Gå til innhold

Burde skamme dere, dere i redaksjonen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her prøver dere og opprette en seriøs side for foreldre hvor man kan snakke om alt og ingenting. Men det ødlegger hele deres gode opplegg med å ha et slik lavmålforum som kranglesiden. Det er helt forkastelig at dere godtar all den dritten der inne og at dere i det hele tatt har opprettet den. Selv er jeg glad i en god diskusjon og finner flere interessante innlegg på kranglesiden enn på skravlesiden. Men det er jo bare ufyseligheter og kvalmende kommentarer der inne. Hvorfor har dere synket så lavt og opprettet et slik forum som legger opp til at folk skal være ufyselige mot hverandre? Jeg er tilhenger av anonym knappen og liker og kunne være anonym i flere tifeller. Siden det er lite aktivitet på de andre forumene, blir det til at jeg bruker kranglesiden noen ganger av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste måte å bidra til mindre upassende innlegg er ved å sende oss linker til innlegg som bør slettes. På kranglesiden er det lov å krangle, men vi godtar ikke personangrep. Redaksjonen har ikke mulighet til å lese alle innlegg som postes, så vi oppfordrer våre brukere til å hjelpe oss med å varsle om uønskede innlegg.

 

Det kan være ulike oppfatninger mht hvorvidt det er nyttig med en krangleside, men vår erfaring er at det bidrar til mindre krangling i andre debatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..Men det som er problemet er at det ikke nødvenigvis trenger å være person angrep og ulovligheter som blir skrivd ned, for å virke støtende og ufyselig. Så da har man ingen grunnlag på å rapportere heller....En diskusjonside hadde styrt folk til å ha litt mere konstruktiv debatt, mens en krangleside gir "godkjenning" til å være ufyselige uten mål og mening...Det kan vel umulig være en side dere vil identifisere dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får svare litt jeg også, siden jeg har vært her lengst.

Kranglesiden ble opprettet for å holde de mest useriøse innleggene/innleggerne på ett sted. Rett og slett for å få dem unna andre mer saklige forum. Dette har faktisk funket, tro det eller ei! Så derfor opprettholder vi dette.

Ganske fascinerende egentlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vil gjerne legge til at mange innlegg som blir slettes finnes på andre sider enn kranglesiden. Det er mange av oss som bruker den siden som klarer å følge reglene og ha det ganske så fornøyelig der.

De som legger inn personhets ville gjort dette uansett hvilken side de var på, siden de åpenbart mangler en smule nettvett!

 

Mye av dette ville blitt borte (tror jeg) hvis anonymknappen ble fjernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men., kranglesiden er et sted der personer blir angrepet med nick, uten at det blir gjort noe som helst med det.

Så å si at dere ikke godtar personangrep, blir vel å skryte littegranne?? For det godtar dere visst.. Det har vist seg gang på gang der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er avhengige av at våre brukere sender oss tips om kritikkverdige innlegg, enten på mail [email protected] eller ved å skrive innlegg her på ris og ros. Heldigvis mottar vi en god del slike tips på mail. og det er sjelden at vi ikke sletter innlegg vi tipses om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være nødvendig å dytte de useriøse inn på en egen side jeg da.

Andre forum som nybaktmamma, snartmamma, pratekomaniet, tytene osv, har et godt miljø og en god tone uten en slik side, de har også muligheten til å være anonym på enkelte forum.

Tror dere ser "penger" i kranglerne og derfor ønsker å ha de her, jo flere brukere jo mere reklameinntekter.

Og jo mere vi må sende inn (og mangel på ordentlig moderator), jo mindre lønnskostnader for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du sikter til med "ordentlig moderator", men dersom det er mine oppfordringer om at brukerne skal ta kontakt med oss når de ser noe kritikkverdig, så betyr ikke det at vi ikke også gjør andre ting enn å "vente på mail". Det ville imidlertid være altor ressurkrevende om ethvert innlegg som ble postet på denne siten skulle leses gjennom av noen i redaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt flere ganger at noe fra andre forum har blitt tatt opp på Kranglesiden, både nick og bilder av barn har blitt angrepet. For oss som ikke frekventerer den siden er det jo heller ikke mulig å vite om vi blir hengt ut. Det er ikke så lett som å si at man bare kan holde seg unna hvis man ikke liker det som foregår der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kranglesiden forsåvidt er grei å ha, men så lenge dere har anonymknappen der så vil det alltid bli personhets. Greit nok, dere sletter så mye dere klarer når dere får høre om stygge innlegg, men det er ganske sårende å få høre stygge ting om barna sine for eks. Jeg har opplevd dette flere ganger å jeg ble litt skuffet over hvordan det ble "ordnet opp i", fikk en mail om at de det gjalt hadde blitt sendt en advarsel, men når folk går så langt at de sitter å diskuterer hvor stygt et barn er og at moren MÅ være prostituert o.l. så synes jeg de burde utestenges rett og slett.. Det er tydeligvis veldig useriøse personer å jeg forstår ikke hvorfor dere vil ha sånne brukere som på en måte jager vekk seriøse brukere. Har lest mye rart om andre også, og når slike ting skjer så komme rdet en melding fra dere om at personen har fått en advarsel. Men sånne personer er bare ute etter å lage bråk, ikke diskutere barn o.l. som disse sidene faktisk er laget for å gjøre.. Er så synd at sånne useriøse personer får sidene deres til å virke useriøse. Skjønner ikek at dere ikek vil ta litt mer fatt i problemet? jeg personlig føler hvertfall at slike tilfeller blir feid litt under teppet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg forstår hva du mener, men vi må også kunne stole på at moderatorene her gjør jobben sin.

Det er alt for mange mennesker her som hele tiden vil vite hva moderatorene gjør, hva de sier og hvordan de håndterer folk som har gått over streken. De vil ha innsyn i alt som skjer og er så nysgjerringe at det grenser til det sykelige.

Nå er det en gang slik at mennesker gjør feil og går av og til over streken, men at det skal staffest for alles innsyn er jeg uenig i. Med dette prøver jeg å si at vi skal la det være opp til de som driver dette stedet å utøve eventuelle avstraffelser og bestemme hva disse skal være.

Bortsett fra det kan jeg bare si at det er frivillig å være her!

Jeg er litt lei denne sutringen om hvor forferdelig alt er...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sitti å bladd litt i trådene her og på de andre forumene på BIM.

Hvorfor er det så mange innlegg på "Gravid i moden" alder, og på "Over 35 år og prøver" med rå sjikanering?

På forumene som er beregnet for de yngre, er det lite eller ingenting av sånt.

Jeg fatter ikke hvorfor de "yngre" må gå inn på forum for godt voksne å legge igjen sånn dritt? Det skjer OFTE!!

Det er så mange skjebner, så mange trist historier. Hvorfor skal noen gå inn å gnu salt i sårene? Har dem ikke det vondt nok fra før?

Og hva er det, sånne som bl. annet Chanzei, vil oppnå med dette? (Viktig: det er ikke bare henne, men hun er den som ble ferska)

Og er dette egentlig et seriøst forum, når moderatorene ikke engang sletter slike stygge innlegg?!!

For de er stygge! De sårer mere enn noen aner!

 

Åssen menneske er det som kan utgi seg for å være noen andre, bare for å få ut av seg sånn dritt?!

Er det ikke derfor dette forumet på Bim finnes? Kranglesiden! Her kan jo hun/de synge ut hva hun mener.

Og de som har LYST, kan gå inn og krangle tibake. Det er ikke alle som er sterke nok til å gjøre det. Og da er det så simpelt og gå direkte inn på et forum å angripe!

 

Sånt skulle enkelte holdt seg for god til å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.barnimagen.com/forum/thread/7141485

 

Jepp, og dette er blandt annet en sånn tråd som burdet vært slettet, lenge før den ble sååå lang!!

 

Vi blir ofte plaget av sånne personer inne de voksnes sider. Ønsker dere ikke å ha oss der?

 

KAN DERE VÆRE SÅ VENNLIG Å GJØRE ET FORSØK PÅ Å FÅ STOPPET SÅNT?

 

Er så lei av den trakaseringa der inne! Vis at dere er et seriøst forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva annet chanzei har gjort, men jeg synes ikke hun har gått alvorlig over streken i dette innlegget. Hun ga seg ut for å være noen andre................hvem gjør ikke det på en nettside til tider. Blant annet bare ved å trykke på anonymknappen? Hun innrømmer også den lille tabben......for den er liten!

Dessuten synes jeg det må være lov å stille seg spørrende til valg andre mennesker tar uten at det skal kalles hets.

Jeg synes vel en del av svarene hun fikk fra "de voksne" var verre enn hennes undring. Det er forståelig at mange her har sorger i forhold til å være barnløs eller selv er i tvil i forhold til de valg man tar og har tatt. Men som "voksen" bør man være i stand til å stå for disse og enten forklare de, eller la være. Jeg sier det igjen................det er frivillig å være her og prøv å ignorer de som legger ut agn. Ikke bit på........

og til de som svarer bitende og deretter klager......fei for egen dør først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at ikke all er like tykkhudet som du... eller meg. Og at det må da gå ann å holde seg på kranglesiden med sånt? Du ser vel det du også at det er mange, som reagere på hennes måte å gå fram på?!

Eh.. så er det veldig vanskelig å svare henne seriøst når hun oppfører seg så useriøst :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Det var en lang lenke gitt! Jeg har nå lest gjennom hele og slettet de innleggene jeg syns er på kanten. Det handler jo også om å ikke ta ting så bokstavelig her inne. Har du lyst til å bli fornærmet, så kan man gjøre det på ett minutt her inne, om man har de brillene på. Man kan også velge å la være å engasjere seg så kraftig som en del gjør.

Vennlig hilsen en som har blitt litt mer tykkhudet etter å ha drevet disse sidene i 7 år:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg kaller ansvarsfraskrivelse! Det handler ikke om lyst til å bli fornærmet eller ikke når det snakkes dritt om bilder av barna dine eller du beskyldes for å være prostituert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg mener også weewee, godt noen er enige med meg. Vet at det er andre som har fått høre værre ting også å da handler det rett og slett ikek om at man blir lett fornærmet. Du er jo mamma selv jordmor Siri, du burde kunne tenke deg til at det faktisk ikke er morro når folk ser på bilder av ditt nydelige lille englebarn som er det største i verden for deg å påstar at ungen er det jæveligste de har sett osv. Nå f¨r jeg sikkert høre at det er min egen feil at jeg legge rut bilder av henne, men uansett om jeg velger det så burde folk kunne oppføre seg ordentlig! synes de ikke at hun er søt så får det så være, men man sier jo ikke sånt høyt gjør man vel? Greit nok at det kan gå litt hett for seg i diskusjoner og at folk kan være litt uenige, men når man synker så lavt at man lager anonyme innlegg om hvor stygt noens barn er da blir det for drøyt... Sånne personer burde ikke få tilgang til sidene da de bare forsøpler de. Dere har laget flotte sider å jeg er en fast bruker, men jeg må få si at sånne folk ødelegger veldig for dere.... Tror dere hadde gjort dere selv en stor tjeneste ved å fjerne anonym knappen på krangle, dere må jo bruke mye tid på å sitte å renske op etter sånne idioter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...