og myke å ligge på?

Skrevet

Jeg har ennå ikke sett noen mail som bekrefter at disse mattene er ufarlige. Da jeg fulgte med på denne saken her inne en del uker tilbake, fikk hun som sendte mail for å undersøke dette et usikkert svar tilbake.Det blr ikke avkreftet at mattene inneholdt giftstoffer.

Skrevet

Hva ble konklusjonen her egentlig? Er Nille-matta farlig eller ikke?

Skrevet

Vi også kastet ut vår nille-matte. Fikk ikke noe svar om den var farlig eller ikke, så vi tok ingen sjangser....

Skrevet

Er disse giftstoffene farlige hvis babyen ligger på et teppe oppå matta, eller er det bare hvis babyen sutter direkte på matta?

Skrevet

Var det ikke hvis babyen sutter på matta????

Leste hvertfall her inne at det er anbefalt å legge et teppe eller noe over... Just in case =)

Så jeg har tatt sengetrekk over, ikke så kjekk å se på da.. Heller ikke så lett å vaske av mere, men den er liiiike god å ligge på! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...