Gå til innhold

Isteden for å krangle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser og leser og mange ganger blir alle forskjellige historier her feiet under en kam.

Jeg er ganske sikker på at stor sett er de fleste livshistoriene her inne er forskjellig og vi alle mennesker er forskjellig.

At noen føler seg missforstått og urettferdig behandlet går det på handlingen av innlegget, mange ganger som vi sitter å skriver er tankene så mange men ikke alle tanker klarer å følge med ned i innlegget.

Hvis noen skriver...."Æsj biomødre gir barna for mye"......Så henger alle seg med .....eller så skriver noen....."Disse stemødrene følger opp barna for lite".....og ja ja ja er det mange som mener.

Hvorfor kan vi ikke formulere et innlegg litt dypt, litt mer, noe annet enn bare..."de bortskjemte barna......." ..."teite biomødre,sjalusi,stemødre osv" Det holder ikke for andre å lese noen linjer om dette og skal gi en mening, da gir vi mening etter det som står også viser det seg at formuleringen var feil og halvparten var ikke med i innlegget.

Det er så mange sjebner her inne og dette stedet skal jo ikke bare brukes til krittikk, men litt veilednind av noen som kanskje har en erfaring eller to.

Og jeg tror det at selvom et innlegg blir godt formuler og langt vil alle fortsatt lese det, for dette er jo noe faktisk vi har felles akkurat dine,mine og våre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du bare ta på deg å godkjenne alle innlegg før de kommer på trykk da slik at de blir slik du vil?!?

Sorry, jeg skjønner hensikten din, men la nå folk få blåse ut da! Jeg vet hva du mener og er innerst inne enig, men samtidig er dette et sted hvor mange frustrasjoner får lov å komme ut, kanskje noen får det bedre med seg selv ved å få blåse ut litt ekstra her. Mange har sikkert skrevet ting de egentlig ikke mener eller kanskje overdrevet, men det er lov her! Ble provosert, og du blir sikkert provosert av meg (og så er vi i gang igjen he he)

Jeg tenker ikke å være anonym, så bare kom å ta meg ;)

Skrevet

Jeg er absolutt ikke ute etter å ta noen. Men som sagt er noen innlegg som du sier blåst fort ut og kan bli litt for korte til at man i helhet klarer å forstå meningen og det som slår oss da er ord og setninger som vi gjerne hiver oss etter og forbanner.

Jeg har også den troen at mange hiver ut smålige innlegg for de faktisk syntes det er morsomt å se folk som oss her inne bli provosert.

Og nei vi er ikke i gang igjen. Skal mer til å bli provosert enn et ærlig og åpent innlegg. Selvom mine ord noen ganger kan være harde så vil det ikke si at jeg ikke klarer å takle et svar. Og jeg står ved det jeg sier, defor har jeg valgt å ikke være anonym, for min hensikt er ikke å slenge ut "anonyme" innlegg kanskje fordi jeg er redd folk hiver seg etter meg.

Prøver så godt jeg kan å skrive gjennomtenkte innlegg og svar.

Så dette er meg.

Tror ikke jeg hadde hatt tid til familien min hvis jeg skulle godkjenne alt her inne, men sikkert en morsom jobb hehe

Skrevet

Tror du også derfor skjønte hva jeg mente da jeg skrev " så var vi i gang igjen. Det lå et par he he etter der. Jeg blåser kjapt noen ganger jeg også, men en del ganger er jeg glad for det. Jeg er her inne i rykk og napp, og føler det er stor terapi noen ganger. Så som sagt, jeg er både enig og uenig. Stå på!!!

Skrevet

Jeg skjønner hva du sier her, Angelica, men det handler også om en annen ting, og det er å ikke skrive så mye og detaljert at det blir kjent igjen.

Situasjonene jeg forteller om fra vårt liv er reelle nok de, men jeg pakker det jo inn så det ikke skal bli kjent igjen eller at noen kan ta meg på det hvis "feil" mennesker leser.. hvis du skjønner.. :-)

Så noen ganger, for å unngå å fortelle for mye, så lager jeg heller innlegget kort.. sånn blir det.

Du skriver også at dette stedet ikke bare skal bli brukt til kritikk, men søren heller, man får jo kritikk her inne når man er FOR positiv.. jeg personlig har fått myyyye pepper fordi jeg evner å se det positive i min situasjon. (bare let tilbake i trådene..)

Som Tordivel sier, så er det ofte man hiver seg på her inne for å få ut litt sinna-damp.. jeg også. Og det er ganske godt.

Men som sagt - jeg skjønner helt klart hva du mener, og er enig med deg.. det er bare det at bildet er litt mer nyansert enn som så.. Ikke enkelt dette nei! :-)

Skrevet

Mine, dine og våre barn er jo bare en arena for uttallige følelser og frustrasjoner. Her kommer jo alle våre følelser frem i oss. Sjalusi på partnerens x, partnerens barn, innblanding fra x og y, barn som har forskjellig oppdragelse og forskjlleige oppvekst miljøer.

Er det rart det blir krangle.

Jeg har vært stemor i 7 år til en gutt jeg mener er en av de mest uoppdragene barn jeg har møtt. Og det har utviklet seg til adferdsproblematikk. Om jeg har blåst ut mine frustrasjoner rundt ham her? Ja, helt klart. For det var et ikke-tema hjemme. For stakkar det var jo ikke lett å være han. Om det gikk utover de andre barna våre? Ja, og det har jeg sikkert også blåst ut her.

Om jeg har vært saklig? NEI! Til det er det for mye følelser innblandet.

Har gutten blitt inkludert i hjemmet? Jada, når han har villet det selv, eller fått tillatelse av far.

Har vel også blåst litt når det gjelder min egen x mann tenker jeg. Men er det ikke bedre å gjøre det her enn å gjøre det med barna som vitne?

Jeg syntes det. For hva jeg måtte føle og mene om far til mine barn og mor til stebarna burde barna slippe å forholde seg til.

Om jeg nå er glad jeg slipper å forholde meg til stebarn og mor? Nei, jeg savner faktisk stebarna mine. Men kan syntes det er ok å slippe alt bråket og uroen de førte med seg inn i hjemmet vårt. Ikke at det var årsaken til brudde hos oss.

Nå har jeg bare mine barn, men 2 fedre og 2xer! Om jeg har hatt behov for å blåse ut litt, og ikke alltid konstruktivt og dypt? JA! Men nå har jeg hatt andre kanaler. Da kan jeg prøve å være dypere her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...