Gå til innhold

Trening


olha

Anbefalte innlegg

Hvor ofte man kan trene når man er blitt gravid?I høst begynte jeg å trene på trening center,er blitt medlem der.Trente 5-6 ganger i uka.Mage-rompe-lår,terapiball,spinning,body pump,mage rygg,body balanse(blanding mellom tai chi,pilates og yoga.)Jeg trener fortsatt,idag var jeg på spinning,men ble veldig kvalm etterpå. Jeg skal nok trappe ned etter hvert,men kanskje det er noen her som vet hvilken type trening er bra?På body balanse så jeg ei kvinne som var sikkert 6 mnd på vei.Så det kan fortsette med,liker det best.Hva er farligst -kondisjonstrening eller muskeltrening?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er nesten ingen trening som er farlig, så lenge du lytter til kroppen. Blir du svimmel eller får smerter, så tar du en pause uansett hva du driver med.For min egen del spilte jeg håndballkamp i uke 16 med andremann. Med tredjemann deltok jeg i vanlig aerobic til dagen før fødsel. Så her det bare å stole på seg selv. Hvis man er helt utrent fra før, så er vel ikke sv.skapet den tiden da man hiver seg på hardtrening. Men er man vant til å trene , så har du, kroppen din og babyen godt av trening. Og jeg er sikker på at om du er godt trent, så får du en lettere fødsel enn om de ikke hadde vært trent. Du har mer utholdenhet og sterkere muskler til "den store treningsøkten" når babyen vil ut.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...