Gå til innhold

Hvordan gjør dere det, syke barn og skole..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går første året på vidergående, har ikke akuratt hatt så lite fravær desverre..

Men hva gjør dere når barna er syke? er dere hjemme med de helt til de er frisk? Finner noe til å passe? Jeg måtte ta med Natta i går på skolen jeg, hadde prøve som teller endel. Fikk ei venninne av meg til å ha ho med seg inn i en time, føler meg ikke så høy i hatten akurat da..:s

Men jeg har jo ikke noen til å passe ho..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå går jeg hjemme enda da, men skal ta noen fag etter jul hvis ungene får barnehageplasser.

Men vi har en slags avtale med en av naboene (bor i blokk i studentby) om at når vi trenger å gjøre noe på kvelder når ungene er lagt eller ungene er syke på dager som vi MÅ noe. SÅ har vi hverandres unger. Denne uka her har vi hatt jenta hennes her oppe onsdagsformiddag og torsdagsettermiddag/kveld for at hun skulle få med seg de siste forelesningeneog få lest litt til eksamen.

Er det noen andre i nærheten av deg som går på skole eller jobber skift med småbarn? Da kan dere lage en avtale på at når det er ting som prøver eller viktige ting på jobben, så steper dere inn for hverandre! Kjempe greit å ha sånne avtaler.

Skrevet

For ei fin løsning dah.. :o) Men kjenner ingen som jeg kan bytte sånn med, å trur neppe det er så lett å få noe til å passe Natta når ho er syk.. :s

Ho har barnehageplass da, så er ikke ofte vi sliter, men det hender jo :o(

Jeg er så lei av å vær borte fra skolen så ofte nå.. Har aldri lange daga på skolen heller, så hadde ikke gjort meg noe å vær borte fra ei syk Natta i 5 tima liksom...

Skrevet

Når min datter er syk, så er jeg hjemme med hun, jeg får skriv fra BHG at jenta mi ikke har vært i bhg de dagene hun er hjemme.

Om jeg skal ha en prøve som er suuper viktig, så får ejg noen til å passe hun, gjærne hennes oldemor for hun syns det er veldig stas. så er jeg på skolen de timene som er viktig så drar jeg hjem til nurket mitt.:)

Man kan ikke noe for at barna er syke, og det er slitsomt til tider å gå skole sammtidig som man har barn for man mister så mye viktig de dagene man er hjemme. men, sånn er det bare.

Klem

Skrevet

er jenta mi syk så er jeg hjemme, da driter jeg i hvor mye fravær jeg har... men er det noe helt spesielt på skolen som er veldig viktig er pappan hjemme fra jobben..

Skrevet

Jeg gikk på vidregående med en liten gutt på 2 år.

Vi hadde en sånn ordning at om han var syk, og pappan hans vart bortreist (jobber offshore), så var jeg hjemme og fikk skrive studiedag.

Altså - ikke noe fravær pga av det.

Har du snakka med læreren din om en ordning for deg?Dere klarer sikkert å finne fram en løsning.Du skulker jo ikke liksom :)

Skrevet

så lenge jeg har dokumentasjon på at lillemor har vært syk, blir fraværet mitt slettet. så lenge du går på videregående er det faktisk deres oppgave å legge tilrette skolegangen for deg... snakk med rådgiveren på skolen din, lærere er gjerne veldig sløv når det gjelder slike ting dessverre....

Skrevet

Tusen takk alle sammen, fikk mange tips om hvordan jeg skal ordne meg her nå=)

Er vanskelig når man er alenemamma, selv om jeg har samboer så kan ikke han ta seg fri fordi mi datter er syk.

Skal forhøre meg med lærern om jeg kan få ei sånn ordning, er kjipt å få mye fravær. Jeg selv er også endel syk så blir jo masse i løp av 1år.

Skrevet

Tok henne med jeg jeg, da det var prøver, så passet lærenen min henne, mens vi hadde prøve... Så lenge vi lovet å konsentrer oss om prøven, og ikke viet oppmerksomheten til Emma... Og det funket fint... Ellers tok jeg fri fra skolen, om hun var syk, og det ikke var prøver på skolen....

Skrevet

Jeg skal begynne å studere til høsten å da skal hun i barnehage men heldigvis har jeg en mamma som sier hun kan ta henne de dagene hun er syk så jeg slipper å miste så mye av undervisningen. Regner med at hun kommer til å være en del syk de første mnd. Så akkurat der er jeg heldig. Dessuten så stiller familien til pappaen opp så det er nok av folk til å ta seg av henne. Nå skal jeg begynne på høyskole da så der blir det vel egentlig ikke skrivd så mye fravær, men undervisningen er jo seff viktig å få med seg vil man skal stå.

Har verken du eller pappaen familie i nærheten som kan stille opp dersom du helst må på skolen pga mye fravær eller viktig prøve?

Skrevet

Jeg er ikke sammen med pappa`n, å sambo han kan ikke ta seg fri om mi datter er syk, foreldra hannes har hatt ho et par ganger snille som de er, men de jobber jo de også.

Mine foreldre jobber fult de med:( Er vanskelig å finne noen, men kan vel ikke gjør så mye med det. Får bare håpe på at hun ikke blir så mye syk framover.Er vel ikke noe særlig for hun å vær med mamman sin på skolen når hun er syk:(

Skrevet

jeg studerer, og er alene med datteren min (1 år) hele uka mens samboeren min jobber i en annen by. han kommer heldigvis hjem i helgene da. og det har vært første halvåret for A i bhg, så hun har vært mye syk stakkar.

når datteren min er syk, er jeg rett og slett nødt å være hjemme med henne. har dessverre ikke familie rundt meg.. :( og svigerfamilien er opptatt med sitt, og bor dessuten litt for langt unna.

men det har faktisk gått utrolig bra. jeg studerer jo, så får ikke fravær. og har det vært noe viktig i en forelesning, så får jeg vite det av venninner i som har det samme faget.

når du studerer så er det DU som må lære deg stoffet, lærern bare hjelper deg på vei. veileder.

så når lille snupp er syk, leser jeg litt når hun sover. og jeg har fått to B'er denne høsten! så det går an... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...