Gå til innhold

Om å vise respekt på nett....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden gjorde jeg en trist oppdagelse på DiB. Og jeg har gått noen runder med meg selv om jeg vil fortsette som bruker av disse sidene dersom det jeg opplevde er representativt.

Jeg har vært flittig bruker av både BiM og DiB og delt ivrig og ærlig mine tanker, erfaringer i forhold til graviditet, fødsel og tiden etterpå. Jeg har prøvd så godt det lar seg gjøre å støtte andre, oppmuntre, gi råd der det har vært naturlig, kommet med innspill, humoristiske innslag, delt tanker og ikke minst bare vært en del av det spesielle felleskapet som finnes her inne på modne foreldre.

Når jeg så opplever at noen ,som mener å kjenne meg her inne, har gått ut og navngitt mine barn, slik at de ble lett gjenkjennelige på DiB, og med dette også lett gjenkjennelige der ute i verden ellers, føler jeg at det har blitt tråkket over en grense for hva som er akseptabelt.Selv har jeg aldri utlevert navn på noen av barna mine, noe som er en bevisst holdning for å beskytte dem og deres identitet. Det er derfor ekstra sårt å oppleve at andre gjør det uten min tillatelse og mot mitt ønske.

Jeg har vært i kontakt med moderator slik at det aktuelle innlegget nå er fjernet, men konsekvensen av at det har vært ok for noen å tråkke såpass langt inn i den private sfæren er at jeg føler meg utrygg. Og utrygghet er vanskelig kombinerbart med ærlighet og åpenhet...

Så en liten bønn til dere...Tråkk forsiktig når det gjelder info om andre brukere her inne. Vis respekt for andres private liv og begrens spredningen av detaljer som omhandler andre enn dere selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo trist at du har opplevd dette da.

Skjønner hva du mener. Har selv ikke oppgitt hva mine barn heter, hvor jeg jobber eller gitt informasjon som kan gjenkjenne meg eller mine.

Sitter bare med ett spørsmål: Var her inne på disse sidene du opplevde overtrampet?

Skrevet

det er ekkelt... jeg skjønner deg godt.. jeg tråkker isalaten i tide og utid når det gjelder meg selv, så jeg bør vel heller skjerpe meg når det gjelder privat info om meg og mine.

Respekt for dem som er her er alfa og omega for at det skal være hyggelig, så det må vi ta på alvor, om vi dingler inne på skravlesiden, kranglesiden, småtroll eller modne foreldre...

natt er skummelt, og ekkelt når andre dele infor uten at vi vet hvem det er...

:-)

Skrevet

Signerer denne og mener helt klart at det må være opp til den enkelte hvor grensen skal gå i forhold til gjenkjennelighet her inne. Må si at det er trist når noen gjør dette......trodde vi var modne og fornuftige her inne, men man oppdager dessverre etterhvert at ikke alle er like ærlige bestandig. Har også opplevd å bli utrolig skuffet over noen som bruker feil innpakning, i mine øyne, og det er bare trist.

Uansett så håper jeg at ikke det skal få lov til å ødelegge for oss som faktisk er ærlige her inne, og som bryr oss om andre og ikke minst har respekt for andre, og oss selv:-)) Håper at vi er sterkere enn de som ikke kjører "rent" løp!

Klem fra

Skrevet

JA! Signerer denne og stiller meg så hjertens enig!!!

Den enkelte må selv styre hvor mye info som frigis her. Og dersom vi møtes på treff og du der får mer info enn det som vises her - hold dette for deg selv!!!!!! Det er en grunn til at vi ikke forteller om slike ting på nettet!!!!!!

Småsinna hilsen fra

Skrevet

Signerer også denne. Må og si at en av grunnene til at jeg er mest her inne er at her er det mulig og faktisk spørre om noe og få svar uten at noen absolutt må slenge dritt slik det gjøres så mye på en del andre forum.

Skrevet

Det var leit å høre! Helt enig med alle her at det er påå til hver enkelt hvor mye man vil dele og det må alle respektere!

Håper du har fått gitt direkte beskjed til den som gjorde det også. Vi kan alle være ubetenksomme :)

Skrevet

Trist at det skjedde.Man må nok være forsiktig her ja det er jo alltid mange flere som leser innleggene enn de som skriver.Tenk hvor mange som er innom her og bare kikker.

Skrevet

ooops, mente "opp til hver enkelt"...

Skrevet

Signerer på denne!!!

synes det er trist når slike ting skjer...

Så fullstendig unødvendig!

Skrevet

Trist at du føler deg utlevert på denne måten. Heilt enig i at det må være opp til kvar enkelt kor mykje informasjon en vil gi ut her. Det var kanskje berre tankeløyse av den det gjelder får vi håpe, og at det ikkje skjer fleire gangar. Det er meir enn nok med eit nick her og at vi som er her inne blir kjent gjennom det. c",)

Skrevet

Så kjedelig! Vi må alle få lov til å bestemme hvor mye man "gir" til andre på nett!!!

Skrevet

Det er veldig viktig at vi selv får styre hva som skal gis av informasjon her inne. Det er veldig synd at du har opplevd det motsatte. Håper du har gitt beskjed til den det gjelder?

Sån generellt sett så synes jeg at vi er flinke, med tanke på at noen av oss treffes en del, men et overtramp er nok....Så kjempefint at du sier i fra.

Merker at jeg blir irritert....

Skrevet

Dytter denne litt opp, jeg. Sånn at vi er sikker på at den skyldige leser den og skammer seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...