Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Huff...jeg vet ikke hvilket forum jeg egentlig hører til, men jeg prøver meg her. For ikke lenge siden mistet jeg min mamma som også var min nabo og beste venninne i kreft. Mamma og jeg gjorde alt i sammen, og barna mine forgudet henne og savner henne veldig. Disse tider rundt julen er tunge, men jeg holder meg oppe for det meste. Jeg tenker at det finns ufattelige mange verre sjebner også. Saken er den at jeg ble venn med en som også mistet sin mamma kort tid etter at mamma gikk bort. Vi har snakket mye i sammen og funnet støtte i hverandre. Men jeg føler at jeg gir så ufattelig mye mer enn jeg får tilbake. Er det feil å tenke slik. Vi var begge vant til at mødrene våre stillte opp om det var noe, nå har vi ikke den støtten noe mer. Jeg henter datteren hennes i barnehagen, hun henter aldri mine. For en stund siden kom det opp at henne skulle ut å reise og at hun trengte pass av barn i disse dagene. Hun lurte derfor på om jeg hadde mulighet til å ha en av barna boende hos meg i noen dager. Hun nevnte også ett beløp penger jeg kunne få for tjenesten. Det er en travel tid, men jeg tenkte at jeg fikk stille opp og at jeg fikk kjøpe meg noe fint til meg selv etter denne jobben. Barnet kom til oss en mandag kveld og ble til oss til torsdag kveld. Jeg kjørte og hentet og leverte begge dagene. Jeg ordnet med levering i barnehage, og matpakker, og vi gjorde aktiviteter hjemme. Men det jeg endte opp med å få som takk var sjokolade til meg og familien. Hva ville dere gjort? Er det riktig at det skal være utgift for meg å passe andres barn? Jeg er så sliten at jeg ikke orker å ta det opp med henne heller, men jeg forstår ikke at mennesker tar så lett på det. Jeg har tross alt min egen familie å ta meg av og jeg har selv to små barn. Setter pris på mange råd
Gry. Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Hei Det er ikke riktig at du skal ha utgifter når hun sa hun skulle betale deg. Hvis du ikke orker å ta det opp med henne så kan du jo begynne å si nei til alle tjenester hun spør om. Hvis du bare lar det passere og ikke endrer noe vil du sansyligvis oppleve det igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Her må du sette foten ned. Dette er utnyttelse. Du har overtatt hennes mors rolle. Du må si nei til å gjøre henne tjenester. Hun må lære seg å ta ansvar for seg selv og sine barn. Det finnes andre venninner for deg der ute, som støtter og forstår deg, og som ikke vil utnytte deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå