Gå til innhold

da har jeg begynnt på vasking av babyklær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å gjøre det enda, er så sikker på at jeg må gå overtid. men så var det disse mødrene da:D Moren min sa at jeg måtte begynne, så da gjor jeg likså godt det. Kunne godt tenkt meg at jeg skulle føde nå, men jeg må nok smøre meg med tolmodighet. 16 dager igjen til terminen, men jeg tror selv at jeg får jenta 4-5.januar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også tenkt å vente en liten stund til, men tenkte at det var like godt å få det gjort først som sist. en vet jo aldri. Har til og med strøket dem og lagt dem fint i kommoden.

Fikk 1 mann 1 uke før, å jordmor hinta veldig på kontroll i går om at jeg fikk før igjen, så da er jeg glad det er gjort. Har termin den 27.12.

Skrevet

Begynte for månedsvis siden, og det var like greit for det ble mange maskiner med klær, og det kommer hele tiden noe nytt. Nytt sengetøy bør jo vaskes mangen ganger for eksempel.

Skrevet

nei du trenger ikkje vaska dei fleire gonger... en gang på 60 grader er nok. må ikkje bli overhysterisk her nå:)

Skrevet

Hmm, jeg vasket de på berre 40 grader, da må jeg vaske de en gang til likevel. tenkte at de er nye, så da hiver jeg de sammen med 40 graders klær, men der tok jeg feil. Hva er grunnen til at man egentlig bør vaske de flere ganger?

Skrevet

går heilt fint da:)ikkert ikkje vaska dei opp igjen.. da står avogtil på pakkane et dei bør vaskast før bruk men da står ikkje ka grader du må bruka:)

Skrevet

Like greit å begynne først som sist. Er veldig koselig å henge opp og legge bort småtøyet, greit å få litt oversikt over hva en har - og ikke minst, ikke alle dager man har like mye ork som forventet. Blir jo en del småvasker også, ikke alt som kan vaskes sammen. Vasket det meste på 60gr jeg også. Det meste tåler det, og nye ting har ofte en del stivelse og kjemikalier i seg, men ikke på laangt nær så mye som før, så det går sikkert greit med 40gr på det du har vasket.

Skrevet

eg er fra kvinnherad. du då?

Skrevet

Er fra kvinnherad jeg også. Sjønnte du måtte være der i fra når jeg så på hvordan du skrev:D

Skrevet

hehe.. ja eg skrive på dialekt eg... lettast da:)

Skrevet

På ene pakken jeg kjøpte med sengesett til babyen, stod det på pakken at det skulle vaskes 2-3 ganger før bruk.....

Så jeg vasket det 2 ganger, jeg...

Skrevet

jeg har og begynt å vaske, men er etter førstemann da,

har vært på loftet og lukter litt innestengt...

syns det er greit å bli ferdig med det :-)

Skrevet

Grunnen til å vaske sengetøyet flere ganger er at det kan være veldig stivt i starten, jeg vasker alttid vårt sengetøy flere ganger også når det er nytt. Noen får ikke myk overflate før det har hatt noen runder i maskinen. I tillegg er det gjerne satt inn med stivelse for at det skal være se pent ut i innpakningen.

Skrevet

Si det. Fikk min førstefødte 1 uke før termin. Og med alle murringene osv som jeg har nå så hadde hun ingen tro på at jeg kom til å gå 2 uker over. Men en vet jo aldri.Alle kan ta feil:)

Skrevet

Men øy, åssen er det å bruke skyllemiddel på babytøyet? Har ikke gjort det jeg altså, men det lukter jo innmari godt om man bruker det da... Tenkte at det var litt "sterkt" for babyen. Noen som vet?

Skrevet

Spørs hvor sart hud babyen din har, man bør i utgangspunktet unngå å bruke parfymerte produkter som skal være mot huden til babyen, til en ser hvordan h/n reagerer på slikt. Jeg har brukt neutral skyllemiddel uten parfyme foreløpig. Du kan jo for eksempel bruke det på noen klær som kjøredress o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...