Gå til innhold

Dere som har født før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, og er klar over at det kan være forskjellig fra person til person, men hvor lang tid før fødselen merket dere at noe var på gang? Jeg har sagt at somboern kan få dra på julebord i morgen (jeg er også invitert, men orker ikke bli med), og lurer på om dette var dumt av meg... Jeg kan jo selvfølgelig si at jeg ikke vil at han ikke skal drikke, men synes dette blir så dumt. Da er det 10 dager til termin, men jeg har ikke merket noen tegn til fødsel, og er egentlig veldig forberedt på å gå over tiden.. Det kan jo faktisk være 24 dager til jeg føder og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får si som jeg sa til samboeren min, at jeg ikke ville ha en stupfull mann med meg inn på fødestua, men at vi godt kunne ta taxi til føden (dette får man visst også refundert fra trygdekontoret hvis jeg ikke tar helt feil).

Og du kan trøste deg med at så lenge mennene våre holder drikkingen under en viss kontroll, så blir de edru på et blunk igjen hvis du skulle komme til å føde.. hihi

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg merket vel mesteparten av onsdagen at jeg hadde litt uro i kroppen, og var ikke det minste overrasket da vannet gikk rundt midnatt. Da hadde jeg laget middag med vin og konjakk til desserten til min utslitte ektemann og kollegaen hans, så gubben ramlet i seng kl 2130 og jeg ble sittende og prate med kollegaen til vannet gikk... Hadde ikke rier da og hodet var festet, så jeg bare ringte føden og de avtalte at jeg skulle komme inn til sjekk dagen etter:) Så tok jo ting sin tid, gutten vår ble ikke født før midnatt søndag kveld!

Synes gubben din kan dra på julebord, jeg, så lenge han har på telefonen og penger til taxi - han trenger jo ikke å være SÅ kanon heller? Det finnes både taxi og ambulanse som kan være behjelpelig med transport, og han blir nok fort nok edru om noe skulle skje. Så får du en rolig og fredelig kveld hjemme til å ta deg et langt bad og bedrive egenpleie - det kan bli lenge til neste gang med en liten en i huset:)

Skrevet

Takk for svar! :) Da satser jeg på at dette går bra. Det blir uansett ambulanse på oss da vi har 3 timers kjøretur til sykehus. Og, nei, han trenger ikke drikke seg stup full, men jeg har vært på julebord med den gjengen før, og det er ikke så lett og holde igjen. Der er det drikkepress på høyeste plan. Men, men... skulle det gå rikitig galt får jeg ta med meg mamma på sykehuset, så får samboer'n komme etter ;)

Skrevet

En mamma med seg på sykehuset er kanskje ikke det dummeste uansett:) Sjansen for at det skal skje akkurat da er jo liten, så hvis du ellers synes det er OK at han går uten deg hadde jeg bare kost meg hjemme, jeg...

Skrevet

Var litt "funky" i magen i 10.30 tiden på morgenen, gikk på do for å gjøre mitt fornødende og tømmte meg helt...

Satt meg i god stolen for å farve bryn og lakke negler. Ville ta meg best mulig ut på fødestua, hehe!

Da klokken ble 11.30 begynnte jeg å lure på om noe kanskje var på gang..

I 12.00 tiden ringte jeg moren min for å høre med henne hva man skulle kjenne når noe var på gang.. Hun svarte: "Du KJENNER det!!"

Så begynnte ting å ta seg opp.

13.40 kjørte jeg og samboern fra huset.

13.55 parkerte vi utenfor ullevål.

14.15 var jenta vår født.

Så det gikk FORT, jeg var i uke 38+3.

Tenker at ang julebordet, så be han ta det rolig. Han blir fort edru på fødestuen. Men han vil ikke ha en stor "hangover" dagen derpå, mens han hører på fødsels primal brølene dine ;-).

Min mann var ved sitt vanlige selv når jeg fødte, men han ble alikevel helt satt ut av at jeg hadde det vondt... Tenk fylle nerver oppå det hele, aiaiai!!!

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å sende han avgårde alene nei. Hehe, han fortjener vel å kose seg litt med jobben før han skal bli pappa. Blir vel en stund til neste gang jeg slipper han avgårde på den måten. :P Som du sier, da får jeg jo sjansen til å kose meg og slappe av litt ekstra hjemme.:)

Skrevet

Vi var ute og spiste om kvelden (ca 20.00) og jeg kjente litt murring, ikke noe smerte eller rier, bare murring. Vi gikk hjem og la oss i tolv-tiden, 00.30 gikk vannet og kl 01.30 begynte riene så smått. Kl 06.00 dro vi på sykehuset og 12.00 var gutten ute.

Denne gangen regner jeg med at fødselen går fortere, kanskje 6 timer. Da må vi levere fra oss sønnen vår til barnevakten før vi reiser til føden. Men jeg sender med glede mannen min på alle fester som fins for det kan være lenge til neste gang han får tid og overskudd til det. Alkohol er helt OK innenfor visse grenser. Småbarnstiden er tøff og jeg regner med at jeg har en lykkeligere mann om jeg ikke setter flere krav og begrensninger enn det jeg har behov for. Så får hver enkelt vurdere hva de har behov for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...