Gullkorn Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Hvor mange av dere lar være å sykemelde dere på jobben pga svangerskapet ? Da tenker jeg på å ikke sykemelde seg pga dårlig samvittighet.. Sjefen min er ekspert på å gi folk dårlig samvittighet,men jeg mener at vi skal tenke på helsa først! Og det sa jeg rett til henne her en dag at helsa mi går først i denne situasjonen. Jeg mener ikke at man skal gå sykemeldt bare fordi man er gravid,men sånn som i mitt tilfelle hvor blodtrykket er høyt...jeg har en stressende jobb osv...
Kondis som en murstein Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Sykemeld deg!!! Helsa først!!! Og husk at du ikke kun har deg selv å tenke på, men også lillen i magen ;o) Det sa legen min til meg da jeg var skeptisk til sykemelding... God bedring!
Gullkorn Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2006 Takk.... Jeg skal til legen neste uke den 19 desember,så da får vi se om jeg tørr... Neida jeg tørr altså,men hun blir garantert ikke blid. Huff... Jeg har en gutt hjemme og på 3 år,og han krever sitt,så jeg MÅ jo være såpass opplagt at jeg orker han samtidig,så jeg tror og det beste for meg selv er å være hjemme noen dager..
Kondis som en murstein Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Hun har ingenting hun skulle ha sagt (sjefen din)... Huff, liker ikke når mennesker er sånn, skal gi en dårlig samvittighet etc... Nei, tenk på deg selv du! Og barna dine )
eva luna Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Samvittigheten hadde jeg ikke brydd meg om så lenge jeg hadde en god grunn til sykemelding. Men ofte hjelper det å bare gå ned 10-20 % i stilling, så man har en dag eller to å hente seg inn igjen på. Det er du selv som kjenner når nok er nok, men prøv å forklare sjefen hva du sliter med og be om tilrettelegging, det er utrolig hvor mye bedre dager du får på jobben med bare litt ekstra hensyn.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 jeg gikk 50%sykemeldt i en mnd og jobba halve dager. ble sykemeldt pga bekkenløsning. på denne mnd klarte ikke sjefen å gjøre noe for å tilrette for at jeg skulle kunne jobbe. og da sykemeldte jeg meg 100% uten dårlig samvittighet!! det er ingen som takker deg for at du jobber mer enn situasjonen tilsier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå