Gå til innhold

Da var dåpskjolen til lillegutt ferdigsydd:) Noen som vi se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dåpskjolen er sydd ut av brudekjolen til svigermor, som hun giftet seg i for 37 år siden.

Svigermoren hennes sydde den kjolen til henne den gangen, og nå har vi fått sydd den om da til dåpskjole:)

Ganske fornøyde ja...

Men vi skal ikke ha det lyseblå båndet på..... Vi skal ha et bredt mørkeblått bånd istedet.

Så for de som vi se, så er det bare å gå inn her, og scrolle helt ned på den siden:)

http://pic5.piczo.com/Lykkeknott/?g=20906390

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en god ide! Og kjolen var blitt kjempe fin :)

Skal det være en sånn arvekjole som søskenbarn skal bruke? Vi har det, og der er navene brodert på båndene (vi har hvite bånd med blå broderier for guttene og rosa for jentene), Var veldig koselig å bruke til Magnus sin dåp!

Skrevet

Hei:)

Ja, det blir jo en arvekjole det der nå....

Skal også brodere navn og dato bak på kjolen, tror jeg det blir...

Ja, vi er veldig fornøyde med kjolen:) Moro at svigermor ville gjøre dette for oss:)

Den blir jo bare hengende der, sa hun, så hvorfor ikke gjøre nytte av den:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er ikke JEG som har sydd den, thihi...

Det er ei gammel dame:)

Men takk for kompl....:)

Skrevet

Så fin den var!!

Mamma og eg skal sy kjole til chiquitin, sjølv om vi har ein arvekjole i familien. Så morosamt med litt inspirasjon! Fann ein gammal "løyert" på loftet som bestemor har sydd, og den skal vi enten bruke som modell eller sy den litt om (den var kjempefin!) og mannen min skal kjøpe bluse i Mexico (skal ha ei slik heimebrodert kvit linskjorte - dei er heilt nyydelege!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...