Gå til innhold

Legebesøk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har phantom-familien vært hos legen. Og vi er "lykkelig" klar over at phantomet og måka har den hissige influensa varianten og Junior har omgangssyke...Ingenting å gjøre med noe av det annet enn å ta paracetamol mot feber og kroppssmerter....

(CRP til åmka var under 8 så han har ingen betennelse i kroppen, men virus. Noe som bare må gå sin gang)

Han gråt så hjertesskjærende på legekontoret at pasienter og leger uttrykte sterk medlidenhet med den stakkars lille tassen. Nå har han endelig sovnet i ren utmattelse, med ulldressen på ligger han på skinnfellen i sengen. Vil ikke kle av ham slik at han våkner igjen, så vi satte opp vinduet istedenfor...

Junior har sovet i formiddag, og ba om å få hvile i sengen sin igjen nå.. Ganske så uvanlig for en aktiv 3 åring som lider av moderat lakenskrekk ...

Selv har jeg prøvd å spise litt og nå koker vannet til te. Husker ikke sist jeg har vært så dårlig, om jeg ser bort ifra hyperremisis perioden under graviditeten.

Blir rent fascinert over hvor fort hjemmet vårt forandrer seg fra ryddig og koselig til fullt kaos med phantom-mannen ved roret....Eller er det riktigere å si skrekkslagen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedring, kjære dere ;-)

Det var da svært til styr i Phantom-hjemmet... Huff og huff... Også rett før jul også :-(

Lukk øynene for rotet og bli frisk du ;-) hihihihihi

Du kan ikke og skal ikke gjøre noe med huset nå allikavel, skjønner du....

Skrevet

Takk for medfølelse.

Det er som om vårt utsagn om at "Nå er det lenge siden vi har vært syke noen av oss...." slår tilbake med stor kraft!

Jeg måtte bare tømme oppvaskmaskinen og sette inn igjen, mens jeg tipset mannen om å rydde bittelitt underveis, slik at det ikke ble så himla mye å ordne opp i... Han skjønte visst ikke helt hva jeg mente, før han noen minutter senere oppdaget at pålegget fra lunsjen fremdeles stod på kjøkkenbenken...

Vi regner med at vi er friske til jul. Det blir dårlig med baking her i huset i år, men gavene er jo stort sett i boks, og mat skal vi alltids klare å få i hus. Har planlagt en Harrytur til uken, men får se det litt an tror jeg...

Skrevet

Det ordner seg nok på et vis, skjønner du... Jul blir det uansett, bruker jeg å si...

Får det rimelig hektisk når jeg kommer nordover i mårra... Men pappaen skal ha jojo i helga så da er det jo lettere å få gjort noe :-)

Var selv på helsestasjon idag. Hadde ordnet så fint med fysioterapeut kl 0930 og helsesøster kl 1000. Fikk brev om at hs hadde endret timen min til 1230, og da droppa jeg den!

Fysio var så fornøyd med Jojo og utviklinga så da spurte jeg bare om hun på kontoret kunne veie og måle... 7610 g og 70,5 lang...

Litt i overkant av snitt på lengde og litt i underkant på vekt ;-)

Akkurat som forventet...

Hadde ingenting jeg lurte på så jeg droppet som sagt timen hos helsesøster.... Jeg har jo dere alle fine koselige erfarne modenmammaene!!! :-)))

Skrevet

Så kjedelig da!!

Men som den evige optimisten jeg er så tenker jeg, at da er dere jammen ferdig med influensa og forhåpentligvis immune når vi andre strøs rundtomkring i det ganske land!

Hvile hvile hvile, paracet og søvn, det er vel ikke så mye annet å gjøre.....Og du, lov meg at du driter (unnskyld uttrykket;-) i hus og sånne ting, ta vare på deg selv og barna nå. Om det er noen som helst trøst så er det ikke bakt så mye som en kake i denne heimen heller, mye fint å få kjøpt, og hvor mange ut og inn kaker trenger vi egentlig i julen?

Mat har de i butikken her i Norge også, drikke med, og julegavene er jo i hus! Nei jenta mi, slapp av og bli frisk - julen kommer uansett om du baker eller ei;)))

MASSE GOD BEDRING!!! Innen en snau uke er dere nok helt sikkert pigge igjen:-))

Klem fra Hannah og meg

Skrevet

Huff å huff! Stakkars dere! Håper dere blir friske igjen til jul. Det er jo ennå ti dager igjen. Vi har nok vært heldige som har sluppet med en liten omgangssyke i denne omgang.

God bedring til dere og alle andre som er syke også!

Skrevet

Huff og huff du phantomet, håper dere begynner å bli friskere nå!

Ikke stress med de julekakene, du har verdens fineste pepperkakehus og resten kan kjøpes.

Hvile og ro er det du trenger så da får du bare overse smuler og oppvask så lenge.

Go bedring til dere syke og så skal jeg krysse fingrene for at resten av gjengen ikke blir syke :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...