Gå til innhold

Så var det vår tur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ettermiddag følte jeg meg litt uvel og satte meg ned foran PC'n for å skrive et lite innlegg og nok en gang forsikre dere om at jeg IKKE er gravid og at jeg IKKE har spist meg kvalm på svenskegodt. (I Sverige har vi for øvrig ikke vært på evigheter.) Antok at det var fordi jeg hadde spist litt lite, og gikk for å spise litt middag før jeg ble ferdig med innlegget. Det innlegget fikk jeg aldri skrevet ferdig. Kvalmen forsvant ikke, ble tvert imot verre og jeg endte opp med en bøtte ved siden av meg på sofaen.

Nussa våknet utpå kvelden for å få en melkeskvett, men mamma var ikke i stand til å sette seg opp for å amme (hun vil ikke die liggende), så pappa måtte roe henne med smokken. Neste gang hun våknet, fikk jeg mannet meg opp og satt meg i stolen. Da jeg fikk Nussa på fanget, så hun bare på meg med store øyne, og jeg fikk henne ikke til å ta brystet. Det var uvant på den tiden av døgnet! Pappaen fikk lagt henne ned i sengen igjen, og ikke lenge etter hørte vi en umiskjennelig lyd og så lå også hun badet i oppkast.

Stakkars pappaen. Han hadde plutselig to pasienter å ta seg av. Nussa måtte skifte nattøy flere ganger i løpet av natten og mammaen orket ikke å gjøre noe, for hun var så slått ut selv.

Nussa kastet opp siste gang i morges. Jeg har vært uvel og slapp i hele dag. Pappa har vært hjemme (brukte en feriedag han hadde til gode) og tatt seg av Nussa.

Så nå er vi to erfaringer rikere her i huset. Vi har erfart hvordan det er å ha barn med omgangssyke og hvordan det er når mor er syk og ikke kan ta seg av barnet.

Så derfor: Hipp hipp hurra for den snille pappaen som trår til når mamma er syk.

(Må bare få legge til at pappa sannsynligvis er utstyrt med jernhelse. Han hadde 25 års jubileum på jobben her om dagen, og på de årene har han kun vært bort i to dager pga sykdom. Da lå vi begge i det som Nussa og jeg har hatt nå.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pyton sykdom!!!

Vi var syke i helga som var, samboeren først. Og siden han skulle på jobb (jobber selv om han er syk, han...), dro jeg og lille gla-gutten til mine foreldre på besøk. Dessverre hadde vi viruset med på lasset. Så dagen etter våknet først jeg med oppkast og kjempevondt i magen, så min mor. Gla-gutten hadde kvelden før startet med maaaaange bleieskift uten å være særlig syk, men jeg var helt slått ut.

Fikk heldigvis til å amme likevel liggende, og så tok faren min med gutten på tur til det var på tide med mer mat. Tre turer ble det på bestefar og gla-gutten den dagen, og faren min holdt seg heldigvis frisk. Skjønner ikke hvor jeg tok det fra, men hadde faktisk nok melk til gutten hele dagen, selv om jeg ikke fikk i meg hverken vått eller tørt.

Håper det blir lenge til neste gang, for jeg er forsatt litt utslått og kvalm og trøtt.

God bedring til alle syke!

Skrevet

Stakkars dere som sliter med oppkast og det som værre er!

Heldigvis og bank i bordet er det bare trollungene som har vært syke.

Krysser fingre for at det går over snart og dere får tid til litt førjulsforberedelser :o)

(...og ikke glem av at hvile er beste medisin mot sykdom, ikke etterfylling av vaskemaskin og jakt på hybelkaniner...)

Skrevet

snille mannen din pregnanta..... regner med å måtte tatt meg av alle tre her selv om jeg hadde spydd jeg.... i dag er eldstemann syk. Fikk feber i går etter skolen - og selfølegelig var det avslutning før jul i går kveld - men dit skulle han! - hadde jo øvd så mye ikke sant. Så i dag er han hjemme med mor og lillebrødre. Han har hvilt masse og nå prøver vi å få litt julestemning med Grinchen som stjal julen. Den er bare såå moro - får ikke sett hele jeg da, men kikker innimellom dib(hehe...) og HUSARBEID.... har fyrt opp i ovnen på storstua og tenkte å rydde litt der før jul.... bare gubben får ut kjøkkeninnredninga der snart... driver å bygger hytte for salg - men kjøkkenet må ut - må jo ha plass til juletreet! - og vi skal ha familiselskap med nesten 30 stk i jula! (Blomman fyller 30 like over nyåret... og lillegutt et år på nyåret...)

Håper du er bedre pregnanta - hild nuss og mannen

Skrevet

Stakkar, stakkar deg! Dette er slitsomt!

Eneste trøst er at det går over snart!!!

GOD BEDRING!

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...