Gå til innhold

å begynne med grøt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvordan venne dem til det. Hvor mye gir man i begynnelsen, i hvilket tempo skal man øke? Når på døgnet Datteren min er 4 1/2 mnd... Takker for svar!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så mye til hjelp, men jge begynte med grøt for 2 dager siden (3.daag i dag) og jeg begynte med en skje maisgrøtpulver som jeg blandet ganske tynt/ rennende. Gav han det samme i går, men i dag tok jeg to skjeer og en anelse tykkere. Han spiste ikke opp alt, men ca 2/3 deler. Mye gris! Jeg har grøt helt opp til ørene!

Begynte på dagen for å se om han fikk vondt i magen. Har gitt grøt nå i kveld, så jeg er spent på hvordan natten går ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kanskje ikke til så mye hjelp jeg heller men har bare blandet ett par spiseskjeer med risgrøt til en velling for deretter ha i litt mer pulver. Har holdt med bare 2 ss hittil. Gir det kun på kvelden for da sover han ei litt lengre økt. Gutten min er helt vill etter grøten men er forsiktig med ¨å øke for fort så han ikke skal bli kvalm o.l for forige mann kasta opp hver gang han fikk grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt tenke meg å introdusere grøt for velsa. Hun blir 4 måneder i morra. Tror hun begynner å bli lei av å bare få melk.. Hun får både mm og mme, da jeg aldri har klart å produsere nok til henne.

 

Det som gjør meg litt usikker, er at helsesøster sa på 3-måneders kontrollen, at det ikke var nødvendig å begynne med grøt/fruktmos enda. Er det andre som har startet alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må først bare få sagt at det er utrolig bra av deg å fortsette med amming selv om du ikke har nok. Hadde samme problemet, ble veldig sliten av å drive med begge deler-så ga meg helt med amming for et par mnd siden. Synes du er kjempe flink som har fortsatt!!!

 

Jeg synes det virker som om helsesøstre sier veldig mye forskjellig. Tror du må bare prøve deg frem og se hva som fungerer for dere. Babyen min er 4 1/2 mnd, har fått grøt på kvelden i 2 uker nå. Vurderer å øke til 2 ganger for dagen.. -også er det forskjell på 3 og 4 mnd-kansje hun sier noe annet da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...